• 0

Investeerder gevonden, maar wat is een redelijk pariticpatiemodel? Help!

Hallo allemaal,

 

Ik heb de volgende vraag: ik loop al een half jaar rond met een idee voor een nieuwe grote website en daarvoor was ik op zoek naar een investeerder. Nu heb ik een investeerder gevonden die graag wil investeren :) en ik zal ze in dit bericht investeringsbedrijf X noemen. Er zal ongeveer 60.000-70.000 euro nodig zijn om het idee te realiseren. Alles rondom investeren is voor mij nieuw en ik heb geen idee of hun aanbod een redelijk aanbod is.

 

Zij bieden het volgende aan: Investeringsbedrijf X betaalt alles: o.a. ontwikkelingskosten, exploitatiekosten en betaalt (beperkt) salaris aan de initiatiefnemer (project manager), die indien het concept succesvol gelanceerd is (maat hiervoor zijn de eerste inkomsten uit welke bron dan ook, bijv. Reclameinkomsten, e-commerce inkomsten etc), de managing director wordt.

 

Bij aanvang ligt het volledige eigendom bij investeringbedrijf X(om administratieve redenen), zodra voldoende gebleken is dat het concept zelfstandig levensvatbaar is, dan wordt het ondergebracht in een eigen vennootschap waarvan de initiatiefnemer, indien blijvend betrokken, bij oprichting 10% van de aandelen krijgt zonder enige inbreng van eigen middelen en met behoud van vergoeding. Indien initiatiefnemer bij oprichting het belang wil vergroten tot (maximaal) 40% dan gaat tegen betaling/financiering van het pro rata deel van de opstartkosten (in dit geval 40% van alle opstartkosten, te delen met investeringbedrijf X); deze dienen aan investeringsbedrijf X te worden voldaan en dan wordt het belang tot 40% uitgebreid en behoudt investeringsbedrijf X het overige aandeel.

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen/adviseren ???!

 

groetjes Femke

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Femke,

1. gefeliciteerd met je investeerder. Echter:

2. zonder onderhandelen de voorwaarden accepteren is niet slim. Zeker met deze voorwaarden valt er nogal wat te heronderhandelen.

3. lees eerst en onmiddelijk de Gids Startkapitaal 2008. Dan snap je het spel wat hier gespeeld wordt.

4. laat je alsjeblieft bijstaan door een ervaren adviseur, coach, jurist of accountant.

5. je investeerder zal dit ook waarderen, jij bent de ondernemer en je moet je goed voorbereiden.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

femke,

eerlijk gezegd vind ik het een onredelijke verdeling. vandaf de start hoor je 30-60% van de aandelen te krijgen.

gegeven het feit dat google dit zo goed indexeert, raad ik je aan niet al te veel details per publiek board te discussiëren.

 

lees de gids, zoek een ervaren adviseur en stel de onderhandelingen even uit.

op dit forum zijn mogelijkheden als adviseur: targon, ties, ruben en vele anderen.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.