• 0

Waar moet ik beginnen? Automatisch incasso?

Goedemorgen heren en dames,

 

Ik weet niet of ik dit in het goede subforum heb gezet maar ik gok het erop!

 

Ik heb echt een goed idee voor een soortemet diensten bureau, en ik denk dat dit erg goed gaat lopen. Uiteraard zitten hier wel wat haken en ogen aan.

 

Want wat ik moet ik nou als eerste doen?

 

Kvk?

Zakelijke rekening?

Postbus? (daar wil ik mee gaan werken, zo zielig voor mijn ouders zoveel post)

Website?

 

Ik wil nameljik een website laten maken, maar moet ik dan eerst deze website de lucht in doen voor ik me ga inschrijven? (kan ik het dan nog wel aftrekken?)

 

En ik wil van automatische incasso gebruik gaan maken, gewoon voor het gebruikgemak ook voor de klanten. Hoe gaat dit precies in zijn werk? Het zal om een klein bedrag per maand gaan, denk aan 10 euro. Maar het zullen (ik hoop) wel veel klanten zijn, en heb niet zo’n zin om dit iedere keer via papieren te gaan doen, het liefst gewoon online....

 

Heeft iemand ervaring met incasso van de Postbank? (ben daar al jaren particulier lid)

En anders een andere bank?

 

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je je vragen uitsplitst, zul je zien dat er al vele topics zijn die antwoord geven op je vragen :)

 

(Bedenk wat je direct vanaf de start al geregeld moet hebben (maak een lijstje en ga dat regelen), en wat je gemakkelijk ook wat later kan doen (maar daar een planning van, met zinnen als "als X gebeurt, dan ga ik Y regelen". Dat maakt het voor jezelf overzichtelijk. Aan de hand van dit forum vind je dan vervolgens wel alle info van wat er bij een bedrijfstart komt kijken.)

Link naar reactie
  • 0

Voor wat betreft de automatische incasso bij de Postbank: de laatste keer dat ik dat nagevraagd heb moet je bij een zakelijke rekening eerst over een langere tijd (+ 1 jaar) regelmatige inkomsten op de rekening hebben voordat je een automatische incasso aan kunt vragen. Een belletje naar de Postbank werkt ongetwijfeld verhelderend.

 

Ik heb zelf eerst de KvK inschrijving gedaan, mede ook om mijn bedrijfsnaam vast te leggen, en daarna pas de rest geregeld. Mede ook omdat veel partijen een KVK inschrijvingsnummer vragen voordat je hun zakelijke diensten af kunt nemen (Bijvoorbeeld bij het aanvragen van een zakelijke rekening bij de Postbank, Officecentre, aanvraag webhosting, zakelijk mobiel abonnement etc). Tussen de inschrijving bij de KVK en het daadwerkelijk actief worden zat bij mij driekwart jaar...

Advies, installatie en onderhoud voor particulieren en bedrijven

Link naar reactie
  • 0

Begin eerst eens met een ondernemersplan zodat alles voor jezelf op een rijtje staat.

 

Als het echt zo'n goed idee is als jij denkt dan maakt een maandje later starten ook niet zoveel uit, voorlopig ben je met veel te veel zaken tegelijk bezig.

Al je kosten die je nu al moet/gaat maken zijn gewoon in te boeken mits je de bonnetjes heb.

 

Wil nog wel even kwijt dat alles bij mij een beetje vreemd overkomt met een postbus en meteen automatische incasso.

Link naar reactie
  • 0

Voor het automatisch incasseren tenlaste van bank/postgironummers, sluit je een incassocontract met je bank, daarnaast moet je in het bezit zijn van een incassomachtiging getekend door de rekeninghouder waarvan je wilt gaan incasseren.

 

Hierbij moet je rekening houden dat banken zeer terughoudend zijn met het afgeven van een contract.

Reden is de "vrijbrief" die gegeven wordt. Eenmaal in het bezit van zo'n contract is het mogelijk van elk willekeurig bank/postgironummer bedragen te gaan incasseren zonder directe controle van betreffende bank. Bij voldoende saldo wordt de incasso verwerkt, maar zowel incasserende bank als de "geïncasseerde" kunnen binnen vooraf bepaalde tijdsbestekken ( 30 werkdagen particulier , 5 werkdagen zakelijk en 0 dagen bij 'éénmalige incasso) het incassobedrag laten storneren(terugboeken).

 

Om te voorkomen dat er door storno's ongeregelde debetstanden ontstaan ( of nog erger) frauduleus wordt gehandeld zal de bank zich op voorhand ervan willen vergewissen dat de aanvragen partij te vertrouwen is en een eventuele debetstand op de rekening als gevolg van storno's zonder problemen kan opvangen.

Daarom wordt in het contract met de bank ook het per keer maximaal te incasseren bedrag vastgelegd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ok ok, aan de automatische incasso zitten dus nog wel wat haken en ogen. Ik ga dus eerst maar is naar de kvk toe. Ben bezig met een ondernemingsplan nu. NIet uitgebreid, maar zo kan ik alles wel op een rijtje zetten.

 

Ik snap dat ik wat vreemd overkom, maar kan nog niet teveel informatie weggeven. ;D

 

Bedankt iig voor de antwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil nameljik een website laten maken, maar moet ik dan eerst deze website de lucht in doen voor ik me ga inschrijven? (kan ik het dan nog wel aftrekken

 

Je kunt gemaakte kosten aftrekken als ze in een periode van max. 3 maanden vóór je KvK-inschrijving gedaan worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou niet NU naar de kvk gaan.. maar vanaf 2 januari.

Nu inschrijven betekend voor heel 2008 betalen, terwijl dat jaar nog maar een paar dagen telt..

 

Als starter kan ik je verzekeren dat het eerst goed in orde hebben van je ondernemersplan erg helpt, dus dat zou ik eerst in orde maken en daarin kan je dan ook goed aangeven in welke volgorde je e.e.a. wil doen...

 

Succes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.