• 0

Contact: Telefoonnummers, adres?

Goededag in dit mooie nieuw jaar!

 

Ik ben een businessplan aan het schrijven voor mijn reclamebureau. Maar ik zit met wat problemen (uitdagingen :P), de eerste was met de automatische incasso zoals jullie misschien wel gelezen hebben, dat is nu opgelost.

 

Alleen ik woon en werk in Amsterdam. Daar studeer ik ook fulltime. Mijn ouders wonen in schagen waar ik nog elke weekend naar toe ga. Ik zit dus op kamers in Amsterdam.

 

Probleem:

Ik mag in Amsterdam geen bedrijf beginnen op mijn woonadres. (staat in huurcontract) En in schagen woon ik niet wettelijk.

 

Hoe moet ik dit met KVK doen?

 

Ik zat te denken om een postbus te huren in schagen?

 

Maar komt dit wel proffesioneel over?

 

En nog over het telefoonnummer, ik wil wel goed bereikbaar zijn, en goed overkomen. Maar mag natuurlijk mijn 020 nummer ook niet gebruiken. Dus ik kan zegmaar alleen een 06 daar neerzetten, en kan ook niet altijd opnemen door school.

 

Ik zat al te dkijken naar een doorverwijsnummer...

 

Bji voorbaat dank!

 

Groeten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een postadres is niet voldoende voor de KvK. Zij eisen weldegelijk een vestigingsadres.

 

Het is geen probleem om het adres van je ouders te gebruiken, mits zij toestemming geven en ze niet in een huurwoning wonen. (bij een huurwoning moet je alsnog toestemming vragen aan de verhuurder, dit is meestal geen probleem, tenzij je allerlei reclameborden gaat ophangen)

 

Een doorverwijsnummer is prima. Zorg dan ook meteen voor een telefoonaaname service tijdens schooltijden :) Dan worden je potentiele klanten netjes te woord gestaan, krijg jij het gesprek via mail toegestuurd en kun je terugbellen als het je uitkomt.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ok, dan zorg ik wel voor een doorverwijsnummer, en met aanname bedoel je: Hallo xyz kan de telefoonniet opnemen bla bla bla?

 

Dat zou wel erg handig zijn als het gemailt word.

 

En met het adres, kan ik dan wel zorgen dat de kvk al mijn post doorstuurd naar de postbus? Nouja opzich maakt dat ook niet uit, want hoeveel post krijg je nou van kvk? 3 keer per jaar?

 

Bedankt voor je hulp!

Link naar reactie
  • 0

Zoek even op telefoondienst dan vind je diverse bedrijven die je telefoon netjes op kunnen nemen. Die kunnen vervolgens bepalen wat belangrijk is en wat niet en zo bepalen of ze doorverbinden of een mailtje sturen.

 

Qua vestiging zijn er veel mogelijkheden. De vraag is wat je nodig hebt. Als je en betrouwbaar adres moet hebben waar je soms ook bezoekers krijgt zou je ook aan bijvoorbeeld Regus kunnen denken: http://virtualoffices.regus.nl

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het geen enkel probleem om als zelfstandige van huis uit te werken, wat er ook in je huurcontract staat. Iedere ZZP'er heeft dat in zijn huurcontract staan, of zou belemmerd worden volgens het bestemmingsplan. Het wordt anders als je 5 man personeel in je flatje probeert te proppen en 20 bezoekers per dag langs krijgt. Dan hebben je buren ook last van jouw bedrijfsactiviteiten, maar dat lijk me in jouw geval niet aan de orde.

Link naar reactie
  • 0

Beste P.

 

Ben het volledig met Ruben eens.

 

Het boekje parttime ondernemen van Peter Bosman is wellicht interessant voor je. Staan een hoop praktische zaken in waar je tegenaan loopt als je parttime gaat ondernemen.

 

Ook zijn er veel zaken waar je als parttime ondernemer veel te veel over nadenkt zoals "Kom ik wel professioneel over?" "Heb ik geen eigen pand nodig?" etc etc. Veel van dit soort zaken zijn makkelijk te tackelen en jij denkt er als ondernemer veel meer over na dan degene met wie je zaken doet. Neem nou zo'n telefoonservice, is dat noodzaak? Voicemail is ook een uitkomst, ik krijg ook niet iedereen gelijk te pakken die ik zou willen spreken..... komen zij onprofessioneel over? Als je maar snel terugbeld... Allemaal perceptiemanagement.

 

Groet,

 

Chris

Link naar reactie
  • 0

 

Probleem:

Ik mag in Amsterdam geen bedrijf beginnen op mijn woonadres. (staat in huurcontract) En in schagen woon ik niet wettelijk.

 

@ dan zou ik dat ook maar niet doen met risico dat je er uitgezet kan worden als je je niet aan het contract houd....(staat er namelijk niet voor niets in...zover ik weet moet je namelijk als je een bedrijf aan huis begint een apparte ingang hebben om je klanten binnen te kunnen laten, wat me niet mogelijk lijkt als je in een studentenwoning zit, plus dat je altijd mensen hebt die willen dwars liggen en gaan klagen bij de verhuurder omdat ze overlast zouden hebben van je werkbezoeken..)

 

Hoe moet ik dit met KVK doen?

@bel ze even, heb ik ook gedaan, leg je vraag voor die je hier ook stelt en zij weten precies hoe en wat wel kan en mag...

 

Ik zat te denken om een postbus te huren in schagen?

@levert alleen maar onnodige kosten op dat huren...

 

Maar komt dit wel proffesioneel over?

@de meeste bedrijven hebben een bezoekers adres en een postbus adres, dit o.a. omdat de post daar sneller komt (postbus bedoel ik)

 

En nog over het telefoonnummer, ik wil wel goed bereikbaar zijn, en goed overkomen. Maar mag natuurlijk mijn 020 nummer ook niet gebruiken. Dus ik kan zegmaar alleen een 06 daar neerzetten, en kan ook niet altijd opnemen door school.

 

@spreek een voicemail waarin je aangeeft wanneer je bereikbaar bent en verzoek vriendelijk terug te bellen in die tijden of in te spreken zodat je ze terug kan bellen....(bureau's hebben toch ook zo'n voicemail waarin ze hun openingstijden laten horen...?)

 

Ik zat al te dkijken naar een doorverwijsnummer...

 

@trouwens waarom kan je je vaste telefoonnummer niet gebruiken, je bent toch vrij dat nummer te gebruiken en de gesprekken die jij via die lijn hebt is zijn toch niet van belang...? (of staat er in jouw contract dat je gesprekken alleen privé zaken mogen betreffen?)

 

@ik heb zelf het woonadres van mijn ouders gebruikt een tijd, toen ik zelf nog in frankrijk woonde...ze hebben een huurhuis en hebben daar alleen zelf toestemming voor hoeven geven, dus niet van de verhuurder...dit kan door dat één van je ouders even mee komt bij het inschrijven of dat ze even een briefje maken met hun handtekening en legitimatie er bij...maar nogmaals vraag het bij de KVK, om problemen met de belastingdienst en misverstanden etc. te voorkomen...

 

sterkte!

 

Link naar reactie
  • 1
@ dan zou ik dat ook maar niet doen met risico dat je er uitgezet kan worden als je je niet aan het contract houd....(staat er namelijk niet voor niets in...zover ik weet moet je namelijk als je een bedrijf aan huis begint een apparte ingang hebben om je klanten binnen te kunnen laten, wat me niet mogelijk lijkt als je in een studentenwoning zit, plus dat je altijd mensen hebt die willen dwars liggen en gaan klagen bij de verhuurder omdat ze overlast zouden hebben van je werkbezoeken..)

 

Wat een flauweklul! Voor je uit je woning wordt gezet moet er wel meer gebeuren dan alleen de constatering dat je een artikel in het huurcontract overtreedt. Dat zou pas kunnen gebeuren als je dagelijks zó veel bezoek krijgt dat het echt vervelend wordt voor de buren. En dan nog pas na herhaaldelijke sommaties van de huurbaas die dan uiteindelijk naar de rechter moet om het huurcontract te laten ontbinden. Het lijkt me dat iemand die net een reclamebureautje begint welgeteld 1 extra order in zijn studeerkamer zet, en als er overleg gevoerd gaat worden vooramelijk naar zijn klanten toe gaat niet al te veel overlast veroorzaakt. Altans, dat maak ik op uit de zorg van de Topic Starter over het profesioneel overkomen van een antwoordapparaat of 06 nummer. Het lijkt me dat 'ie zich dan zeker 3x bedenkt voordat hij zijn klanten naar een studentenflat laat komen.... :-\

 

Start nou maar gewoon lekker van huis uit, en als je aan personeel toe bent, of de klanten lopen de deur bij je plat, is het vroeg genoeg om aan een kantoortje te denken. Maar dan heb je je wel alvast je cashflow op gang gebracht....

 

Ondernemen is ook beetje ondeugend zijn, en heel soms een beetje straatvechten... als je maar zorgt dat die tent van de grond komt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 296 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.