• 0

Flexwet 3+3 regel en concurrentiebeding

Ik werk bijna 3 jaar via een tussenpersoon bij dezelfde eindklant. Mijn tussenpersoon wees me erop dat als we niets doen er een regel in werking gaat treden waardoor hij verplicht is om me in dienst te nemen. Dit is voor beide kanten onwenselijk. Eigenlijk wil ik van tussenpersoon wisselen, maar ik heb een concurrentiebeding met de huidige tussenpersoon. Is dit nog geldig als hij me als gevolg van de 3+3 regel moet laten gaan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

'Tegen freelance tarieven' betekent gewoon dat je een leuk uurloon hebt weten te bedingen, maar verder ben je gewoon in dienst van de detacheerder. Juist om uitzendkrachten en gedetacheerden zoals jij te beschermen tegen eindeloze tijdelijke contracten is deze regel in het leven geroepen.

 

Ik begrijp dat deze wet vooral in het leven is geroepen om mij als werknemer te beschermen, maar je gaat tot nu toe niet in op mijn eigenlijke vraag en daar ben ik juist zo benieuwd naar. M.a.w. de tussenpersoon zal me nooit in vaste dienst willen nemen (waar ik geen moeite mee heb) en is verplicht om me in het kader van de flexwet te laten gaan; kan hij me volgens het concurrentiebeding wat ik nu heb verbieden om, via een andere tussenpersoon, bij mijn huidige eindklant verder te gaan?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

'Tegen freelance tarieven' betekent gewoon dat je een leuk uurloon hebt weten te bedingen, maar verder ben je gewoon in dienst van de detacheerder. Juist om uitzendkrachten en gedetacheerden zoals jij te beschermen tegen eindeloze tijdelijke contracten is deze regel in het leven geroepen.

 

Ik begrijp dat deze wet vooral in het leven is geroepen om mij als werknemer te beschermen, maar je gaat tot nu toe niet in op mijn eigenlijke vraag en daar ben ik juist zo benieuwd naar. M.a.w. de tussenpersoon zal me nooit in vaste dienst willen nemen (waar ik geen moeite mee heb) en is verplicht om me in het kader van de flexwet te laten gaan; kan hij me volgens het concurrentiebeding wat ik nu heb verbieden om, via een andere tussenpersoon, bij mijn huidige eindklant verder te gaan?

Ja. Er is echter wel een redelijke kans dat een rechter zo'n beding desgevraagd zal matigen, als je kunt bewijzen dat de tussenpersoon jou niet langer in dienst wil hebben.

Link naar reactie
  • 0

'Tegen freelance tarieven' betekent gewoon dat je een leuk uurloon hebt weten te bedingen, maar verder ben je gewoon in dienst van de detacheerder. Juist om uitzendkrachten en gedetacheerden zoals jij te beschermen tegen eindeloze tijdelijke contracten is deze regel in het leven geroepen.

 

Ik begrijp dat deze wet vooral in het leven is geroepen om mij als werknemer te beschermen, maar je gaat tot nu toe niet in op mijn eigenlijke vraag en daar ben ik juist zo benieuwd naar. M.a.w. de tussenpersoon zal me nooit in vaste dienst willen nemen (waar ik geen moeite mee heb) en is verplicht om me in het kader van de flexwet te laten gaan; kan hij me volgens het concurrentiebeding wat ik nu heb verbieden om, via een andere tussenpersoon, bij mijn huidige eindklant verder te gaan?

Ja. Er is echter wel een redelijke kans dat een rechter zo'n beding desgevraagd zal matigen, als je kunt bewijzen dat de tussenpersoon jou niet langer in dienst wil hebben.

 

Even je concurrentiebeding buiten beschouwing gelaten. Zodra jij via een andere "tussenpersoon" bij dezelfde inlener gaat werken heb je te maken met het opvolgend werkgeverschap. Het arbeidsverleden dat je bij deze inlener hebt opgebouwd via je huidige intermediair wordt hierin meegenomen. Dit zou betekenen dat jouw nieuwe intermediair jou direct een vast contract moet bieden zodra je bij dezelfde inlener aan de slag gaat. Die situatie wil je niet, geef je aan.

Na 26 weken via een andere intermediair gewerkt te hebben bij een andere inlener begin je weer opnieuw met je fase opbouw zodra je weer terugkomt bij je huidige "tussenpersoon".

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.