• 0

CRM - wat is nou handig qua gebruikerservaring?

CRM, jawel de enige echte kaartenbak met verouderde adressen, verloren contactpersonen en projecten waarvan niemand meer weet wat nu eigenlijk de status is. Ik pak CRM even breed, dus zowel eerste contacten als projectmanagement, ERP etc. aangezien ik 2 systemen per definitie niet gebruiksvriendelijk vind.

 

De vraag: Hoe zou CRM volgens jullie moeten werken? Laten we dan beginnen bij de start: Wanneer voer je iemand in de database in? Op het moment dat je hem/haar gaat benaderen (lead generation)? Of pas als diegene interesse getoond heeft?

 

Doel van dit topic is een beeld te krijgen van mensen die ervaring hebben met CRM en die bepaalde handigheidjes graag met HL willen delen om zo te kunnen innoveren op CRM gebied.

 

Dit topic is in navolging op https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=22341

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mocht je bezig zijn met maken van een CRM-pakket maak het dan zo dat de klant deze keuze zelf kan maken in plaats van dat jij deze van tevoren al maakt. Dit maakt je namelijk alleen maar minder flexibel en daarmee je pakket ongeschikt voor een aantal potentiele klanten.

 

Als ik een interface maak die voor een hele brede gebruikersgroep (met andere wensen) moet functioneren zorg ik dat eigenlijk alles mogelijk is. Maar wanneer ze aan bepaalde knoppen gewoon geen behoefte hebben dan heb ik een settings pagina waarop ik deze met 1 klik weg kan toveren. Het kan dus ingewikkeld, maar net zo goed enorm simpel. Bovendien is het makkelijk om je gebruiksvriendelijke interface te verpesten wanneer je in een later stadium dingen ertussen moet proppen, hier had je van tevoren al over nagedacht moeten hebben.

 

Ikzelf bewaar namelijk ieder persoon waarvan ik directe telefoonnummer of email-adres heb, daar schrijf ik ook bij voor welke van mijn producten en/of diensten deze persoon interessant kan zijn en op welke manier (klant, partner, kan wat van hem/haar gebruiken etc.). Daarnaast ben ik de enige in mijn bedrijf die hier uberhaupt mee werkt. Je zal ook bedrijven tegenkomen die 10 man hebben die aan cold-calling doen en alleen serieus geinteresseerden erin schieten met minder aantekeningen maar gewoon een cijfer van 1 tot 5 geven op gebied van interesse. Het is immers toch zo dat een ander weer met deze potentiele klant aan de haal gaat terwijl ik bij mijn bedrijf dit altijd zelf doe, dus sommige dingen zijn minder relevant.

 

Maak het gewoon zo dat het voor iedereen te doen is. Maak het compleet modulair, iedere (of bijna iedere) functie optioneel.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je zeer inhoudelijke reactie!

 

We zijn inderdaad een systeem aan het ontwikkelen. Puur gericht op onze eigen workflows in eerste instantie. Wellicht dat we het inderdaad marktrijp gaan maken mocht dit erg handig worden. De interface is op dit moment volledig vast maar heeft reeds een configuratiebestand waarin alle veldjes e.d. simpel aan te passen zijn dus dat is snel te implementeren.

 

Ik noteer zelf inderdaad ook iedereen. Mede omdat ik ook niet wil dat mensen dubbel benaderd worden voor een dezelfde dienstverlening. Daarnaast is het gewoon handig om alle gegevens op dezelfde plaats te hebben.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.