• 0

Is mijn website generiek genoeg?

Ik zit hier al een paar maanden op te broeden, maar weet nog steeds niet 'het' probleem aan te wijzen. Ik heb hier en daar al verschillende draadjes geopend, steeds vanaf een andere invalshoek, maar het heeft in mijn ogen niet het juiste resultaat geleverd, dwz ik had geen 'Eureka' belevenis. En mijn target van die 30 Km is wellicht iets te smal. Investeren in naamsbekendheid lokaal gaat ongemerkt wel verder, ik heb iedere maand wel iets bijzonders, en sinds kort die etalage op de A-lokatie in het dorp.

Kleurwedstrijd gaat er komen, en ik wil nog steeds iets van een race-wedstrijd (Faller HitCar) houden. We hebben notabene een coureur in het dorp (DTM) en een race team! En Carver, ook 's-Gravendeel. Maar dat zijn allemaal lange termijn acties en lokaal gericht.

 

Probleem

Wat is mijn probleem: Omzet stijgt niet hard genoeg. Mijn idee was dat als je met X voorraad Y omzet haalt, je met 2*X voorraad toch in de buurt van 2*Y omzet moet kunnen komen. Dat lukt me dus niet.

 

Die extra voorraad is ook voor een andere doelgroep dan mijn huidige klantenkring. Huidige klanten zijn verzamelaars wereldwijd en die weten mij goed te vinden, daar geen klachten over.

Die 'andere' doelgroep stel ik mij voor als mensen die 'wel eens' een autootje kopen, hetzij voor zichzelf, hetzij voor een ander.

 

Waarom verkoop ik dan zo weinig aan doelgroep 2 via het internet?

 

Ik ga er even van uit dat die 2e doelgroep bestaat. (dit is niet zeker!)

 

Mogelijke oorzaak 1:

Ik vermoed dat mijn huidige website niet aansluit bij de beleving van doelgroep 2. (website is gemaakt en vormgegeven met de verzamelaar in het achterhoofd). En alle modelauto websites lijken op elkaar en zijn gemaakt met de verzamelaar in het achterhoofd.

Oplossing??

Nieuwe website met veel minder frutsels erop? (slechts het basale: Produktinfo, winkelmandje en afrekenen)

Strakker design?

Modelauto's uit het 'suffe' hoekje halen?

 

Mogelijke oorzaak 2:

De naamsbekendheid van mijn toko is nog veel te klein.

Oplossing??

Investeren in (online?) marketing. Of wellicht eens proberen in de Libelle, Man's Health, Ouders van Nu en hoe het ook allemaal heet te komen, ipv de auto gerelateerde tijdschriften.

Marktplaats, Speurders, etc, etc...

 

Mogelijke oorzaak 3:

Het assortiment spreekt doelgroep 2 niet aan. Maar hoe kom je daar achter...?

Oplossing

Trial and error...

 

Ik lees graag jullie ideeen hierover!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Niet echt. Dit is een heel, heel erg simpel hobbyprojectje om in eenvoudige zwart/wit afbeeldingen te proberen tekst te herkennen. In kleurenafbeeldingen zoals foto's waarbij de tekst ook nog eens niet precies horizontaal staat is dat een stukje complexer...

 

Daarnaast is PHP niet echt een geschikte ontwikkeltool voor software voor mobiele telefoons... ;)

Link naar reactie
  • 0

Misschien niet zo innovatief, maar wel goede info levert een lijstje met gereden merken, personenauto's of bedrijfswagens die geregistreerde gebruikers vrijwillig in kunnen vullen. Je kunt ze dan beloven om op basis van dit lijstje aankoopadviezen of aanbevelingen te verstrekken. Nog een stapje verder gaat automatisering van dit proces. Ik vraag me serieus af wat de haalbaarheid en trefkans is van een mobiel platform. Historische kentekengegevens zijn die beschikbaar?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog eens serieus gekeken waarom ik zo slecht scoor met modelauto. Het woord kwam op mijn index pagina maar 4x voor. Dat heb ik vanmiddag even aangepast... Ook onderliggende pagina's, vooral bij categorieen en produktinformatie zijn alle 'artikelen' vervangen door 'modelauto's'. Eens kijken wat dat gaat opleveren...

Meta tags (keywords en description) zijn op alle niveau's weer eens herzien. Ook hier is (nu eindelijk taalafhankelijk) het woord modelauto opgenomen. Op index niveau een algemeen tekstje, op categorie niveau gestuurd vanuit de backend (kan ik dus zelf bepalen) en op artikel niveau uiteraard met artikel informatie.

 

Vervolgens post ik ieder nieuw model op een 10 tal 'gratis' sites, zoals Marktplaats, speurders, etc. Uiteraard met een uitgebreid verhaal erbij met verwijzing naar de 'echte' winkel (linken naar je website is tegen vergoeding soms toegestaan, maar dat vind ik veel te duur).

 

Ook nog eens de samenwerking met een miniatuurauto blog versterkt: daar treed ik als gastschrijver op met nieuwtjes die ik binnenkrijg en mag vandaaruit naar hartelust linken naar mijn site. Ik wil sowieso een integratie van blog met mijn website, en wellicht kan dat met deze blog. Anders ga ik er zelf een opzetten.

 

En ik geloof werkelijk dat het gaat werken, vanmiddag was het druk in de 'garage' en af en toe (als de gelegenheid daar was) vroeg ik nieuwe gezichten hoe ze bij mij terechtgekomen waren. Een paar hadden het 'op internet' gelezen...

 

Dit waren zo de meest voor de hand liggende verbeteringen die ik op korte termijn kan realiseren.

 

Wel wil ik nog steeds een aparte, geheel nieuwe, webwinkel opzetten, maar dat kan ook wel in 2e helft 2009. Wel wil ik binnenkort nog iDeal integreren.

 

Vanochtend bij een concullega dorpsgenoot op bezoek geweest. Hij doet in Playmobil en volgens mij is ie zeer goed bezig. Wellicht kunnen we wat voor elkaar betekenen...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Misschien nog wat andere ideetjes; bij autodealers informeren of zij ge"interesseerd zijn, bij tankstations adverteren of misschien een radio advertentie tijdens de ochtendspits?

 

Wat betreft de iPhone applicatie, ik vraag me af hoeveel je daar aan gaat verdienen. Zoals je zelf al aangaf zijn mensen meestal vooral in hun eigen auto geinteresseerd, en het is maar de vraag of ze daarvoor een heel programma willen downloaden. Ik denk dat je het dan beter online kan laten checken.

 

Tenslotte, misschien kan je Route Mobiel of ANWB interesseren dat zij bij wijze van stunt een nieuw lid een modelversie van hun eigen voertuig kunnen aanbieden? Zelfde geldt voor spaarpunten van tankpasjes e.d. Misschien wat vergezocht, maar het kan iets zijn om over na te denken.

Link naar reactie
  • 0

Misschien nog wat leuke ideeen en tips.

 

Vroeger, toen ik klein was, kregen we bij de aankoop nog wel eens een modelauto erbij. Super leuk denk ik, en misschien ook een idee om op in te haken bij autoverkopers etc... Ik weet niet of ze er op dit moment op zitten te wachten, aangezien de autoverkoop volgens mij niet zo goed loopt, maar misschien kun je er toch wat mee.

 

Verder kun je misschien doelgroep 2 aantrekken (vertrouwen bij winnen) door de ervaringen van doelgroep 1 te gebruiken en verwerken. Ik merk zelf, dat wanneer ik positieve verhalen over een winkel hoor (levering, support, etc..) ik eerder een aankoop doe.

 

Daarnaast denk ik dat het inderdaad verstandig is om ook te kijken wat je kan doen aan zoekmachine optimalisatie. Er zijn vrij goede bedrijven op de markt, die op een niet-'agressieve' manier je website toch beter in Google kunnen plaatsen.

 

Als laatste denk ik ook, dat je aanbod heel erg leuk en goed is voor doelgroep 1, maar niet aansluit op doelgroep 2. In doelgroep 2 willen ze geen "bijzondere auto's", maar gewoon de auto's die ze zelf gehad hebben. Auto's die ze daardoor aanspreken!

Link naar reactie
  • 0

Stap 1 is gezet: www.modelautonieuws.nl

 

Vormgeving: moet nog worden gedaan, dit is een 'gratis' huidje dat ik een beetje heb aangepast.

Daarna: integratie met mijn webwinkel.

 

Inderdaad als google op "model auto nieuws" dan sta no 1

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hallo Henri,

 

De eerste site in je onderschrift is overzichtelijk en duidelijk. An sich weinig mis mee. Wat eerder is opgemerkt zijn de pastelkleuren. Dat is een keuze en smaakkwestie. Wat wel vervelend leest zijn blauwe letters op een blauwe achtergrond, groene letters op.. etc (knoppen bovenin). Zelfs voor een twintiger is dat lastig te lezen.

De site oogt door de kleuren wel gedateerd, maar dat is zover ik begrijp dus bewust?

 

De laadsnelheid van je site is wisselend. Ik heb een prima internetverbinding maar het laden duurt soms lang. Soms ook heel snel.

Als ik lang moet wachten op een site klik ik weg... (behalve in dit geval).

 

Succes!

 

 

Nog een keer de site bekijken: eerste plaatje (random) is een kraan, geen auto, maar ik zie in je menu geen directe link naar iets anders dan auto's? ???

 

Nog een keer bekeken: de merken van de auto's staan in drie kolommen. Je moet van links naar rechts lezen. Persoonlijk zou ik het prettiger vinden als de merken onder elkaar staan (kan ook prima in 3 kolommen). Pas na goed kijken zag ik (stomme klant die ik ben) ook een rij in je linkermenu met de merken.

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Update april.

 

Ik heb enorm veel tijd besteed aan de 'Google studie'. Dat heeft o.a. een feed opgeleverd naar Google Base en ik heb de 'canonical' van ieder product ingebouwd. Dat is vooral bij cross referencing een mooi systeem om duplicate content tegen te gaan.

Ook is het grote probleem opgelost dat Google mijn site niet in het Nederlands wilde doorzoeken. Ooit in jeugdig enthousiasme had ik dat mechanisme gesloopt: klikken op de vlaggetjes op de pagina's deed je terugkeren naar de Index.php. Nu blijf je op de pagina staan waar je een andere taal kiest. Zo kan Google ook iedere pagina in het Nederlands indexeren! Gevolg: met het bewuste zoekwoord sta ik nu op positie 23 (kom van 120...)

 

Blog integratie is verder nog niets aan gedaan. Wel aan de blog zelf, maar dat was al gemeld.

 

De winkelwagen in de linkerkolom is zwaar aangepast. Verzendkosten worden getoond en direct wordt het totaal inclusief verzenden getoond in een iets groter lettertype. Duidelijkheid voor alles! Nu alleen nog de 'grote' winkelwagen, daar staan de verzendkosten nog niet in genoemd.

 

Bij alle artikelen staat nu de voorraad status:

[*]in stock: nu besteld, dan en dan verzonden. (voor Nederland komt nog: dan en dan bezorgd)

[*]verwacht: reserveer nu!

[*]tijdelijk niet op voorraad: stuur mij een email als het weer op voorraad is!

Dus bij alle situaties een call to action. Tevens de bestelknop direct bij deze tekst geplaatst. Vormgeeftechnisch niet de fraaiste oplossing, maar de gehele vormgeving gaat toch nog op de schop dus daar maak ik me nu even minder druk over.

 

Dat was het geloof ik tot zover... Nog een half A4tje te gaan met aanpassingen... phoe!

 

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.