Succesverhalen voor in presentatie

Aanbevolen berichten

Beste ondernemers,

 

Ik ben bezig met een presentatie over je eigen bedrijf oprichten..

Het is een presentatie van 10 minuten, maar als ik 10 minuten doorpraat over de KVK en inschrijvingen garandeer ik iedereen 9 minuten aan rust en in slaap vallen.

Vandaar dat ik aan jullie wil vragen, hebben jullie succes of juist risico verhalen?

Het hoeven geen hele verhalen te zijn, liefst een paar zinnen, zodat ik die als anekdote kan gebruiken om dingen wat interessanter en praktijkgerichter te maken.

 

Voorbeeld: "De eerste investering die ik deed was een vrachtwagen van 10.000 euro, waarvoor ik een lening heb afgesloten bij de bank. Ik verdiende toen 150 euro per maand aan mijn eigen marketing bedrijfje. Nu, 3 jaar later gebruik ik deze vrachtwagen nog steeds en zal binnenkort een nieuwe moeten kopen omdat de vrachtwagen te klein is, en ik orders krijg van 12.000 euro.."

 

Kijk, dat zijn mooi verhaaltjes om een presentatie op te leuken,

Hebben jullie deze zelf ook?

Dus leuke /risico quotes om mijn presentatie op te leuken, en mensen te laten denken "hee, dat is wel interessant"?

Just do what you have never done before..

www.daand.com > The way to Create

Link naar reactie

beste Daand,

Ik wil absoluut niet spammen, maar in mijn signature staat een link naar een workshop presentatietechnieken (en lichaamstaal en elevator pitch). Als je die bekijkt, zal je zien dat je goede ideeen opdoet.

 

Mocht iemand zich ergeren aan het feit dat ik hier een link naar eigen site plaats, so be it. Ik ben van mening dat het een relevante toevoeging is aan Daand's vraag.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Bedankt Edo,

 

Ik denk dat ik het met presenteren wel gaat lukken.

Ik heb dankzij Nick en zijn link op wikipedia gekeken en daar een aantal suc6 en risico verhalen vandaan weten te plukken.

De presentatie is af.

Bedankt voor de hulp.

Just do what you have never done before..

www.daand.com > The way to Create

Link naar reactie

Bedankt Edo,

 

Ik denk dat ik het met presenteren wel gaat lukken.

Ik heb dankzij Nick en zijn link op wikipedia gekeken en daar een aantal suc6 en risico verhalen vandaan weten te plukken.

De presentatie is af.

Bedankt voor de hulp.

 

Zou je toch willen adviseren eventjes een kijkje bij Edo te nemen.

Presenteren kan altijd beter en een presentatie kan volgens mij wel klaar zijn, maar nooit af :)

Link naar reactie

Oke;

 

Ik zag op de website van Edo bij de ene alleen maar filmpjes, en op de andere website ging het kopje presenteren over een workshop volgen, dat lukt niet aangezien de presentatie over 3 dagen plaats vindt.

Misschien heb ik dan het stukje informatie over presenteren over het hoofd gezien.

 

#Edit; ik neem aan dat jullie de video bedoelen, bedankt :D Ik keek op verkeerde pagina

#Edit, 2 klopt, de link was nuttig!

Just do what you have never done before..

www.daand.com > The way to Create

Link naar reactie

quote daan:

Beste Edo,

En wat nou als je op je powerpoint alleen steekwoorden verwerkt die je in verhaal uitlegt? Zo hebben de zieners beeld, kunnen de voelers zich met bepaalde afbeeldingen idientificeren en onthouden, en hebben hoorders geluid aangezien je praat. Ik ben benieuwd naar je antwoord, Met vriendelijke groet, Daan Duijm

 

end quote

 

Daan,

waarom zou je het podium delen met iets dat meer licht geeft dan jijzelf? (zie ondernemerskalender 5 aug 2009)

 

Kortom, wat is de toegevoegde waarde van je powerpoint? In mijn opinie, uitsluitend een sheet gebruiken op het moment dat het nut heeft, bijvoorbeeld een graphics, grafiek, foto.

 

Mijn aanbeveling: GEEN POWERPOINT, en zeker niet als je geen redenen hebt.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

waarom zou je het podium delen met iets dat meer licht geeft dan jijzelf? (zie ondernemerskalender 5 aug 2009)

 

Kortom, wat is de toegevoegde waarde van je powerpoint? In mijn opinie, uitsluitend een sheet gebruiken op het moment dat het nut heeft, bijvoorbeeld een graphics, grafiek, foto.

 

Mijn aanbeveling: GEEN POWERPOINT, en zeker niet als je geen redenen hebt.

 

En dat advies klopt; ik heb in het begin ook meer met powerpoint gedaan. Tegenwoordig heb ik een mobiele flapover van Post-it (gekocht bij Office Centre) dat bijna niets weegt, maar waar ik in groepen tot 30 man, waar ik gebruikelijk wat in presenteer, prima mee uit de voeten kom. Daarnaast; ik zie dat het publiek opgewekt blijft....

 

Bij een powerpoint kakken mensen een beetje in met zoiets van; dit is de zoveelste powerpoint al...

 

Kom je aanzetten met een flapover en schrijf je dingen op, dan gaan mensen nieuwsgierig worden, je krijgt dan de blik "wat schrijft hij op?" en maakt mensen alerter.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.