• 0

Je product in de winkels krijgen?

Ik en mijn collega zijn momenteel bezig met het ontwikkelen van een product. Binnenkort zullen we in de fase komen om dit in te winkels te krijgen. Maar ik heb hier toch wat praktische vragen rond.

 

Winkel-klaar

Om te beginnen, hoe maak ik mijn product "winkel-klaar"? M.a.w. hoe zorg ik er voor dat mijn product aan de specifaties voldoet om in een winkel te worden verkocht. Het design van de verpakking is reeds inorde maar hoe zit het met de streepjescode? Wat moet ik hiermee? Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?

 

Vergadering inkoopdienst

Ik weet als je een product in de winkels wilt krijgen, dat je moet vergaderen met de inkoopdienst van de winkelketen waar je het product wilt laten verkopen. Maar daar stopt mijn kennis over het proces. Met wat moet ik komen in zo'n vergadering? Ik kan mij inbeelden een presentie van het product. Maar wat nog voor de rest? Welke aspecten zijn beslissend voor zo'n aankoopdienst? Misschien andere tips?

 

Winstmarge

Ook heb ik geen flauw idee wat voor winstmarges ik moet geven aan de afnemende winkelketens. Zelf heb ik een winstmarge van 35% dus meer als 15% zou ik liever niet geven. Misschien hebben jullie ook tips om hoe te weten te komen welke marge de concurrenten geven aan de winkelketens?

 

Inkoopproces

Als ik met afnemers werk zoals Free Record Shop, Standaard Boekhandel, AS Adventure & Jet Air Shop, hoe moet ik mij dan het inkoopproces inbeelden? Werken ze met aankoop van grote aantallen of gematigde aantallen verdeelt over meerdere inkopen per jaar? Hier heb ik geen flauw idee over.

 

Alvast bedankt om jullie advies en ervaring te willen delen!

 

MVG,

Jan Loottens

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.