• 0

het nieuwe visitekaartje

Ik ben een startend promotieburo, en bezig met vernieuwing op de bestaande visitekaartjes.

 

Mijn visie is dat het bestaande visitekaartje mooier en opvallender kan zijn en exclusiever oogt door de creditcard afmetingen toe te passen. Naast het drukken met 8 basiskleuren kan het kaartje gelamineerd worden met een laklaag, zodat sommige delen nog opvallender worden. Het is mogelijk om alleen het puntje van de i te lamineren met een laklaag.

 

Ik heb een voorbeeldkaartje bijgevoegd.

 

Ik kijk uit naar jullie visie op dit product. Alle reacties en feedback is welkom.

 

<>

 

 

 

crd.jpg.fffc328e417184983c0dbcffcb041d0f.jpg

www.brandmerk.com

"Your Brand Image Is Everything"

 

www.startcapsule.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is al een probleem waar ik tegen aanloop, daarom verkoop ik ook niet via mijn site. Ik werk zelf met mijn account managers en via resellers als grafische buro's en reklameburo's.

Het is een tastbaar product en het is moeilijk om "virtueel" te verkopen.

 

De BrandCard onderscheid zich van de concurrentie op basis van:

kwaliteit: ik heb de investeerder kunnen overhalen om voor de beste machine te gaan. Drukken met 8 kleuren. Onze concurrentieanalyse wees uit dat de beste drukkerijen in de steekproef met 4 kleuren drukten. Overigens word 75% gedrukt in 2 kleuren, omdat dit "goedkoop" is.

prijs: Wij zijn niet duur. Wij richten ons op terugkerende opbrengsten en lange termijn relaties.

differentiatie: Na veel research en testen is het mogelijk om met precisie bepaalde gedeeltes van een visite kaartje te lamineren met een UV laag. Tevens brengen wij een vuil en water afstotende mat laag aan. Voor het visitekaartje van Volkswagen Belgie hebben we bijvoorbeeld een illustratie van de VW Golf en het VW logo laten glanzen terwijl de rest van het kaartje mat is.

 

Als je het leuk lijkt, wil ik je best een paar voorbeeldkaartjes toezenden.

 

www.brandmerk.com

"Your Brand Image Is Everything"

 

www.startcapsule.nl

Link naar reactie
  • 0

Het voorbeeld vind ik meer op een clubpasje lijken :D

 

We drukken inderdaad ook VIP kaarten voor discotheken. Het product kent meerdere toepassingen. Ook bijvoorbeeld flyerkaartjes voor producten van bedrijven. Of dubbele stempelkaartjes voor koffiecorners.

 

Hieronder staat trouwens de andere kant van het kaartje. Ik kan je wel vertellen dat de klanten van onze account managers het kaartje geweldig vind. :o

Het is puur om te illustreren wat er mogelijk is met design.

mime002.jpg.cb96a890652ea214c2b0532f230c35c1.jpg

www.brandmerk.com

"Your Brand Image Is Everything"

 

www.startcapsule.nl

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

563.gif

Even cyercob talk:

Je eerste bericht had ik al aangepast omdat je onze visie wenst en het er te dik bovenop lag dat je hier je kaartje aan het promoten bent. In je vervolgberichten lees ik dat je klanten het fantastisch vinden.

Dus ... een vraag van mij ... wat is de precieze intentie van dit bericht?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

563.gif

Even cyercob talk:

Je eerste bericht had ik al aangepast omdat je onze visie wenst en het er te dik bovenop lag dat je hier je kaartje aan het promoten bent. In je vervolgberichten lees ik dat je klanten het fantastisch vinden.

Dus ... een vraag van mij ... wat is de precieze intentie van dit bericht?

 

Ik dacht dat dit een startersforum was ???

 

Het leek mij erg handig om het concept aan ervaren ondernemers te laten zien, hopende op feedback. Het is toch mogelijk dat leden hier mij op fouten wijzen waar ik geen rekening mee heb gehouden.

 

Anyway sorry voor het ongemak en edit maar als iets in jouw ogen niet door de beugel kan.

 

groeten,

Sheung

www.brandmerk.com

"Your Brand Image Is Everything"

 

www.startcapsule.nl

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik dacht dat dit een startersforum was ???

Het leek mij erg handig om het concept aan ervaren ondernemers te laten zien, hopende op feedback. Het is toch mogelijk dat leden hier mij op fouten wijzen waar ik geen rekening mee heb gehouden.

Anyway sorry voor het ongemak en edit maar als iets in jouw ogen niet door de beugel kan.

Vragen staat vrij (ook als ik even mijn bedenkingen heb).

Edit is geen ongemak ... en gezien je antwoord ook niet meer nodig.

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hoewel je voorbeelden er erg fancy uitzien, kan ik toch vast 1 probleempje met zakelijke klanten aanmerken:

 

Hoe integreer je zon fancy full colour kaartje ooit in je huisstijl?

 

Toegegeven, ik ben een tamelijk conservatieve en mogelijk saaie pief op dat gebied, maar ik denk dat veel starters hier toch problemen mee zien.

 

Als ik een danceparty organiseer, zou ik ze zo bestellen als vip-pasjes oid, maar ik zie me niet 123 iets soortgelijks op tafel leggen bij een serieus gesprek over een te ontwikkelen webapplicatie.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik een danceparty organiseer, zou ik ze zo bestellen als vip-pasjes oid, maar ik zie me niet 123 iets soortgelijks op tafel leggen bij een serieus gesprek over een te ontwikkelen webapplicatie.

Helemaal met je eens! Ook ik ben denk ik wat conservatief. Ik hou erg van het KISS principe (Keep It Simple Stupid).

 

Ondanks dat het technisch mogelijk is om met 16 kleuren, 3 laklagen en bladgoud iets te drukken hoeft niet te betekenen dat het ook MOOI is. (uiteraard nogal een kwestie van smaak ;)).

 

De vraag is nu een beetje: wat wil je van ons weten? Wil je onze opinie over deze shiny kaartjes? Of wil je van ons weten of wij denken dat er markt in zit? Je stelt niet echt een concrete vraag...

 

Anyway, ik vind het inderdaad best leuk voor een toegangspasje voor een discotheek (zit misschien markt in! steeds meer uitgaangsgelegenheden werken met pasjes!) maar ik denk niet dat het bruikbaar is als zakelijke card. Je wilt professioneel en serieus overkomen. Dat hoeft niet saai te zijn, dat mag best spannend. Maar schreeuwerig en overdone komt niet serieus over (sorry ik chargeer enigszins ;)).

 

Ligt er natuurlijk ook nog aan wat voor tent je hebt. Als je directeur bent van een administratiekantoor wil je een simpel saai kaartje. Ben je directeur van een bedrijfje dat houseparties organiseert (zoals ID&T bijv), dan wil je misschien wel zo'n heftug kaartje.

 

Ik hou 't persoonlijk bij een simpel maar sexy kaartje. Oeps, ik heb nog geeneens kaartjes ;). Maar al wel een simpel en sexy logo (Annedien nogmaals bedankt!!!)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

simpel en sexy, thanks Pim ;)

 

Ik denk dat we niet moeten vergeten dat het om een nieuw bedrijf gaat- en er qua ontwerpen een grote variëteit mogelijk is. Waar vooralsnog vooral veel kaartjes lekker volgebouwd zijn ;D zie ik zelf al mogelijkheden voor het kaartje voor een ander samenwerkingsverband van mij en een aantal andere bedrijven, waarbij we poepchique uit de hoek willen komen.

Het ontwerp is natuurlijk alles-bepalend.

 

Zaphod, stel je alleen je logo eens voor op een wit, stevig kaartje waarbij het roze van het logo reflecteert...

*oooh!*

Met heel subtiel je gegevens (alleen info@pingwings.nl bijvoorbeeld)

*oohhh!*

 

Ik denk ook dat de look and feel van het kaartje moeilijk via een forum uit te leggen zijn. Moet ze zelf nog zien, maar ik het erover nagedacht en dat denk ik dat het geval is :-)

 

 

BrandMerk, op wat voor medium worden de kaartjes gedrukt?

 

Groetz,

Annedien

Link naar reactie
  • 0

simpel en sexy, thanks Pim ;)

 

Ik denk dat we niet moeten vergeten dat het om een nieuw bedrijf gaat- en er qua ontwerpen een grote variëteit mogelijk is. Waar vooralsnog vooral veel kaartjes lekker volgebouwd zijn ;D zie ik zelf al mogelijkheden voor het kaartje voor een ander samenwerkingsverband van mij en een aantal andere bedrijven, waarbij we poepchique uit de hoek willen komen.

Het ontwerp is natuurlijk alles-bepalend.

 

Zaphod, stel je alleen je logo eens voor op een wit, stevig kaartje waarbij het roze van het logo reflecteert...

*oooh!*

Met heel subtiel je gegevens (alleen info@pingwings.nl bijvoorbeeld)

*oohhh!*

 

Ik denk ook dat de look and feel van het kaartje moeilijk via een forum uit te leggen zijn. Moet ze zelf nog zien, maar ik het erover nagedacht en dat denk ik dat het geval is :-)

 

 

BrandMerk, op wat voor medium worden de kaartjes gedrukt?

 

Groetz,

Annedien

 

Op 350 grams papier. Dat is best dik materiaal en het word nog een stukje dikker door de matlaag en vernislaag. Dus het voelt echt als een creditcard.

www.brandmerk.com

"Your Brand Image Is Everything"

 

www.startcapsule.nl

Link naar reactie
  • 0

Is een plastic variant ook leverbaar? (A la, hoe heet ze ook alweer, ik krijg vaak DM van d'r, Maria Rostof ofzo... van die 'pasjes' die je ook als business card kunt laten bedrukken?!)

OF vraag ik nu iets heel raars (als je dan toch wilt doorborduren op de creditcardvariant?)

 

Ik vraag dit trouwens ook omdat ik die vraag ook uit de markt verwacht.

 

:)

A.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoewel je voorbeelden er erg fancy uitzien, kan ik toch vast 1 probleempje met zakelijke klanten aanmerken:

 

Hoe integreer je zon fancy full colour kaartje ooit in je huisstijl?

 

Toegegeven, ik ben een tamelijk conservatieve en mogelijk saaie pief op dat gebied, maar ik denk dat veel starters hier toch problemen mee zien.

 

Als ik een danceparty organiseer, zou ik ze zo bestellen als vip-pasjes oid, maar ik zie me niet 123 iets soortgelijks op tafel leggen bij een serieus gesprek over een te ontwikkelen webapplicatie.

 

Eindelijk wat constructieve feedback.

De voorbeeldkaart die ik heb laten afbeelden is om te laten zien wat qua design mogelijk is. Dit is het extreme, maar je kan er ook hele zakelijke kaarten mee afbeelden. Ik heb al makelaars (heel leuk om je project op de achterkant van de kaart af te beelden), advokatenburo's, marketingbedrijven, hotels, aannemers, kappers etc. voorzien van kaarten. Dus het is niet zo dat je beperkt bent tot een paar segmenten.

 

Wat je zegt is waar. Het is idd erg moeilijk om een bestaande huisstijl te integreren. Bij MKB valt het mee. Maar bijvoorbeeld bij Volkswagen Belgie duurde heel het proces zo'n 5 maanden, maar dan pak je wel een grote klant. Maar eenmaal binnen dan willen ze niks anders meer.

www.brandmerk.com

"Your Brand Image Is Everything"

 

www.startcapsule.nl

Link naar reactie
  • 0

Is een plastic variant ook leverbaar? (A la, hoe heet ze ook alweer, ik krijg vaak DM van d'r, Maria Rostof ofzo... van die 'pasjes' die je ook als business card kunt laten bedrukken?!)

OF vraag ik nu iets heel raars (als je dan toch wilt doorborduren op de creditcardvariant?)

 

Ik vraag dit trouwens ook omdat ik die vraag ook uit de markt verwacht.

 

:)

A.

 

 

Technisch is het mogelijk en kunnen wij het leveren, maar het effect is heel anders. Met de BrandCard willen we 1 uniform herkenbaar kaartje maken. En als je plastic als medium gaat gebruiken, dan begeef je je eigenlijk weer in een ander gebied. Overigens is de vraag naar plastic visitekaartjes ook niet zo groot, omdat het best gewaagd is. Yacht consultants lopen bijvoorbeeld ermee rond.

 

www.brandmerk.com

"Your Brand Image Is Everything"

 

www.startcapsule.nl

Link naar reactie
  • 0

[flash=200,200]

Het kaartje is je eerste indruk bij de klant. Dus zeker niet met een goedkoop toiletpapiertje aankomen. En een kaartje dat een beetje opvalt waarmee je je van de rest onderscheid zl toch een enige indruk achterlaten. Wat mij betreft................mijn kaartje moet kwalitatief beter zijn en mooier ogen dan die van mijn concurrenten. Enenals het product dat ik aanbied. Maar op het 1 volgt het ander uiteraard.

Link naar reactie
  • 0

Een achtkleurendruk visitekaartje op 350 grams papier met laminaat en spotvernis: gatverjakkie!!! Dat klinkt als de natte droom van een drukker.

 

Sterker nog: dat is de natte droom van een drukker. Ik heb vijftien jaar met drukkers gewerkt en in diezelfde tijd een collectie van vijfduizend visitekaartjes aangelegd. Negen van de tien drukkers denken dat hoogglans het equivalent van luxe en stijl is. Bah: moet je dergelijk drukwerk eens ruiken net van de pers, die lucht van foute chemie alleen is al voldoende om elke klant misselijk te maken. Het zijn de menu's van afhaalchinezen in de hoerenbuurt die zo gedrukt worden; niet de menukaarten van betere restaurants.

 

Toch is er waarschijnlijk wel een markt voor. Autodealers, grossiers en andere handelaren voor wie het visitekaartje een uithangbord is. Mannen met vette handen en rouwranden, dan is dat vuilafstotende laagje ook nuttig. Misschien ook wat voor kappers, lakkers, manicuurders, etc.

 

Even serieus. Wellicht kun je eens een echt goeie ontwerper uitnodigen om al die techniek met mate maar wel spannend toe te passen. In je huidige aanbod benadruk je vooral de overdaad. Dat is ook de uitstraling van BrandMerk - meer promotie dan branding, meer actiegericht dan doordacht, meer handel dan kennis. Als die indruk onjuist is, moet je wat aan je eigen presentatie doen.

 

Succes!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ik vind het by the way niet kunnen om jouw kaartjes te vergelijken met die van yacht... die hebben echt heel veel stijl, en, ook al zou ik brandmerk kaartjes op heel veel manieren kunnen inzetten, zou ik ze nooit als visitekaartje inzetten: simpelweg geen stijl. het is gewoon teveel een pinpas dan wel credit card... degelijk maar meer ook niet.

 

daarbij is de kracht van een visitekaartje de interface, dus hoe presenteer ik genoeg (helaas te vaak verward met zo veel mogelijk) gegevens op een kaartje. moeilijke photoshop dingen zijn best mogelijk maar compleet niet gewenst en uit den boze omdat het je interface ondersneeuwd.

 

ook al vind jij je kaartje kwalitatief beter dan anderen: dat gaat om niet meer dan de levensduur en houdbaarheid. jouw kaartje is prima inzetbaar als goed visitekaartje, maar dan moet je het volledig over een andere boeg gooien en eens een cursus 'hoe zit een goed visitekaartje in elkaar' gaan volgen.

Link naar reactie
  • 0

 

Even wat aardiger geformuleerd. Een overkill aan effecten geldt als wansmaak. Toch is er een markt voor gloss en glamour. Misschien kun je wel een trend in gang zetten, met een paar goedgemikte acties. Ik geef je een suggestie:

 

the gloss grrls

 

Dat is glamo guerilla-marketing. Selecteer wat bedrijven en personen die je voorop ziet lopen in het supergloss-segment, en maak een paar spectaculars voor ze. Pure boudoir business. Victor & Rolf. Roccoco-communications Leuk fout. Met een aparte website: zupergloss.com 8)

 

Ik hoor de tune al: Copacabana van Barry Manilow, maar dan wel de DJ Hell-versie. Hello from the Bordello.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

simpel en sexy, thanks Pim ;)

 

Zaphod, stel je alleen je logo eens voor op een wit, stevig kaartje waarbij het roze van het logo reflecteert...

*oooh!*

Met heel subtiel je gegevens (alleen info@pingwings.nl bijvoorbeeld)

*oohhh!*

Kwijl kwijl ;)

Zo gauw ik het me kan veroorloven weet ik waar ik wezen moet :).

 

Trouwens, weet iemand wat dat nou kost? In kleine oplages? Zoiets als Annedien hier beschrijft, in een oplage van 50 stuks ofzo? Ik bedoel dus de drukkosten.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Hangt er helemaal vanaf hoe en waar je dat laat doen. Zelf heb ik wat werk in gestoken door de kaartjes te preppen op een A4'tje (passen er 10 dacht ik) en die bij een copyshop te laten printen op 250 grams papier - in kleur.

 

Ik was kwijt: nog geen 30 euro voor 15 vel incl in kaartjes snijden (150 kaartjes dus). Dat bedrag bestaat uit ca 7 euro voor de eerste digitale print, pakweg 40 ct voor iedere volgende, en nog een paar kwartjes voor het snijden etc.

 

Dit alles in utrecht bij de copyrette, en ik ben best tevreden over het resultaat.

