• 0

Innovatie ijsontdooier.

Met deze titel moet er wel respons komen ;).

 

Nu met alle sneeuw en ijzel maak ik me stoep weer schoon door gewoon simpelweg met zout te strooien.

Ijs en sneeuw verdwijnen als sneeuw voor de zon.

 

Nu zat ik te denken waarom kunnen de autoruiten niet met zout schoongemaakt worden?

Is er een oplossing, letterlijk en figuurlijk, met zout en misschien spiritus om de ruiten eenvoudig ijsvrij te krijgen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de aanvulling Hans.

Motor starten zou ik dan persoonlijk dan weer niet aanraden, want stationair draaien terwijl het zo koud is erg slecht voor je motor. De olie gaat dan namelijk niet goed rond

 

Leg me dat maar eens uit. Heb het al vaker gehoord en nooit begrepen. Het lijkt me veel logischer dat meteen vol belasten van een koude moter extra slijtage geeft doordat er grote temperatuurverschillen ontstaan en de olie nog niet vloeit door de kou.

Link naar reactie
  • 0

Leg me dat maar eens uit. Heb het al vaker gehoord en nooit begrepen. Het lijkt me veel logischer dat meteen vol belasten van een koude moter extra slijtage geeft doordat er grote temperatuurverschillen ontstaan en de olie nog niet vloeit door de kou.

 

Als de olie koud is, is deze heel stroperig en gaat dan niet goed rond. Als je een motor stationair laat draaien warmt deze wel iets op, maar dat gaat heel langzaam waardoor het lang duurt voordat de olie op temperatuur is. In een keer plankgas weg rijden is ook niet goed, gewoon rustig rijden totdat de motor warm is. Voor meer discussie hierover kunnen we wellicht beter deze discussie naar een auto forum verplaatsen, zijn er genoeg van :).

Link naar reactie
  • 1

Was in de schuur aan het zoeken naar de bus "ijsvrij" om te kijken wat voor combi of substantie daarop stond...

 

Ineens zag ik in de hoek iets anders en mijn gedachtenspinsels begonnen plotseling vorm aan te nemen !

Spul mee genomen, en in de keuken verder zitten broeden en tekenen....

 

Binnen no time, een stuk karton, een potloodje en een schaar was ik klaar ! Een precies passende plaat karton voor de ruit !

 

en dan moet je nagaan dat ik één van de weinige mensen ben die geen rijbewijs hebben, dus dit idee geef ik gewoon aan iedereen te grabbel ! Succes ! Bij vragen over ontwerp of zo, schroom niet, bel me gerust ! ;D

 

(Zoek straks nog een keer naar die bus/fles, want ik heb 'm echt...)

Link naar reactie
  • 0

Leg me dat maar eens uit. Heb het al vaker gehoord en nooit begrepen. Het lijkt me veel logischer dat meteen vol belasten van een koude moter extra slijtage geeft doordat er grote temperatuurverschillen ontstaan en de olie nog niet vloeit door de kou.

 

Als de olie koud is, is deze heel stroperig en gaat dan niet goed rond. Als je een motor stationair laat draaien warmt deze wel iets op, maar dat gaat heel langzaam waardoor het lang duurt voordat de olie op temperatuur is. In een keer plankgas weg rijden is ook niet goed, gewoon rustig rijden totdat de motor warm is. Voor meer discussie hierover kunnen we wellicht beter deze discussie naar een auto forum verplaatsen, zijn er genoeg van :).

 

Heb inderdaad even op een paar fora gekeken maar daar zijn ze er ook niet helemaal uit. Voor sommige diesels schijnt het zelf in de gebruiksaanwijzing te staan dat je hem bij vorst eerst even stationair moet laten draaien. Anderen wijzen erop dat je vaak alsnog stil komt te staan na 100 meter om je ramen voor de 2e keer te krabben. Laten we het er maar op houden dat je het zo kort mogelijk moet houden. ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.