• 0

Internet dienst in het Buitenland beginnen

Hallo,

 

Ik wil binnenkort medio maart 2009 beginnen met een internet dienst in het buitenland (je kan denken aan India/Pakistan), alleen mijn vraag is, omdat ik alles vanuit Nederland zal organiseren en 6 keer per jaar naar deze landen zou gaan. Moet ik de diensten in de vorm van een bedrijfsnaam registreren bij de 'Chambre of commerce'?

 

Zo ja? wat zal ik zoals nodig hebben?

 

Alvast bedankt.

 

Yobikap

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ga voorlopig niets verkopen het is een dienst waarbij ik mijn inkomsten puur uit online advertenties zal halen, je kan het vergelijken met een soort van social networking website.

 

Mijn vraag is: als ik actief zal zijn in een bepaalde land in Azie (maar zal opereren vanuit Nederland), ben ik dan ook verplicht in die land ook aan te melden bij kvk (Chambre of Commerce)?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou me eerder afvragen of je je sowieso wel in moet/hoeft te schrijven bij de Kvk, laat staan buitenlandse KvK's.

Wat je doet is niks anders als iemand die een blog beheert en daar wat advertentie inkomsten uit genereert.

Een dergelijke activiteit is denk ik ook wat moeilijk als bedrijfsactiviteit aan te merken, wordt weer makkelijker denk ik als je deelnemers laat betalen voor toegang tot de site.

Link naar reactie
  • 0

Een naam registreren kun je ook gewoon als prive persoon doen.

 

Wat betreft de inkomsten, die kun je opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden.

 

Zodra er echt geld binnen gaat komen kun je er altijd nog een bedrijf van maken.

E.e.a. hangt ook een beetje af van je investeringen in het geheel, ga je nu echt duizenden euro's investeren dan zou ik overwegen het als bedrijf te doen. Een Nederlandse KVk inschrijving volstaat dan gewoon.

Of de verschillende instanties het ook als bedrijf aanmerken hangt ook af van hoeveel uur jij met dit verhaal bezig bent.

Kost het je een uurtje in de week dan zit het meer in de hobby sfeer (als je weinig tot geen inkomsten hebt).

Ben je echt fulltime bezig met deze activiteit dan is het een ander verhaal.

 

Lees je gewoon eens in, er staan heel wat verhalen op deze site waar je iets aan kunt hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga wel meer dan tien duizend euro investeren (inkoop van hardware + marketing).

 

Maar moet ik mezelf dan toch hier bij de kvk inschrijven? Kan ik dat beter niet in de Aziatische land doen?

 

Daar zijn de taxes laag t.o.v. Nederland, en ik ga zowiezo personeel in dat land in dienst nemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.