 

- Edit -

 

Hoe je dat reflecterende precies wilt realiseren weet ik niet, maar ik raad je aan die kleurenprint/copy techniek eens te testen. Alles wat je met inkt bedekt krijgt ahw vanzelf een bepaalde 'gloss'.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vandaag de kaartjes gevoeld, geroken, bekeken in het echt en ze zijn erg mooi-- iedereen die me een beetje kent weet dat ik niet snel tevreden ben :-X

Lastig om zoiets op een forum te communiceren, dus eigenlijk heeft BrandMerk iets onmogelijks geprobeerd.

Maar hierbij dus een 'testimonial'... ik zou ze wel aan mijn klanten durven te verkopen 8)

 

Dus.

 

Annedien ;)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk topic dit! Toevallig zijn wij er momenteel ook mee bezig en gaan we t.z.t. waarschijnlijk ook partneren met specialisten in drukwerk en pre-press. Er is momenteel al erg veel mogelijk! Maar het is ook allemaal erg duur. Bij elk bedrijf past weer een ander concept. Ik heb zelf gewerkt bij YACHT ICT waar ze dus idd die plastic transparent cards hadden en heb dat altijd erg mooi gevonden. Hun kunnen zich op die manier prima uiten maar voor een mkb vind ik die techniek al snel echt tu! Zelf doen wij nu zaken met o.a. ook een paar grote gevestigde namen en omdat wij op een bepaalde manier willen communiseren met die klanten hoort daar ook een bepaald concept bij. Onze visite kaartjes zijn strak en lekker simpel, alleen de achterkant is voorzien van een specialie thermo druk techniek. Het heeft een soort van plastig laagje gekregen met uitgespaard onze url. Best wel een gok maar volgens de mensen die er verstand van hebben en volgens ons zelf past het prima bij het bedrijfsprofiel en onze klanten.

 

Wanneer iets universeel word zoals de kaartjes waar eerder over gesproken is, zou ik als ondernemer er niets in zien dat concept te gaan gebruiken. Het is namelijk juist belangrijk je te onderscheiden! Creatief zijn in hoe je de nodige informatie op z'n kaartje zet en welke technieken je gebruikt bepalen naar mijn idee het verschil.

 

Echter persoonlijk vind ik die afwijkende afmeting in sommige gevallen wel leuk maar over het algemeen is het eerder onhandig! Sales representatives (vertegenwoordigers) maar bijvoorbeeld ook beleidbepalers of inkopers of wat dan ook, hebben vaak +/- 100 of meer verschillende visitekaartjes netjes in zo'n mapje zitten. Stel je eens voor als je elke week minimaal 2 of 3 verschillend van afmeting krijgt dan word het wel erg onhandig deze te beheren en dan is het eerder iets negatiefs dan positiefs geworden. Een visite kaartje moet gewoon iets van het bedrijf uitstralen en verder simpel weg een kleine eenvoudige informatie drager zijn.

 

Voor meer informatie, portfolio en imposante teksten etc.. is tegenwoordig een website HET middel ;D

Net Collective heeft Kickstart website! De snelle start voor uw bedrijf op internet.
Link naar reactie
  • 0

Wat ik mij afvraag...

 

Wat is volgens jou het voordeel van 8 kleuren drukken? Het beste resultaat (als het om het kleurbereik voor fullcolor drukwerk gaat dan) is haalbaar met Hexachrome. Dit zijn 6 speciaal op elkaar afgestemde kleuren. Meer kleurdiepte of detail is helaas gewoon technisch onhaalbaar, zelfs niet met gebruik van speciale rasters zoals Crystal en andere a-stochastiche rasters, waarbij de detaillering overigens wel toeneemt. Ik zie dan ook niet echt het voordeel van 8 kleuren, tenzij je 4 steunkleuren wilt gebruiken of een keertrommel in je pers hebt en je dus gemakkelijk 4/4 kunt draaien. Maar visitekaartjes drukken op een 8 kleuren pers? Da's ongeveer zoiets als een Eurofighter inzetten om je gazonnetje van 20m2 te besproeien...

 

Wat bedtreft het spotvernissen, dit is een leuk effect en bestaat al vele jaren en kan ook erg precies gepositioneerd worden omdat dit gewoon net als inkt op de pers kan gebeuren. Niks nieuws dus.

 

Het creditcardformaat wordt steeds meer gebruikt omdat dat gewoon lekker handig is, maar is dus ook niet nieuw.

 

Kortom: ik vraag mij gewoon af wat er nou zo nieuw is???

 

Tja, het ontwerp wellicht, maar das gewoon een kwestie van smaak.

 

dus.

 

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.