• 0

VAR-WUO aangevraagd voor 2009 klopt waarschijnlijk niet, wat zijn de gevolgen?

Ik heb in oktober 2008 een VAR-WUO(winst uit onderneming) aangevraagd voor werkzaamheden in 2009.

Daarin aangekruist dat ik 3-7 opdrachtgevers zal hebben. Nu lijkt het er op dat ik bij nader inzien 1 of 2 opdrachtgevers in 2009 fulltime werk zal hebben.

 

Overige zaken in mijn VAR aangegeven kloppen wel: freelance werk inkomsten, ik werk voor eigen rekening en risico, meer dan 1225 uur besteed aan onderneming, maak reclame, maak gebruik van bemiddeling.

 

Voordat ik communicatie met de belastingdienst hierover start heb ik een aantal vragen:

1) is jou overkomen dat een VAR-WUO over het aantal opdrachtgevers achteraf niet klopt met de werkelijkheid en heeft de belastingdienst hierdoor correctieve maatregelen bij jou getroffen?

[Graag een eigen ervaring of een zakenrelatie. Liever niet “van horen zeggen”…]

2) Wanneer werd vastgesteld dat de VAR-WUO niet klopte; bij een boekencontrole, zelf aangegeven?

3) Indien er correctieve maatregelen werden getroffen door de belastingdienst, wat waren die dan?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je gewoon de VAR nog een keer moet aanvragen met de juiste gegevens. Mocht dat niet kunnen dan gewoon een brief schrijven, geloof het adres in Winterswijk. Dan hoef je in elk geval niet in spanning te zitten over wat er kan gebeuren als je niets doet.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Buurman

 

Ik ga er geen voorschot op nemen hoe de fiscus controles uitvoert en of jij wellicht (blijkbaar naar eigen mening) ten onrechte met een VAR WUO doorgaat en welk risico je dan loopt. Als je die weg in wilt, dan is dat jouw keuze en zul je zelf moeten ervaren wat de gevolgen zijn als er gecontroleerd wordt (naheffing bij jou!).

 

De regel is in dit geval dat je een nieuwe aanvraag moet doen onder opgave van de juiste gegevens.

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.