• 0

Wat als mijn site te populair wordt?

Hallo,

 

Ik ben momenteel bezig met het maken van een internationale social networking site die straks heel populair kan worden. Ik spreek dan over meer dan 10.000 bezoekers per dag als begin. Waar ik mijn geld mee wil verdienen is via affiliaties en reclames (ook internationale affiliaties).

 

Mijn situatie momenteel is dat ik een fulltime baan heb en dat ik dit erbij doe. Maar mijn vraag is wat ik moet doen als ik straks geld begin te verdienen via deze website. Moet ik me dan aanmelden bij kvk of een eigen bedrijf beginnen? Of kan het ook zonder? En natuurlijk wat voor invloed heeft dit op mijn huidige situatie.

 

Ik zou heel fijn vinden als jullie mij kunnen helpen want ik kon nergens fatsoenlijke informatie vinden hierover.

 

Bedankt.

 

Lennard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hoi,

 

Reken jezelf niet te snel rijk met een social network, dan moet je iets serieus heel goed doen (banners op een social network zijn lastig te verkopen). Waarschijnlijk nu je nog klein bent converteert er een acceptabele hoeveelheid van je affiliate-programma's waar je aan meedoet en is ook je eCPM niet bijster laag (25 cent?). Echter schaalt dit niet 1-op-1 mee wanneer je social network 100 of 1000 keer groter gaat worden. Ik heb ook een aantal social networks in mijn netwerk en sinds de economie wat klappen heeft gekregen liggen de biedingen op deze advertenties een stuk lager dan dezelfde tijd vorig jaar, ik weet niet of dit bij alle sites zo is, maar voor social networks voor jongeren is het absoluut zo.

 

Van alle grote social networks is het alleen myspace (naar mijn wetenschap) dat winsten mag boeken, maar ook die roepen dat de inkomsten uit webvertising op social networks tegenvallen (het viel 350 miljoen lager uit dan geprognotiseerd).

 

Juist groei van je social network is peperduur. Waarschijnlijk kun je nu op een dedicated server draaien, maar wanneer je social network wordt opgepikt door de massa sta je binnen no-time je eigen servercluster in elkaar te schroeven (betaald met geld wat je tot dat moment nog niet of net aan verdiend hebt (spaar al je inkomsten!!!)). Geleidelijk opschalen werkt niet, waar je denkt met 1 server wat ruimte te creëren daar had je eigenlijk meteen 5 servers bij moeten prikken.

 

Ik zou wel een bedrijf starten. Je kan de aftrek op de nog komende (gigantische) investeringen goed gebruiken als het inderdaad allemaal zo snel gaat straks. Het is echter zo dat je zonder 100% focus niet makkelijk zo snel gaat groeien als je hoopt, maar als je je volledig op je social network gaat storten zal je wel enige tijd op een houtje moeten bijten (tenzij je grote investeringsgelden weet aan te trekken, wat ik betwijfel gezien het huidige investeringsklimaat).

 

Ik ben erg benieuwd naar je social network, staat het al online? Is het niet gewoon just-another-social-network?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Lennard,

 

dit klinkt mij al te gemakkelijk. Waar(over) kun je geen fatsoenlijke informatie krijgen? Wat heb je zelf al gedaan (=ondernomen) om je te oriënteren? Ik ben dan weer benieuwd wat een werkgever aan je heeft...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Bedankt voor jullie snelle reactie. :)

 

@Highio

Ik heb op internet wat gezocht naar informatie passend op mijn situatie maar voor de rest heb ik zelf geen actie ondernomen. Ik ben zelf ook software ontwikkelaar en doe dit soort dingen naast mijn werk. Mijn idee was om maandelijks wat bij te verdienen en misschien over een paar jaar de site verkopen.

 

@Joost

De site is nog in kinderschoenen en zal pas ergens in 2009 online worden als alles goed gaat. Het wordt een unieke site kan ik je nu al zeggen. Ik weet niet of ik dat allemaal kan betalen als ik straks paar servers moet bij kopen. Want het idee is wel uniek en kan heel snel hip worden. We zien het dan wel ;)

 

Groet,

Lennard

 

Link naar reactie
  • 0

Tijd voor een ondernemingsplan zou ik zeggen en een ronde langs de kvk en belastingdienst voor informatie. Dat je software ontwikkelaar bent is alvast mooi, maar daarnaast heb je veel meer 'skills' (kennis, vaardigheden en tijd!) nodig. Misschien is samenwerking een beter idee?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 308 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.