Ik heb heel wat afgezocht op het forum en internet, maar kon geen echte conlusie trekken wat nou de juiste journaalpost was voor de voorbelasting van 75% BTW op autokosten.
In mijn situatie reken ik 19cnt per zakelijke km op maandbasis die ik oversluis naar mijn prive rekening.
Km vergoeding
a/ prive voorgeschoten
prive voorgeschoten/
a bank
Nu houd ik kmregistratie bij en wil de voorbelasting aan het eind van het jaar boekhoudtechnisch verwerken, maar weet niet welke jp ik moet maken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
misterxxx
misterxxx
Beste mensen,
Ik heb heel wat afgezocht op het forum en internet, maar kon geen echte conlusie trekken wat nou de juiste journaalpost was voor de voorbelasting van 75% BTW op autokosten.
In mijn situatie reken ik 19cnt per zakelijke km op maandbasis die ik oversluis naar mijn prive rekening.
Km vergoeding
a/ prive voorgeschoten
prive voorgeschoten/
a bank
Nu houd ik kmregistratie bij en wil de voorbelasting aan het eind van het jaar boekhoudtechnisch verwerken, maar weet niet welke jp ik moet maken.
voorbelasting BTW
a/ ????
Moet dit op prive gebeuren (balans)
of op kmvergoeding in de VW
Thanks,
Ap
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18745-vooraftrek-btw-zakelijke-autokosten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag