• 0

Tweede Boekjaar, wat vul ik als start in mijn boekhouding in?

Hoi,

 

Vorig jaar maart ben ik gestart met een webwinkel en het eerste kalenderjaar zit erop.

Ik heb de boekhouding zelf gedaan en is me zeker niet tegengevallen. Ik heb heel veel gelezen en er veel tijd in gestoken om het eigen te maken.

Toen het kennismakingsgesprek van de belastingdienst daar was, was hij zeer tevreden over mijn opzet en administratie, pfff hahaha

 

Maargoed na deze lange intro mijn vraag:

 

Vorig jaar startte ik met 0,00 dus hoefde ik nog nergens over na te denken. Nu heb ik nog wat saldo in kas en op de rekening uiteraard en daarnaast ook voorraad. Ook mijn prive-inleg aan het begin van het jaar heb ik er nog niet uit bijv.

 

Wat vul ik nu aan de start van een nieuw jaar in?

Ik dacht enkel mijn kas en bank, maar dan ligt mijn balans gelijk scheef natuurlijk ;)

 

Wie helpt mij even op weg?

 

Alvast erg bedankt!

 

Groetjes

Kirsten

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi, Joost,

 

Bedankt voor je reactie!

Ik ga vanavond even kijken of ik eruit kom.

 

Ik start dus met links op de balans het saldo in kas en bank en rechts het bedrag winst of verlies van in dit geval 2008

Ik begrijp dat inleg prive bijv niet meer aangegeven wordt?

 

Nogmaals bedankt. Ik zal in mijn tweede jaar nog veel moeten leren vermoed ik, maar ben dan wel erg blij dat ik bijv met jou in ieder geval een stuk op weg kom.

 

Groetjes

Kirsten

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat vul ik nu aan de start van een nieuw jaar in?

Ik dacht enkel mijn kas en bank, maar dan ligt mijn balans gelijk scheef natuurlijk ;)

 

Kirsten,

 

Vergeet niet dat je naast liquide middelen en eigen vermogen ook mogelijke schulden moet opnemen, waaronder schulden aan leveranciers en/of je btw positie per eind 2008.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Alex,

 

Jij ook bedankt voor het meedenken!

De btw is in balans als het 4e kwartaal afgehandeld is door de belastingdienst neem ik aan.

Verder heb ik geen schulden lopen bij leveranciers. Ik heb geprobeerd juist aan het einde van het jaar zo makkelijk mogelijk te kunnen afsluiten.

 

Ik ben even aan het kijken wat en hoe ik nu de start voor dit jaar moet maken.

en daarbij hoe ik het moet invoeren. Volgens mij snap ik nu wat Joost bedoeld namelijk dus even puzzelen en hopelijk kom ik er dan uit.

 

Groetjes

Kirsten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.