• 0

Wat brengt mij een Informal Investor?

Hallo Heren,

 

De kerstvakantie heeft me weer goed gedaan. Even afstand van de dagelijkse zaken en daarmee de mogelijkheid tot het vormen van een helicopterview. Al evalerend het afgelopen jaar en mezelf de vraag stellen: waar sta ik in de weg naar mijn doelstellingen en komen de doelstelling nog wel overeen met die van een aantal jaar terug.

Mooie items voor een ondernemer om over na te denken tijdens een vakantie.

 

Ik ben in 2001 gestart als eenmanszaak, intussen 2 werkmaatschappijen met 14 enthousiast medewerkers. In 1 werkmaatschappij ontwikkelen we een eigen software pakket waarvan de beta-versie gereed is en in jan. 2009 getest wordt door klanten. Het softwarepakket is een (het) boekhoudpakket voor het ontwerp van een industrielle installatie (toepasbaar voor machinebouwer, installatieteur, ingenierbureau, enz) Het is een unieke software applicatie waarvan nog geen concurrenten op de markt zijn. Er is interesse vanuit o.a. Amerika.

 

Mooi vooruitzicht welke we op eigen kracht kunnen realiseren.

Ik stel mezelf nu de vraag wat een informal investor aan toegevoegde waarde kan bieden naar een kapitaal injectie tegenover een % aandelen.

Onder de ondernemers die ik ken is er geen met praktijk ervaring op dit gebied, ondanks dat ze van goede wil zijn om te sparren. Wie kan mij hierover informeren op basis van ervaring.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

als je op eigen kracht je groei kan realiseren, waarom zou je dan een externe financier nemen, die 20 tot 49% van je bedrijf wil hebben? een zak geld heb je kennelijk niet nodig, wellicht biedt een goede "raad van advies" met een aantal relevante mede-ondernemers een betere sparring partner?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het volledig met Edo eens. Als het je niet om geld te doen is is een hap uit je aandelenpakket, je dividend delen en een pottekijker die wel eens heel andere bedoelingen met jou en jouw bedrijf kan hebben dan je in eerste instantie had verwacht een erg hoge prijs die je betaalt voor een klankbordfunctie.

 

Kom eens wat vaker sparren op HL. Je krijgt vanuit onverwachte hoeken soms opvallend verfrissende suggesties! EN je hoeft er niet eens aandelen voor af te staan...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.