• 0

Wanneer voorlopige aanslag IB 2009?

Ieder jaar krijg ik van de belastingdienst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting. Deze betaal ik dan per maand waardoor ik op het einde theoretisch weinig hoef te betalen of terug te vragen.

 

Ik vraag mij nu af hoe dit voor 2009 zit. Ik heb (nog) niets in hoeven te vullen maar ik ga er van uit dat ik in januari wel weer gewoon een deel moet overmaken zoals ik dat in voorgaande jaren ook maandelijks deed.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Normaal gesproken krijg je in de loop van januari een voorlopige aanslag over dit kalenderjaar, gebaseerd op de laatste voorlopige aanslag over het afgelopen kalenderjaar. Deze mag je inderdaad in termijnen betalen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de info. Ik hoef dus niet zelf actie te ondernemen.

 

Een andere vraag. Waar is die schatting op gebaseerd? In ieder geval niet op het afgelopen jaar (2008) want die wordt pas voor april ingediend. Ik heb dit altijd vreemd gevonden omdat het voorgaande jaar waarschijnlijk accurater zal zijn dan andere jaren. Ik weet dat het allemaal gecorrigeerd kan worden, maar desalniettemin.

Link naar reactie
  • 0

Normaal wordt de voorlopige aanslag gebaseerd op de laatst bekende gegevens. Dat kan de aangifte 2006 of 2007 zijn, of een zelf ingediende schatting. De voorlopige aanslag wordt normaal ook aangepast als er nieuwe informatie, zoals bijvoorbeeld een aangifte 2008, is.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag mij nu af hoe dit voor 2009 zit.

 

Even uit nieuwsgierigheid - waarom vraag je dat niet aan de belastingdienst zelf? Dat lijkt me namelijk bij uitstek de plek om het meest correcte antwoord te krijgen.

 

Dat leek mij ook altijd, het probleem is vaak echter dat wanneer je direct terugbelt (en dus iemand anders aan de lijn krijgt) je vaak een heel ander antwoord krijgt. Ik heb dit al verschillende keren meegemaakt. Het voordeel van een forum als dit is dat de informatie gecontroleerd wordt door anderen. In deze thread hebben verschillende mensen gereageerd. Mocht er iemand onzin uitkramen dan komt dat vanzelf boven drijven.

Link naar reactie
  • 0

Maar waarom moet ik uberhaubt belasting (vooruit) betalen over 2009 terwijl ik niet eens een belasting formulier heb ingevuld voor 2009.

Dit omdat anderen die ik ken niet vooruit moeten betalen. ???

 

mvg,

eric

 

p.s. belasting is kwa kennis niet mijn sterkste punt :P

Link naar reactie
  • 0

Omdat dit je 2e jaar is. In het eerste jaar dan hoeft dit nog niet, maar vanaf het 2e jaar sturen ze je het op. En waarom, tsja, hoe sneller het geld binnen is, hoe beter ;D

 

De anderen die jij kent, krijgen vanaf hun 2e jaar zeker weten ook een voorlopige aanslag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.