Hallo,

Ik zit met een idee in mijn hoofd alleen heb ik enkele vragen, ik heb zelf een tijdje een webdesign bedrijfje gehad met een maat van mij, hier zijn wij echter voor gestopt. Wel krijg ik nog steeds aanvragen om websites te maken.

Mijn pa heeft een bedrijf in meubeldesign ( tafels met natuursteen blad en ander metaalwerk ) hij wil stoppen mijn zijn bedrijf na 4 jaar omdat hij het niet meer interessant vindt, echter zie ik nog mogelijkheden. Mijn vader is KvK ingeschreven en ik niet, is het mogelijk om deze 2 bedrijven onder een naam samen te voegen maar wel de administratie gescheiden te houden.

het idee is om een site te maken voor meubeldesign en webdesign, hiervan moet het webdesign het onderliggende bedrijf zijn en meubeldesign de hoofd-bussines ( als ik het zo mag noemen )

is dit mogelijk?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18760-2-bedrijven-samenvoegen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo Dsmits,

Ik weet dat je onder één handelsnaam meerdere activiteiten mag runnen. De naam waaronder jij je webdesign bedrijf runt moet dan volgens mij wel hetzelfde zijn als de naam van het meubelbedrijf.

Het enigste verschil zou wel zijn dat je webdesign gedeelte nu wel ingeschreven staat, terwijl hij dat voorheen niet was.

Hoop dat je er iets mee kan :)

• 0

Ik weet dat je onder één handelsnaam meerdere activiteiten mag runnen. De naam waaronder jij je webdesign bedrijf runt moet dan volgens mij wel hetzelfde zijn als de naam van het meubelbedrijf.

Nee hoor, je kunt ook een andere handelsnaam laten registreren.

Dsmits: wat je wilt is zonder problemen mogelijk. Wel is het aan te raden goede afspraken te maken en die vast te leggen, ook voor de mindere tijden zeg maar. Daarnaast is wat je wenst met de gescheiden boekhouding intern wel mogelijk voor je eigen overzichtelijkheid, maar naar de Belastingdienst moet het uiteindelijk wel één gecombineerde, sluitende boekhouding zijn. Maar dat spreekt voor zich denk ik.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar