Aangezien ik een leek ben mbt inkoop/verkoop heb ik hier een vraag over die mij duidelijkheid moet verschaffen.
Stel: Ik koop artikel X in voor 47,99 inclusief btw, dus 40,33 exclusief btw. Ik verkoop het artikel voor 64,99 inclusief btw, dus 54,61 exclusief btw.
Klant besteld en geld staat op zakelijke rekening.
Balans is dan: 64,99. Ik moet btw betalen over het verkochte artikel dat is 10,38. Moet ik ook de btw betalen over het ingekochte artikel of alleen het verschil tussen het ingekochte artikel en verkochte artikel kwa btw?
En is het slim om de btw op de rekening te laten staan, want ik ben bang het overzicht te verliezen als ik een 10-tal orders krijg. Wat is hierin het makkelijkste?
Alvast bedankt,
PS Sorry voor de misschien domme vraag maar zo leer ik het snelste denk ik :)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
W-Media
W-Media
Aangezien ik een leek ben mbt inkoop/verkoop heb ik hier een vraag over die mij duidelijkheid moet verschaffen.
Stel: Ik koop artikel X in voor 47,99 inclusief btw, dus 40,33 exclusief btw. Ik verkoop het artikel voor 64,99 inclusief btw, dus 54,61 exclusief btw.
Klant besteld en geld staat op zakelijke rekening.
Balans is dan: 64,99. Ik moet btw betalen over het verkochte artikel dat is 10,38. Moet ik ook de btw betalen over het ingekochte artikel of alleen het verschil tussen het ingekochte artikel en verkochte artikel kwa btw?
En is het slim om de btw op de rekening te laten staan, want ik ben bang het overzicht te verliezen als ik een 10-tal orders krijg. Wat is hierin het makkelijkste?
Alvast bedankt,
PS Sorry voor de misschien domme vraag maar zo leer ik het snelste denk ik :)
YouTube HondenSteps
HondenSteps
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18720-belastingvraagje-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag