• 0

Goede Boekhouder in de Omgeving Alkmaar?

Hallo, mijn boekhouder heeft er een zootje van gemaakt: ik had om een winst rapport gevraagd en eerst kreeg ik een rapport dat veel te weinig winst aangaf, en daarna gaf het "gecorrigeerde" rapport veel te veel winst aan. Ik ga er vanuit dat mijn administratie aan een of andere incompetente werknemer word uitbesteed, want ze zijn aan het uitbreiden.

 

Nou hoor ik vaak dat een goede boekhouder belangrijk is (dat blijkt wel), en dat je de goede boekhouders het beste kan vinden door mond op mond reclame...

 

Daarom mijn vraag, heeft iemand hier goede ervaringen met een goed administratiekantoor of een goede boekhouder in de omgeving Alkmaar?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo JanPaul,

Mischien heb je wel wat aan boekhoudervinden.nl

 

Vriendelijke groet,

 

André

 

-Heiwegen Promoting : administratief- & technisch gerelateerde portals.

-B.O.R.Heiwegen : bouw- onderhoud- en renovatiewerken.

-Kleinklusje : bouwtechnische werkjes met een kop en een staart.

Link naar reactie
  • 0

Zoals al aangegeven: een goede boekhouder is geen sincure, maar mond tot mond zegt ook niet alles. Veel ondernemers die tevreden zijn met hun boekhouder weten immers niet wat de boekhouder nalaat totdat ze door een ander ergens op gewezen worden. Vaak zie je dit als er fiscaal voordeel te behalen valt, dat door de huidige boekhouder niet onderkend is.

 

Lees bijv. deze column eens voor wat valkuilen waar slechte adviseur of minderkundige adviseurs niet of te laat voor waarschuwen: https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/142

 

Reactie van mij op een gelijkende vraag in een ander topic:

 

Ervaringen van cliënten van accountants zijn vaak veel nuttiger. Vraag dus om je heen aan ondernemers, maar ga niet op de eerste de beste "mijn adviseur is geweldig" af. Veel ondernemers hebben een adviseur die het slechter doet dan zij zelf beseffen omdat veel ondernemers niet of niet goed kunnen controleren of hetgeen de adviseur doet en nalaat wel klopt. Blijf kritisch.

 

De juiste adviseur vinden is erg moeilijk. Ik kan natuurlijk beweren dat ik de beste voor jou ben en dat ik alles doe wat jouw belang dient tegen een redelijk tarief. Daarmee is dat gewoon mijn woord en als ik er een zooitje van maak of ineens veel te veel factureer dan heb je nog niets.

 

Een goede adviseur vind je alleen door te zoeken en door te vragen aan andere ondernemers. Wat tips:

 

1. zoek bij voorkeur een adviseur waar ook de fiscale kennis aanwezig is (fiscalist of een accountant met de opleiding belastingaccountant in zijn zak);

2. Vermijd de grote kantoren. Je bent daar vaak een nummer en niemand die echt in jouw belang meedenkt omdat je niet erg interessant bent voor ze als cliënt. Daarnaast betaal je daar de hoofdprijs.

3. Vermijd ook te kleine kantoren als je twijfelt aan hun fiscale kennis. Een gebrek daaraan kan je onwetend op te veel belastingheffing komen te staan.

4. Zorg dat er een offerte komt waarin alle diensten opgenomen zijn tegen een vast tarief. Kijk goed of er nacalculatie toegepast wordt.

5. Vraag naar het opleidingsniveau van de medewerkers en zorg dat je weet dat die medewerkers periodiek geschoold worden (evt. intern) en dat ze proactief meedenken en niet louter cijfers inkloppen.

 

Bovenal moet het klikken met jouw adviseur. Voelt het niet goed: wegwezen!

 

Hopelijk helpt dit.

 

Succes

Joost

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ja dat help wel, bedenkt voor de tips en bedankt iedereen voor de aanbevelingen. Ik sta nog steeds open voor meer aanbevelingen want het lijkt me inderdaad niet goed om op de eerste de beste af te gaan. Ik zou graag meerdere afspraken maken waarbij ik de tips die Joost geeft in mijn achterhoofd houd.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij in ieder geval raadzaam om ook te informeren naar de ervaringen in uw branche. Mijn eigen ervaring leert dat je in ieder geval niet sec op de laagste aanbieder af moet gaan. In de accountancywereld is het tarief toch in sterke mate afhankelijk van de kwaliteit van de dienstverlener.

Ik ken een prima accountant alleen is hij niet gevestigd in Alkmaar maar in omgeving Rotterdam. Hij is afkomstig van 1 van de BIG4 kantoren. Indien wenselijk kan ik zijn naam doorgeven.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ik reageerde hierop ook in een ander draadje:

 

Met de kanttekening dat in deze wereld de wet van kwaliteit en omvang niet geldt. Wel als het aankomt op het uurtarief, maar groter wil juist zeker niet zeggen beter. Het oude adagium dat de beste vakmensen naar de grote kantoren gaan, is achterhaald. Ook middelgrote en zelfs kleine kantoren hebben echte experts in dienst tegen een veel lager uurtarief, omdat ook zij meer en meer zijn in gaan zien dat euro's verdienen tegen 70 uur per week niet zaligmakend is.

 

Voor datzelfde tarief krijg je een junior bij de grote tien

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.