• 0

Is mijn website generiek genoeg?

Ik zit hier al een paar maanden op te broeden, maar weet nog steeds niet 'het' probleem aan te wijzen. Ik heb hier en daar al verschillende draadjes geopend, steeds vanaf een andere invalshoek, maar het heeft in mijn ogen niet het juiste resultaat geleverd, dwz ik had geen 'Eureka' belevenis. En mijn target van die 30 Km is wellicht iets te smal. Investeren in naamsbekendheid lokaal gaat ongemerkt wel verder, ik heb iedere maand wel iets bijzonders, en sinds kort die etalage op de A-lokatie in het dorp.

Kleurwedstrijd gaat er komen, en ik wil nog steeds iets van een race-wedstrijd (Faller HitCar) houden. We hebben notabene een coureur in het dorp (DTM) en een race team! En Carver, ook 's-Gravendeel. Maar dat zijn allemaal lange termijn acties en lokaal gericht.

 

Probleem

Wat is mijn probleem: Omzet stijgt niet hard genoeg. Mijn idee was dat als je met X voorraad Y omzet haalt, je met 2*X voorraad toch in de buurt van 2*Y omzet moet kunnen komen. Dat lukt me dus niet.

 

Die extra voorraad is ook voor een andere doelgroep dan mijn huidige klantenkring. Huidige klanten zijn verzamelaars wereldwijd en die weten mij goed te vinden, daar geen klachten over.

Die 'andere' doelgroep stel ik mij voor als mensen die 'wel eens' een autootje kopen, hetzij voor zichzelf, hetzij voor een ander.

 

Waarom verkoop ik dan zo weinig aan doelgroep 2 via het internet?

 

Ik ga er even van uit dat die 2e doelgroep bestaat. (dit is niet zeker!)

 

Mogelijke oorzaak 1:

Ik vermoed dat mijn huidige website niet aansluit bij de beleving van doelgroep 2. (website is gemaakt en vormgegeven met de verzamelaar in het achterhoofd). En alle modelauto websites lijken op elkaar en zijn gemaakt met de verzamelaar in het achterhoofd.

Oplossing??

Nieuwe website met veel minder frutsels erop? (slechts het basale: Produktinfo, winkelmandje en afrekenen)

Strakker design?

Modelauto's uit het 'suffe' hoekje halen?

 

Mogelijke oorzaak 2:

De naamsbekendheid van mijn toko is nog veel te klein.

Oplossing??

Investeren in (online?) marketing. Of wellicht eens proberen in de Libelle, Man's Health, Ouders van Nu en hoe het ook allemaal heet te komen, ipv de auto gerelateerde tijdschriften.

Marktplaats, Speurders, etc, etc...

 

Mogelijke oorzaak 3:

Het assortiment spreekt doelgroep 2 niet aan. Maar hoe kom je daar achter...?

Oplossing

Trial and error...

 

Ik lees graag jullie ideeen hierover!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als mijn auto's ertussen hadden gezeten had ik deze allang gekocht, lijkt mij namelijk hartstikke leuk om straks een mininatuurtje te hebben van iedere auto waar ik ooit in heb gereden. Maar die ontbreken, dus kan ik ze niet bestellen. En het is omdat ik je url zo vaak op higherlevel tegenkom, anders had ik ook nooit een tweede keer gaan kijken of ze er nu wel tussen zouden zitten.

 

Wat ik zou willen (als potentiële klant) is een knop; 'mijn auto zit er niet tussen'. Dan wil ik vervolgens aangeven welke auto('s) ik mis en in welke kleur. Jij kan op termijn beoordelen welk merk/type/kleur de moeite waard is om je tijd in te steken. Naast het aangeven welke auto('s) ik mis geef ik ook mijn email-adres op, en ik krijg vanzelf een emailtje wanneer mijn auto in het assortiment is opgenomen, directe link naar de desbetreffende auto en bij mij zou je dan meteen een sale hebben (mits redelijk geprijst). Denk dat je een hele mooie conversie-ratio kan scoren met deze direct-mailings.

 

Daarnaast mag van mij de website wel wat strakker, maar ik hou sowieso van strak, weet niet of dit persé goed zal vallen met de gemiddelde site-bezoeker.

 

En waarschijnlijk logisch, maar voor mij als zoekende klant wel raar dat de prijzen zo enorm verschillen. Op de foto'tjes kan ik niet zien waarom een chrysler pt cruiser 16 keer goedkoper moet zijn dan de crossfire. Ookal zou ik dan voor de crossfire gaan, zou ik toch niet even nadenken voordat ik die 20 euro zou aftikken (als de rest er voor 1,25 is waarom deze dan niet? misschien elders wel).

 

Link naar reactie
  • 0

Ik mis de 'normale' modellen, ik heb een Golf IIV station gehad en heb een A4 sedan en die kan ik niet vinden. Daarnaast zou het leuk zijn dat als ik een auto heb gevonden ik de kleur kon kiezen.

 

Wat Joost zegt over het ontwerp ben ik het ook mee eens, het ontwerp kan wat uitnodigender. Het menu aan aan de linkerkant mag wat duidelijker en het gebruik van pastel-kleuren brengen twijfels in mij boven (maar het gebruik van kleuren is uiteraard een kwestie van smaak en dus persoonlijk!!).

Link naar reactie
  • 0

 

Die 'andere' doelgroep stel ik mij voor als mensen die 'wel eens' een autootje kopen, hetzij voor zichzelf, hetzij voor een ander.

 

Waarom verkoop ik dan zo weinig aan doelgroep 2 via het internet?

 

Ik denk dat deze doelgroep het meer ziet als een impuls aankoop dan iets waar hij echt op zoek naar gaat, misschien is een fysieke winkel daar meer geschikt voor dan een website. Dit misschien iets minder als je bekend gaat worden via de meer (mannen) lifestyle internet kanalen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

Die 'andere' doelgroep stel ik mij voor als mensen die 'wel eens' een autootje kopen, hetzij voor zichzelf, hetzij voor een ander.

 

Waarom verkoop ik dan zo weinig aan doelgroep 2 via het internet?

 

Ik denk dat deze doelgroep het meer ziet als een impuls aankoop dan iets waar hij echt op zoek naar gaat, misschien is een fysieke winkel daar meer geschikt voor dan een website. Dit misschien iets minder als je bekend gaat worden via de meer (mannen) lifestyle internet kanalen

 

Om aan te sluiten met wat Iwan hier schreef. Ik krijg regelmatig feeds van dit website en zoals je kan lezen staat er van alles op en ik weet dat het een goed bezochte site is. Dus wie weet. ;)

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

 

Die 'andere' doelgroep stel ik mij voor als mensen die 'wel eens' een autootje kopen, hetzij voor zichzelf, hetzij voor een ander.

 

Waarom verkoop ik dan zo weinig aan doelgroep 2 via het internet?

 

Ik denk dat deze doelgroep het meer ziet als een impuls aankoop dan iets waar hij echt op zoek naar gaat, misschien is een fysieke winkel daar meer geschikt voor dan een website. Dit misschien iets minder als je bekend gaat worden via de meer (mannen) lifestyle internet kanalen

 

Om aan te sluiten met wat Iwan hier schreef. Ik krijg regelmatig feeds van dit website en zoals je kan lezen staat er van alles op en ik weet dat het een goed bezochte site is. Dus wie weet. ;)

 

DEZE website doet zelf ook aan Gender Targeting http://www.dutchcowgirls.nl/ ;)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

Die 'andere' doelgroep stel ik mij voor als mensen die 'wel eens' een autootje kopen, hetzij voor zichzelf, hetzij voor een ander.

 

Waarom verkoop ik dan zo weinig aan doelgroep 2 via het internet?

 

Ik denk dat deze doelgroep het meer ziet als een impuls aankoop dan iets waar hij echt op zoek naar gaat, misschien is een fysieke winkel daar meer geschikt voor dan een website. Dit misschien iets minder als je bekend gaat worden via de meer (mannen) lifestyle internet kanalen

 

Om aan te sluiten met wat Iwan hier schreef. Ik krijg regelmatig feeds van dit website en zoals je kan lezen staat er van alles op en ik weet dat het een goed bezochte site is. Dus wie weet. ;)

 

DEZE website doet zelf ook aan Gender Targeting http://www.dutchcowgirls.nl/ ;)

 

Ja dat weet ik. Die krijg ik ook binnen..maar ik dacht ik hou het simpel. ;D

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Mogelijke oorzaak 1:

Ik vermoed dat mijn huidige website niet aansluit bij de beleving van doelgroep 2. (website is gemaakt en vormgegeven met de verzamelaar in het achterhoofd). En alle modelauto websites lijken op elkaar en zijn gemaakt met de verzamelaar in het achterhoofd.

Oplossing??

Nieuwe website met veel minder frutsels erop? (slechts het basale: Produktinfo, winkelmandje en afrekenen)

Strakker design?

Modelauto's uit het 'suffe' hoekje halen?

 

Hallo Henri,

 

Een nieuwe websitesite zou zeker geen kwaad kunnen.

Ik heb je website eens bekeken en ik vind de website nogal kinderlijk overkomen.

Dat komt door de kleuren tenzij je doelgroep 5-12 jarige zijn, maar dat verwacht ik niet toch?

Verder zie ik te veel tekst op je website staan en pas onderop een x aantal foto's van je producten.

 

Foto's spreekt mensen aan en gaan daardoor meer klikken dan wanneer ze 100 links zien, zoals nu.

Zo heb ik nog wel een paar dingen die beter kunnen op je website.

 

Een nieuwe layout zou denk ik zeker helpen. Daarnaast moet je misschien denken aan flyers maken en uitdelen op beursen of op de toonbank leggen bij soortgelijke winkels.

 

 

 

 

Professioneel webdesign te vinden op http://www.erush.nl

Link naar reactie
  • 0

Ha Henri,

 

Ik snap niet waarom je op zoek bent naar een generieke website? Je wilt toch juist het tegenovergestelde? Wil je een website die zo algemeen is dat niemand zich betrokken of aangesproken voelt?

 

Probeer het tegengestelde te bereiken! Wanneer ik een ferrari liefhebber ben, wil ik direct de ferrari autootjes zien!

Maak de website persoonlijk! Werk met landingspagina's waar de liefhebber direct op de goede plek terecht komt.

 

De tip van Joost is natuurlijk fantastisch. Binding met de potentiele koper! Leer ze kennen, wat willen ze, wat hebben ze nodig?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Henry,

 

Een paar details die je geen honderden klanten gaan opleveren, maar wellicht iets meer conversie gaan opleveren.

 

[*]Op je homepage toon je random auto's. Dat is goed... het geeft een beeld van wat je verkoopt en wellicht dat impuls aankopen op basis van beeld lekkerder lopen. Probleempje is dat de eerste 3 modellen die in beeld verschenen alle 3 tijdelijk uitverkocht zijn. Als ik jou was zou ik in die random vertoningen exemplaren die wel op voorraad zijn tonen.

[*]Als je iets bij je in de winkelwagen stopt, is dat niet zo goed te zien op dezelfde pagina. Je moet op zoek naar het menu item winkelwagen die in je opmaak niet sterk opvalt. Ik zie 2 oplossingen:

1) Direct je bezoeker het winkelmandje/c.q. de kassa in sturen... niet meer laten afleiden en hop de aankoop laten afmaken. Nadeel is dat mensen wellicht minder ' extra aankopen bij je doen'

2) De inhoud van het winkelmandje continu in het scherm tonen. (bijvoorbeeld rechts boven in, dat zijn veel mensen gewend). Je laat mensen rustig doorwinkelen maar maakt ze er wel op attent dat ze met de inhoud nog even ' langs de kassa' moeten.

[*]Ik zou deze pagina http://www.tinytoycars.com/login.php integreren met deze http://www.tinytoycars.com/order_info.php . Je laat dan mensen die willen inloggen dat direct op je ' order info' pagina doen. Het scheelt een stap in je check-out proces voor nieuwe klanten en dat scheelt weer conversie.

[*]Gezien de heisa over privacy de laatste tijd (bijv. http://www.ad.nl/multi-media/2858164/Grote_risicos_bij_internetshoppen.html) zou ik zeker overwegen een ssl certificaat in je check-out proces te regelen. Je klantgegevens worden beter (nooit perfect!) beschermd en veel klanten voelen zich er veiliger bij.

[*] Dan een klein detail. Ik zou provincie niet als verplicht veld in je check-out proces zetten. In de meeste gevallen heb je aan een postcode en woonplaats voldoende om vast te stellen of het Bergen in Noord-Holland of die andere provincie is. Ieder extra veld is extra moeite voor je klant . Iedere extra moeite kan tot uitval leiden.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Michel

 

Op je homepage worden

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ook eens zorgen dat je website goed door de zoekmachines geïndexeerd wordt. Ik heb net even je site gegoogled (.nl) met als zoekterm 'modelauto's' en na 4 pagina's werd jouw site eindelijk getoond, maar dan wel via higherlevel.nl (!). Zoekmachine marketing is goedkoop en kan je grotendeels zelf door je site te optimaliseren. Ik zou zeggen ga eens wat googelen op de term Search Engine Marketing... Hoeveel bezoekers heb je nu en hoeveel gaan er tot aankoop over??

Link naar reactie
  • 0

Hoi Henri,

 

Ik begrijp uit je woorden dat je niet tevreden bent over de mate waarin je omzet toeneemt. Dit is voor mij herkenbaar. Ik kan alleen maar stellen dat je het ondernemen integraal moet aanpakken. Persoonlijk geloof ik niet in trucjes. Maak dus gebruik van alle marketingmiddelen die er zijn en uiteraard .. zo dicht mogelijk bij je doelgroep. Daarvoor kun je het beste je doelgroep opzoeken. Wat houdt je tegen op naar de beurzen te gaan en daar te gaan staan met een stand of te flyeren.

 

Mijn vriendin heeft kinderkledingwinkels. In een van de steden is een nieuwe winkel gestart en die flyert op drukke dagen gericht op haar doelgroep. Dan kan ik wel balen maar feitelijk heb ik respect voor de aanpak. Het geheim van succes zit hem in het nastreven .. en dat zit bij jou wel goed.

 

Voor de online winkel van mijn vriendin doen wij veel aan joint e-mailing. Ik neem telkens een item op van een bedrijf dat de zelfde doelgroep aanspreek met een ander product. In ons geval bijvoorbeeld leveranciers van speelgoed, kinderkamers, kinderschoenen en verzin zo maar door. Dat kun je gemakkelijk doen.

 

DE AUTO EN ZIJN VERHAAL ..

 

Wat houdt je tegen om je bestaande klanten eens te vragen wat ze graag nog meer bij je zouden willen kopen. Vraag ze of zijn nog anderen kennen die wellicht ook interesse hebben in jouw assortiment. Wat mij persoonlijk wel leukt lijkt is 'de auto en zijn verhaal'. Laat je klanten aan het woord en een bijzondere ervaring delen die zij hebben beleefd in auto XYZ. Ik persoonlijk kan je een mooi verhaal vertellen over mijn eerste ritje in de alfetta van mijn pa. Of de handtembocht in de datsun van mijn beste vriend, of de beslagen ramen in de Fiat Ritmo van mijn pa en ga zo maar door. Auto 2.0 LOL.

 

Wel, bovenal, have fun, groet,

 

Remo

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Nou nou, d'r komt weer aardig wat los! Geweldig!!! :-K

 

mijn auto staat er niet bij, email mij als ie er wel is

Leuk, kan ik wat mee!

 

Andere/strakkere vormgeving website

Ja, dat wil ik ook. Maar de huidige blijft ook bestaan, die heeft z'n waarde reeds bewezen. Ik wil er een 'strakkere' naast hebben.

 

Prijsverschillen zijn voor de leek niet te verklaren

Nooit aan gedacht, want voor de kenner is dat zo klaar als een klontje. Ik ga iets verzinnen waarmee ik de kwaliteit van een model kan aangeven... Bv een schaal van 1 - 5 oid. Goede tip!

 

Missende modellen en kleuren

Dat is onmogelijk op te lossen. Als winkelier moet ik een keuze maken uit de honderdduizenden modellen die er zijn. Meestal wordt een model in een kleur, soms twee, geleverd. Andere kleuren zijn er dan niet. Modellen die vrij nieuw zijn (2 a 3 jaar maximaal oud) zijn wel te vinden, daarna een hele tijd niet, en dan na 15 a 20 jaar komen ze weer als ze interessant genoeg zijn.

 

Andere soort sites voorzien van info voor free PR

Is een goed idee. Ik ga een lijst aanleggen met sites die eventueel daarvoor geschikt zijn.

 

Wederom commentaar op de huidige site (tekst, kleuren)

De huidige site is voor verzamelaars gemaakt, die willen het laatst nieuws weten en kijken of het te koop is. De homepage dient meteen als landingpage voor de nieuwsbrief die ik iedere keer verstuur als er nieuwe modellen geplaatst zijn.

De site kleuren zijn zorgvuldig uitgekozen en afgestemd op reclamemateriaal voor modelauto's uit de late jaren '60, vroeg '70. Dit spreekt blijkbaar de 'toevallige' bezoeker niet aan, dat is wel duidelijk. Weer een reden voor een paralelle site.

 

Maak landing pages voor specifieke 'doelgroepen'

Dat is een klein drama binnen OSCommerce. Ik heb hier al ontzettend veel (programmeer) werk verzet, maar het is nog steeds niet naar mijn zin (o.a. meta tags, die ontbreken daar in standaard OSC). Ik zie er zeker de voordelen van, maar de techniek laat het hier afweten. Dit is een absoluut verbeterpunt en zeker een reden om stiekum verder te kijken dan OSCommerce. Ik wil op die pages 'het laatste nieuws' (zoals op de voorpagina), specifieke info over het merk, etc, etc.

 

Niet uitverkochte modellen in de Random

Prima, nooit aan gedacht!

 

Zichtbaarheid winkelwagen

De inhoud van de winkelwagen is altijd links bovenin beeld te zien, inclusief de verzendkosten. Maar dat is kennelijk niet duidelijk genoeg? Direct doorsturen na de kassa als men iets in de winkelwagen heeft: NEEE!!! Een gemiddelde bestelling bij mij is rond de 8 auto's! Laat ze maar lekker verder struinen!

Wat ik wel nog moet aanpassen is om foto's te tonen als men in de 'shopping cart' kijkt (de aparte pagina).

 

Combineren login met order info

Da's een goede! En ook een lastige. Eens kijken of me dat gaat lukken.

 

SSL

Staat reeds op de todo lijst, maar heeft nog geen hoge prioriteit.

 

Provincie als verplicht veld

Ik heb het helaas nodig bij o.a. Amerikaanse klanten, dan is het namelijk de State... Is me nog niet gelukt om bij bijvoorbeeld NL dit weg te laten. Hier kan ik nog wel eens naar zoeken of daar een mooie oplossing voor is. 80% van mijn klanten wonen in het buitenland.

 

Modelauto in zoekmachines

Dat is een klein persoonlijk drama. Het lukt op alles, behalve modelauto. Ik scoor enorm goed op specifieke merken (paar keer zelfs no. 1 postitie zowel in de .com als .nl). Tips hoe ik nou speciaal modelauto beter kan laten scoren, hoor ik graag!!!!

 

Bezoekers en conversie

We zakken weer wat in, het was in november/december ongeveer 600 unieke per dag, met een conversie van rond de 1,75%.

Nu zitten we op de 475 unieke bezoekers. Conversie is normaliter ongeveer 1,5%

Het is wel een vertekend beeld: als ik van een bepaald merk een nieuw model heb, dan verkoopt die direct enorm goed. Conversie is dan bijna 50%, na het uitsturen van de nieuwsbrief.

 

Doelgroep opzoeken op o.a. Beurzen

Mijn bekendheid bij de verzamelaars is goed. Die weten mij wel te vinden.

Ik zoek juist nieuwe klanten die mij nog niet kennen en niet tot de verzamelaars horen.

 

Bestaande klanten vragen wat ze missen in het assortiment

Da's een goede, heb ik nog steeds bewust niet gedaan, maar zou natuurlijk geen kwaad kunnen eens te doen.

 

Auto en zijn verhaal

Leuk! Maar meer iets voor op een forum? Of Blog? (ik zou ook heel graag een blog combineren met de website, als ik iets blog over merk X, dat het dan op de 'landingpage' van merk X ook getoond wordt)

 

 

Conclusies

1) Bestaande site kan hier en daar nog wel verbeterd worden.

2) Een nieuwe paralelle site zou welkom zijn met daarop meer informatie (kwaliteitsindexen die prijsverschillen verklaren, nieuwsfeiten, blogentries), en minder 'verzamelaars' functionaliteit maar meer 'contactmomenten', zoals ik mis auto die en die, deze auto is interessant voor kennis huppeldepup.

 

Kun je modelauto's 'sexy' maken? Super begeerlijk? Wat moet daarvoor gebeuren? Aansprekende vormgeving van de site, strak design, 'schitterende' foto's? Mooie vitrinedoosjes er bij? Vitrinekastjes, zodat je een mooie serie kunt verzamelen en die in die kast kunt parkeren?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0
Tips hoe ik nou speciaal modelauto beter kan laten scoren, hoor ik graag!!!!

 

Een eenvoudige mogelijkheid is om van 'Home' in de broodkruimels bijvoorbeeld "modelauto's" te maken. Maar verwacht niet te veel van dat soort simpele ingrepen.

 

Een ander idee is om een tekstschrijver in te huren en bijvoorbeeld een reeks artikelen over de geschiedenis, psychologische betekenis etc. van de modelauto te schrijven. En een uitleg over de verschillende soorten, typen en maten, kooptips etc. Zet daar wat indrukwekkende en grappige foto's en video's bij, een leuke interactieve Flash-gadget om je modelauto te pimpen en dat soort dingen. Dé resource over modelauto's waar alle startpagina's, scholieren, hobbyisten, clubs in het wereldje naar gaan linken.

 

Ik geef een cursus waarin ik tekstschrijvers leer op die manier te scoren bij Google, dus ik kan je zo'n 30 door mij gecertificeerde tekstschrijvers aanbevelen :)

Link naar reactie
  • 0

Beste Henri,

 

Wellicht heb je de tip al gehad, maar ik zou zeker ook iDEAL als betalingsmethode toevoegen. Bovendien staan je betalingsmethoden nu onderin de site, maak dit beter zichtbaar.

 

De vormgeving trekt mij niet erg aan en zet mij niet zo heel erg aan tot kopen. Een belangrijk punt hierbij is dat een potentiele koper een vertrouwd gevoel moet krijgen, dat het helemaal goed zit met deze winkel in alle opzichten. Klinkt wat vaag, maar dit speelt mee. Genoemd is al het ontbreken van afbeeldingen bovenin de site, maar wat ook goed werkt is het tonen van mensen met een product. Natuurlijk is dit per productsoort verschilend, maar in het algemeen kun je zeggen dat de kans op verkoopsucces toeneemt als je een mens ziet in combinatie met een product, bij voorkeur een tevreden blije consument.

 

Je geeft aan te overwegen een site ernaast te starten met wellicht een strakkere vormgeving. Op zich een prima idee, overweeg eens om een tweetal of drietal sites ernaast te bouwen, waarbij je je gaat richten op een specifieke doelgroep. Dit kan op basis van leeftijd zijn, maar ook op basis van "budget". Een site met zeer exclusieve en bijzondere modellen is wellicht een optie... maar dit slechts ter illustratie.

 

Ik zou zeker de huidige site verbeteren, dit kan prima met behoud van look and feel, je geeft immers aan dat deze site zijn nut heeft bewezen. toch kun je nog het een en ander verbeteren. Denk eens aan een drie-koloms variant (beeldschermen worden breder en sites groeien mee), waarbij een zoekfunctie ala Sunweb.nl de bezoeker helpt om het gewenste model te vinden.

 

Veel succes met je webwinkel.... en ehhh, jammer dat je geen zilvergrijze mini Volkswagen Eos hebt :'(

 

Martijn

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je huidige webwinkel niet geschikt is als impulsaankoop winkel voor de passerende leek. Op de homepagina staat teveel informatie. Een voorbeel van een modelautowinkel die in dit geval als voorbeeld zou kunnen dienen is Toms punt nl

 

Zoekfunctie werkt omslachtig, die van de voorbeeld site werkt een stuk vriendelijker.

 

Waarom sta je niet op modelauto.startpagina.nl en modelauto-winkels.startpagina.nl ? Dit soort sites zorgt oo weer voor een hogere google ranking.

 

Geef wat meer achtergrondinformatie over modelauto's in het algemeen. Waarop te letten bij aanschaf, schalen, afwerking, verpakking, bewegende delen etc. Een uitgebreid voorbeeld is racebaan.com Deze heeft wel geen winkel maar geeft uitstekende informatie over het onderwerp racebanen en racebaanauto's (gelijkwaardig produkt).

 

Probeer met je site dé site over modelauto's te worden. Dan kom je meteen op nr 1 in Google te staan. ;) Schrijf testen, reviews, bezoekverslagen etc. Wellicht kan je de teksten die je in de fora schrijft ook op je eigen website als artikelen plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

Nou nou, d'r komt weer aardig wat los! Geweldig!!! :-K

 

[Missende modellen en kleuren

Dat is onmogelijk op te lossen. Als winkelier moet ik een keuze maken uit de honderdduizenden modellen die er zijn. Meestal wordt een model in een kleur, soms twee, geleverd. Andere kleuren zijn er dan niet. Modellen die vrij nieuw zijn (2 a 3 jaar maximaal oud) zijn wel te vinden, daarna een hele tijd niet, en dan na 15 a 20 jaar komen ze weer als ze interessant genoeg zijn.

 

 

Kun je modelauto's 'sexy' maken? Super begeerlijk? Wat moet daarvoor gebeuren? Aansprekende vormgeving van de site, strak design, 'schitterende' foto's? Mooie vitrinedoosjes er bij? Vitrinekastjes, zodat je een mooie serie kunt verzamelen en die in die kast kunt parkeren?

 

Betreffende het ontbreken van verschillende kleuren is, lijkt mij, toch op te lossen door de auto's zelf te gaan spuiten.

 

En voor het sexy maken: ik wel eens een een modelauto gezien in een setting b.v. een raceauto in de pitstop en een politieauto bij een ongeval.

Zag er meteen leuker uit dan zo'n kale auto in de vitrinekast.

 

Edit: zag dat er nog veel domeinnamen vrij zijn met het woord modelauto erin.

Link naar reactie
  • 3

Hmmm.

 

Kun je niets met het kentekenregister? Zie veel bedrijven die daar leuke dingen mee doen op internet.

 

Simpele (nieuwe?) site, check mijn kenteken -> de juiste modelauto. Lekker simpel en snel en zeer geschikt voor impulsaankopen.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm.

 

Kun je niets met het kentekenregister? Zie veel bedrijven die daar leuke dingen mee doen op internet.

 

Simpele (nieuwe?) site, check mijn kenteken -> de juiste modelauto. Lekker simpel en snel en zeer geschikt voor impulsaankopen.

 

Wow een reuzen tip! Vaak lees ik hier alleen maar allerlei seo & design tips (ook belangrijk) maar dit is nou lekker iets anders!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dit is een briljant idee!

 

En het past perfect bij mijn wens om iets met mobiel internet te doen: Maak er een iPhone app van. Toets kenteken in, is hier een modelauto van? (en ook de Windows phones natuurlijk)

Zo ja, direct bestellen via je telefoon, zo nee, alternatieven aanbieden die hopelijk ook in de smaak vallen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Dit is een briljant idee!

 

En het past perfect bij mijn wens om iets met mobiel internet te doen: Maak er een iPhone app van. Toets kenteken in, is hier een modelauto van? (en ook de Windows phones natuurlijk)

Zo ja, direct bestellen via je telefoon, zo nee, alternatieven aanbieden die hopelijk ook in de smaak vallen.

 

Dit vind ik echt een heel goed idee. Of het je veel directe omzet geeft weet ik niet, maar veel free publicity in ieder geval wel!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.