• 0

personeel of hulp?

Ik maak ééns in de zoveel tijd gebruik van hulp in mijn bedrijf.

ik heb nog niet voldoende capaciteit om personeel aan te nemen maar kan soms klussen niet aannemen zonder hulp.

 

Nu kan ik gebruik maken van uitzendkrachten maar dat blijkt wat ingewikkelder dan het lijkt; afzeggingen, hoge kosten, niet de juiste mensen, etc.

 

Ik heb wel een behoorlijk netwerk aan studenten die graag komen helpen en waarvan ik precies de kwaliteiten en inzetbaarheid ken. (ik ken ze namelijk persoonlijk)

 

hoe kan ik nu netjes volgens de regels hulpen inzetten en uitbetalen zonder daarbij mezelf of de hulpen in gevaar of problemen te brengen?

Ik heb niet de mogelijkheid om een hele loonadministratie bij te houden en uitbesteden zou zo duur worden dat het niet meer de moeite loont om zo'n klus met hulp aan te nemen (vermoed ik)

 

Heeft iemand hier ervaring mee? wat doe je als je slechts een paar keer per jaar "personeel" wilt inzetten, zijn hier goede regelingen voor?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb weleens een student zelf geworven en geselecteerd, daarna gecontracteerd via een studentenuitzendbureau. Ja, het kost wat, maar dat is onvermijdelijk. Eventueel zou een payrollservice goedkoper kunnen zijn.

 

Wat je hier schetst is eigenlijk dat je alle lasten van personeel wilt vermijden en dat kan nu eenmaal niet legaal.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil de lasten niet vermijden, ik wil het juist netjes doen.

 

Het vervelende is dat je op een zeker moment in je ondernemende bestaan op zo'n omslagpunt komt; wel of geen personeel.

Daarvóór zit je aan je plafond voor wat betreft capaciteit en dus inkomen

Na dat punt zit er weer potentieel in capacitiet en kun je doorgroeien.

 

Het moment zelf is alleen heel lastig omdat je eigenlijk net niet genoeg hebt om de stap te zetten maar net iets te veel om het niet te doen... tja dilemma's

 

Eigenlijk ben ik op zoek naar een soort regeling, fiscaal of subsidie-achtig waarmee je als ondernemer dat omslagpunt mooi kunt nemen.

 

Het uitzendbureau lijkt dan inderdaad bij gemis aan regelingen de enige optie.

Over payrolling lees ik net een akelig stukje hier op de site..

Link naar reactie
  • 0
Over payrolling lees ik net een akelig stukje hier op de site..

 

Op welke site? Het bevalt ons in ieder geval al jaren, we hebben enkele studenten die al jaren voor ons werken via een payrolbureau. Het lijkt me voor jou veruit de beste optie, dus ga eens praten bij een (klein) bureau bij je in de buurt voer de mogelijkheden en tarieven (let er wel op dat het een officieel bureau is, dus dat ze qua papieren alles netjes geregeld hebben), ik denk dat het je absoluut mee zal vallen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.