• 0

Innovatie ijsontdooier.

Met deze titel moet er wel respons komen ;).

 

Nu met alle sneeuw en ijzel maak ik me stoep weer schoon door gewoon simpelweg met zout te strooien.

Ijs en sneeuw verdwijnen als sneeuw voor de zon.

 

Nu zat ik te denken waarom kunnen de autoruiten niet met zout schoongemaakt worden?

Is er een oplossing, letterlijk en figuurlijk, met zout en misschien spiritus om de ruiten eenvoudig ijsvrij te krijgen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

1,5 liter cola fles (of whatever) met handwarm water doet 't ook goed. En is lekker warm voor de handjes! Wel direct met een 'trekker' erachteraan, anders heb je nog meer ijs op je ruiten.

 

Als het min 15 is kan het temperatuurverschil oplopen tot meer dan 55 graden, niet alle autoruiten kunnen die spanning die dan kan ontstaan aan, al helemaal niet als er ergens een klein sterretje of barstje zit.

Link naar reactie
  • 0

Een garage om je auto in te zetten is nog handiger :).

 

Als ervaringsdeskundige kan ik dit van harte bevestigen! :)

 

Moet wel eerst alle troep en de motor eruit dus de auto staat achter het huis met als gevolg elke dag krabben.

 

Vandaag met zout en spiritus bezig geweest en dat werkt top.

Link naar reactie
  • 0

Highio ziet volgend najaar een carport met ingebouwde straalverwarming op de markt komen als deze winterse periode nog even aanhoudt.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat zout erg slecht voor de lak is? Hoorde toevallig vandaag iemand mopperen over de pekel op zijn auto.

 

Ja het zout eet zo ongeveer je lak op wanneer dit erop blijft liggen. daarbij kunnen die heerlijke korreltjes prachtige strepen maken over je lak. Wanneer je dit overkomt is even afspoelen door een emmer water eroverheen te gooien dan ook de manier.

Dat is ook de reden dat voordat je je auto gaat wassen je het beste eerst een paar emmers water eroverheen kunt gooien. zowel voor zout als voor zand gaat dit namelijk op. =) maar ik vind dat jij je handjes hier niet vies aan hoeft te maken :p

Voor al uw bedrijfssoftware & ICT Oplossingen

www.webaxs.nl www.relaxs.nl www.comaxs.nl

Link naar reactie
  • 0

Of een soort stopcontact aan de auto waarin je een stekker plaatsen kan die dan d.m.v. een tijdklok de auto van te voren kan opwarmen.

Is er trouwens al, heb vroeger een Volvo 144 gehad die dat al had maar ben het later niet meer tegen gekomen.

Dat is een standaard optie in scandinavie. Daar heb je ook parkeerplaatsen met stopkontakten.

Link naar reactie
  • 0

Zout heeft een aantal nadelen. Het werkt erg langzaam en is niet effectief bij hele lage temperaturen. Ook wordt de ruit haast ondoorzichtbaar als het water verdampt.

 

Middelen die het beste werken zijn een combinatie van een alcohol, bijv ethanol (spiritus) maar meestal propanol, met een glycol en wat synthetische zeep. Alcohol lost het ijs op en glycol voorkomt herbevriezing.

Nadeel hier weer van is dat de ruit erg koud blijft en de binnenkant (en vaak ook de buitenkant) gemakkelijk (her)bevriest of aanslaat waardoor het zicht even goed is maar dat je na 100 meter een gevaar op de weg bent. Erg milieuvriendelijk is deze werkwijze ook niet en relatief duur

 

Motor starten en krabben is het meest effectief, goedkoop en veilig.

 

Voor de luie mensen is er een apparaat dat je oplaadt en een half uur voor vertrek de ramen laat ontdooien.

 

http://www.windowheater.nl/ Niet erg milieuvriendelijk en duur als je het mij vraagt. Zeker nu we eens in de 12 jaar een strenge vorst periode hebben.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn oplossing, ik ga vaak s avonds nog heel even de deur uit en veeg dan de sneeuw of ijslaag zo van de ramen af voor het helemaal vastvriest, scheelt een boel krabwerk 's ochtends.

 

 

Sleutel even in de vlam van je aansteker houden?

 

In sommige autosloten zijn kunststof onderdelen verwerkt die niet bestand zijn tegen een hete sleutel !!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.