De Bedenkers.

Aanbevolen berichten

De Bedenkers was een heel goede en informatieve uitzending. De uitvindingen waren :

 

1.een antiwhiplash hoofdsteun die echt werkte( getest in een Duits autoveiligheidsinstituut) ,

2.een warmhoudkledingsstuk/ poncho, Hiervoor waren al verschillende winkelketens gevonden voor de verkoop

3.een raar opblaascondoom dat niet werkte en waarvoor geen enkel bedrijf enige belangstelling vertoonde

4.C-rush een rubber kruikje om fijnverdeelde ijskorrels te maken, hiervoor is een groot Spaans bedriijf gevonden dat een licentie heeft gekocht

5. Een inbindsysteem bestaande uit twee lusjes, niet gebruikersvriendelijk genoeg en dus geen groot succes

6.De Drillmarker een ronde plastic sluitring, die meteen als boorbus/geleiding dient. Deze kan op elke muur worden geplakt om de boorpositie te bepalen. Hiervoor zijn al veel licenties verleend aan grote marktpartijen en het komt volgend jaar in de winkels te liggen

Van de zes uitvindingen zijn dus al de helft succesvol verkocht aan marktpartijen een geweldige prestatie. Nummer 6 vond ik de beste, maar ook nummers 1 en 4 hebbenzeker potentieel.

 

Hoe komt het dat zo weinig Nederlandse uitvindingen in bijvoorbeeld Het Beste Idee op de markt komen? Is het niveau van de Belgische uitvinders soms hoger of worden daar de mindere ideeen sneller weggeselecteerd? De uitvinder van de Drillmarker had wel een hele goede zakenpartner gevonden die de commerciele taak op zich nam. Bij ons kan je haast geen commerciele zakenpartners vinden. Ook blijken de Belgische uitvinders beter door te kunnen dringen tot de managers van grote bedrijven. Bij ons kom je daar echt niet mee aan tafel. Onbegrijpelijk dat dat absurde innovatieplatform niet hierover heeft nagedacht. Er hadden al lang introductiemeetings voor producten van starters, uitvinders enz. geintroduceerd moeten worden voor inkopers van winkelketens en andere bedrijven bijvoorbeeld door Syntens of de KVK. Als mijn bedrijf succesvol wordt verhuis ik meteen naar Belgie. Ik moet nu denken aan het liedje Belgie van HetGoede Doel :)

 

Paul

 

 

Link naar reactie

Ik heb deze uitzending ook gezien, maar het niveau was echt erg slecht.

 

- meneer met een condoom met daaraan een slangetje dat door je broekspijp richting je schoen loopt.

Heb je een kleine blaas, dan hoef je 's ochtends enkel maar standaard dit ding aantrekken en dan kun je overal en altijd je blaas legen (in je schoen ;P)

 

- meneer met een elastische sleepkabel met aan 1 uiteinde een stalen kogel om in een aanhangwagen dissel te steken.

Op die manier kun je je aanhangwagen uit een ravijn slepen ofzo.

Laat nu net bij de demonstratie die kogel losschieten. Levensgevaarlijk !

Maar wel een goede training voor de lachspieren

 

Wat heb ik stuk voor stuk moeten lachen om deze ideeën. En die jury telkens maar serieus op in gaan :P

Amai :)

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Spruce, die twee vrouwen met dat idiote condoom waren natuurlijk bar slecht maar van de andere uitvindingen van deze laatste uitzending was de helft gewoon goed. Anders hadden zij geen marktpartij gevonden. Die man met de sleepkabel was niet in deze uitzending.

 

Paul

Link naar reactie

Er is een hele site van: http://debedenkers.een.be

 

Inclusief forum waarbij blijkt dat de drillmaker niet echt een origineel idee is ;)

http://debedenkers.een.be/b/view/nl/1818938-Patent.html

 

En ook de C-Rush is al bij de IKEA te koop. ;)

http://debedenkers.een.be/b/view/nl/1787663-jammer...maar+ontwerp+bestaat+reeds+in+ikea...%21%21%21.html

Link naar reactie

Juist, enorm spijtig dat veel van de getoonde uitvindingen bij De Bedenkers geen echte uitvindingen zijn.

 

Wanneer kan men spreken van een uitvinding?

 

Als het gaat om een totaal nieuw product dat nog nergens ter wereld op de markt is gebracht en waar dus nergens informatie over terug te vinden is, geen patent, totaal geen informatie.

Link naar reactie

Juist, enorm spijtig dat veel van de getoonde uitvindingen bij De Bedenkers geen echte uitvindingen zijn.

 

Wanneer kan men spreken van een uitvinding?

 

Als het gaat om een totaal nieuw product dat nog nergens ter wereld op de markt is gebracht en waar dus nergens informatie over terug te vinden is, geen patent, totaal geen informatie.

 

Ik ben in de afgelopen 15 jaar een stuk of 20 Soda Seal achtige producten tegengekomen. Sommigen waren erg spectaculair. En inderdaad, er is er niet één op de markt gekomen. Weet jij waarom dat zo is?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Het goede van de bedenkers is dat zij de reactie van marktpartijen fabrikanten en distributeurs laten zien. De laatste uitzending vond ik in dat opzicht erg informatief. Het gaat wat de markt en tenslotte de consument ervan vind

 

Overal komen kuluitvindingen voor Bij de Belgen maar ook bij ons. Wat dacht je van die managementstudenten bij Het Beste Idee met dat krankzinnige idee van Eau de Pussy, badwater van filmsterren enz. verkopen??

Link naar reactie

Juist, enorm spijtig dat veel van de getoonde uitvindingen bij De Bedenkers geen echte uitvindingen zijn.

 

Wanneer kan men spreken van een uitvinding?

 

Als het gaat om een totaal nieuw product dat nog nergens ter wereld op de markt is gebracht en waar dus nergens informatie over terug te vinden is, geen patent, totaal geen informatie.

 

Ik ben in de afgelopen 15 jaar een stuk of 20 Soda Seal achtige producten tegengekomen. Sommigen waren erg spectaculair. En inderdaad, er is er niet één op de markt gekomen. Weet jij waarom dat zo is?

 

Rexam, Crown en Ball hebben in juni 2008 een wereldwijd onderzoek gedaan naar mijn uitvinding van de Soda Seal ( advercan.com/sodaseal ) en volgens Rexam, Crown en Ball is mijn uitvinding van de Soda Seal ( advercan.com ) een totaal nieuwe technologie van een hersluitbaar frisdrankblikje met verborgen reclameboodschappen.

 

Ik heb dan ook al een contract getekend met Rexam en Pepsi.

 

Advercan is nu ook aan het onderhandelen met Coca-Cola in Atlanta.

 

Gelieve uw 20 Soda Seal achtige producten die U bent tegengekomen dan ook te vermelden, misschien niet alle 20, maar geef toch maar eens een paar voorbeelden, want volgens Rexam, Crown en Ball zijn er geen andere Soda Seal achtige producten (met een patent) op de markt.

 

Rexam en Pepsi hadden nooit een contract getekend, moest mijn uitvinding van de Soda Seal al bestaan (met een patent) of al op de markt zijn.

 

Denk daar toch maar eens over na.

Link naar reactie

Vandaag 5 januari was er weer een uitzending:

 

1.Een oudpapierbak om sneller kranten e.d. samen te binden. (Dat lijkt mij typisch een uitvinding voor iets dat geen groot probleem is.) De jury was echter laaiend enthousiast over dit product en had een mooie verkoopfilmpje gemaakt met allemaal wegwaaiende kranten

2. Een wielenwisselsysteem voor (race)fietsen. Bij een lekke band verwisselt met nu heel snel het gehele wiel. Hiervoor schijnt al een Hongaarse fabrikant gevonden te zijn en ook een internationale distributeur, die het in heel Europa wil verkopen.( Hebben ze wel naar bestaande fietsoctrooien gekeken?) Ze willen het zowel voor racefietsen als ook voor gewone fietsen op de markt brengen.( Maar je gaat toch niet op stap met een extra fietswiel?)

3. een koffiemelkpoedertablet. Dus melkpoeder in de vorm van een samengeperst tablet als een suikerklontje. (Twee problemen zie ik hierbij: De hygiene en de breekbaarheid dus het moet toch weer in een doos verpakt worden. De poedermelkzakjes zijn een goedkoop en milieuvriendelijk alternatief lijkt mij.)

4. een schraag/bok met poten die zich aanpassen aan een hellend of ongelijke vloer. Het prototype ging stuk tijdens de demonstratie. Het principe kan ook in tafels worden aangebracht.(Maar bovenal, in het Beste Idee van Nedreland kwam in de finale een man met een soortgelijke oplossing, die wel werkte en kleiner dus goedkoper was.Je kan niet twee maal octrooi aanvragen voor een zelfde uitvinding. Dus als de Belg later was heeft hij pech, tenminste als hij geen duidelijke verbetering tov de eerste uitvinding kan aantonen.)

5.Een BH om discreet borstvoeding te geven. Deze beide dames hadden al een Nederlandse fabrikant gevonden, die het op de markt wilde brengen.

6. Mineraal water met bloesemextracten voor rustgevende en helende werking (werkt tegen de stress dat kan ik wel gebruiken..) De Belgische bedenkster was eerst naar vijf grote mineraalwaterfabrikanten langs gegaan, waaronder Spa en Chaudfontaine. Die wezen het product allemaal af. Daarna is ze pas naar een aantal kleinere fabrikanten gegaan en met één zijn onderhandelingen gaande voor de verkoop.

 

Als we De Bedenkers vergeklijken met het Beste Idee van Nederland vind ik de Nederlendse jury veel realistischer en professioneler. Zij geven tenminste eerlijke kritiek op de uitvindingen. (Wat niet altijd in goede aarde valt trouwens) De Belgische jury is lyrisch over alle uitvindingen en uit geen enkel bezwaarpunt. Ook is een groot voordeel dat bij het Beste Idee van Nederland, Octrooicentrum Nederland meteen kundig advies geeft over de mogelijke octrooieerbaarheid van een uitvinding.

 

Gek is echter dat de Belgen volgens mij meer uitvindingen succesvol aan bedrijven weten te licentieren dan het geval is met de uitvindingen van Het Beste Idee van Nederland.

De kartonnen vouwvaas, de kerstboomstandaard en volgens mij een ananassnijder( zag ik laatst bij Albert Heijn liggen) zijn de enige?? drie producten die op de markt zijn.

 

Zou het kunnen zijn dat de Belgen goede "wasmiddelenverkopers" zijn die zelf de grootste rotzooi goed kunnen verkopen? Elke verkoper die heilig gelooft in zijn product heeft al een voorsprong.

 

Al met al vond ik deze aflevering wel leuk amusement.

 

Paul

 

Link naar reactie
Twee problemen zie ik hierbij: De hygiene en de breekbaarheid dus het moet toch weer in een doos verpakt worden. De poedermelkzakjes zijn een goedkoop en milieuvriendelijk alternatief lijkt mij.

 

Deze snap ik even niet. Ten eerste moet het vanzelfsprekend in een doos verpakt worden, dat is met suikerklontjes immers ook zo. Daarnaast is de hoeveelheid verpakkingsmateriaal die nodig is bij poedermelkzakjes vele malen hoger dan bij 1 doos met daarin bijvoorbeeld 100 blokjes melk - absoluut geen goedkoop en milieuvriendelijk alternatief dus, lijkt mij.

Link naar reactie

Denk zelf dat de schimmelgevoeligheid (dus inderdaad hygiëne) van blokjes melk een moeilijk overkombaar probleem geeft. Melk (ook droog) is, anders dan suiker, een zeer voedingsbodem voor schimmels. Vooral als de blokjes ietsje vochtig worden. Met conserveermiddelen is wel wat te doen lijkt me, maar wie zit daar op te wachten?

 

Edit: tikfouten

 

 

Link naar reactie

Wat betreft het 'lage niveau' en resultaat van Nederlandse ondernemers kan ik daar wel een paar redenen voor bedenken (natuurlijk van mijn perspectief):

- Ik zou zelf met een echt goed idee niet meedoen omdat je zelf een geldbedrag kan winnen maar dan je eigen product kwijt bent. Alle echte winst gaat naar de organisatie van 'het beste idee van NL'

- in NL heeft het wel een beetje een 'idols' imago gekregen door de producenten. Met dat kamertje waarin je je demo kan doen, een jury a la idols, en de sfeer die ze creeeren. Als serieus ondernemer zou ik daardoor niet snel meedoen.

 

Jammer van deze dingen, want het concept is erg leuk, uitvinders een kans geven en laten zien dat innovatie kan!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

er is weer veel gepraat maar soms moet je eerst feiten kennen. de ideeen die bij het beste idee van nederland komen krijgen alleen een nederlands oktrooi er is mij 1 uitzondering bekend,dus mag ik het zelfde idee in een anderland maken alleen niet voor de nederlandse markt.groot vershil is ook de presentatie de mensen worden daar wel serieus genomen .en met een kruiwagen kom je bij veel ondernemingen binnen ook in nederland

Link naar reactie

In het Belgische TV programma Koppen zijn gisteravond de uitkomsten van de serie Bedenkers uit 2007 getoond:

 

1.De “Speculoos” boterhampasta. Dit is een nieuwe speculaaspasta. Deze uitvinding is een groot commercieel succes. Er zijn al miljoenen potjes van verkocht. Het wordt door het bedrijf Lotus op de markt gebracht en is in veel Belgische, Franse en nu ook Nederlandse supermarkten te koop. Een medewerker van de Belgische Colruyt keten noemde het voor de camera een heuse hype. Ik denk dat het binnen niet al te lange tijd door andere levensmiddelenfabrikanten zal worden gekopieerd.

2.Een kleine tafelbarbeque. Hiervoor is een bedrijf met de naam Barbecook gevonden, die het inmiddels succesvol op de markt brengt.In vier maanden tijd zijn er 10.000 stuks van verkocht.

3.Een stoel waarbij in de transparantezitting wisselende afbeeldingen kunnen worden geschoven, de Moodunit. Dit is geen succes. Er is wel een fabrikant voor gevonden, die een eerste serie van 1000 stuks heeft gemaakt. Hiervan zijn er maar 300 van verkocht.

 

De juryvoorzitter merkte hierover op dat meubels in het algemeen moeilijk op de markt zijn te introduceren.

Toch is het resultaat van 2007 erg succesvol te noemen. Leuk dat de Belgische TV wel aandacht aan de resultaten schenkt. Graag zou ik ook de resultaten van het Nederlandse Beste Idee willen zien. Er zijn hier genoeg goede uitvindingen. Die dames met de milieuvriendelijke handcreme of die jongen met die leuke inklapbare kast moeten toch ook kunnen doorstomen? Wellicht kunnen zij ergens een geschikte distributeur vinden. Zelf schat ik de kans op succes bij bijvoorbeeld een groot bedrijf als Unilever ( voor de handcreme) klein in, door de logge besluitvormingbij multinationals. Het is opvallend dat sommige uitvindingen van mij wel in Belgie op de markt worden gebracht maar niet in Nederland. Hier wordt er te vaak lang door verkoopteams over vergaderd en in Belgie lijkt het of ze eerder het risico willen nemen om het uit te proberen. Hoe denken jullie hierover? Verder blijkt de meest succesvolle categorie van innovaties (die door starters in ons land op de markt gebracht zijn) kwaliteitsproducten te zijn, die in speciaalzaken worden verkocht. Denk aan de Bugaboo kinderwagen of de Senz paraplu. Dat lijkt mij geen toeval. Speciaalzaken zijn broodnodig voor productintroducties. Dit zijn de “initiators” in tegenstelling tot de “volgers”( winkelketens/groothandels die alleen bewezen producten in het assortiment opnemen)

 

Paul

 

Link naar reactie

De laatste uitzending van de Bedenkers was een hele maffe. Het was gewoon kolderiek "amusement"van een laag niveau met telkens weer een stomme act van twee Belgische schoon?heden. De uitvindingen van de vorige keer kwamen weer aan bod. Dus niets nieuws onder de zon. Mijn vraag van de vorige keer is nog steeds niet beantwoord: Hoe komt het dat naar verhouding Belgie een hoger percentage succesvolle inzendingen kent dan ons land, waar in Het Beste Idee van Nederland veel beter op alle sterke en zwakke punten van elke uitvinding gelet wordt?

In Belgie wordt één van de inzendingen uit 2009 de speculaas boterhampasta in alle supermarkten verkocht en er zijn een stuk of zes inzenders waarvan de uitvinding in licentie is genomen door een fabrikant/distributeur.

Naar mijn weten kent ons land een stuk of drie: een kartonnen bloemenvaas, kerstboomstandaard, koffiepadshouder deze zijn allemaal op de markt verschenen.

 

Paul

Link naar reactie

je vergeet de sam stoel aan muur , de knuf,een lampje en de pietjebelt verder zijn er een alarm voor auto's dat er een hulpdienst aankomt de pantrozo.zo kan ik nog wel even doorgaan lees de site van bin eens en kijk ook terug ondanks dat geniet de bedenkers mijn voorkeur.omdat daar zij de meeste vruchten plukken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.