• 0

Software voor artikelen database

Hallo allemaal,

 

Op dit moment ben ik druk bezig met foto's maken van al mijn artikelen dit zijn er ongeveer 6000

Op dit moment ben ik ongeveer op de helft dus de andere helft heb ik nog te gaan.

Mijn webwinkel is nog in ontwikkeling en zou medio maart klaar zijn.

 

 

 

Nou ben ik op zoek naar een mooi database programma waar ik alles een beetje kan ordenen.

en al veel voorruit kan werken.

 

De volgende dingen wil ik hier in opnemen:

Artikel nummer:

Naam:

omschrijving:

extra omschrijving:

gewicht:

verpakking:

werkzame bestandsdelen:

inkoop prijs:

verkoop prijs:

ongeveer 5 afbeeldingen per product:

Leverancier:

Artikel nummer leverancier:

barcode:

categorie:

subcategorie:

en alles wat ik nog vergeten ben:

 

in feite is het een vrij simpele database.

 

Als de database gevuld is wil ik hem kunnen exporteren naar een excel formaat, om zo alle producten in een keer te kunnen uploaden.

 

Ik ben op zoek naar een kant en klaar stukje software.

van programeren heb ik helemaal geen kaas gegeten ook niet in acces of andere programma's.

op internet ben ik al wat aan het zoeken geweest maar heb niks kunnen vinden.

 

Heeft iemand enig idee wat er geschikt zou kunnen zijn voor mij. voor weinig ha ha

 

alvast bedankt

 

mvg willem

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Omdat ik excel erg onoverzichtelijk vind als ik een soort dashboard hab waar ik met de tab toets van veld naar veld kan gaan

en dat ik dan alle informatie passend in mijn scherm heb b.v. de bijbehorende foto's

 

Als ik in excel 20 kolommen heb dan moet ik de hele tijd van links naar rechts scrollen.

Link naar reactie
  • 0

Maar daar zit mijn probleem (mischien wel tussen mijn ooren hoor)

als ik 20 verschillende kolommen heb moet ik de hele tijd van links naar rechts over mijn beel scherm scrollen.

 

Als dat in een programma per product bv op een pagina staat zodat alles in je beeldscherm zichtbaar is lijkt me dat prettiger werken. Als voorbeeld noem ik even een invulscherm in b.v. een boekhoudprogramma of iets dergelijks.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Maar daar zit mijn probleem (mischien wel tussen mijn ooren hoor)

als ik 20 verschillende kolommen heb moet ik de hele tijd van links naar rechts over mijn beel scherm scrollen.

 

Als dat in een programma per product bv op een pagina staat zodat alles in je beeldscherm zichtbaar is lijkt me dat prettiger werken. Als voorbeeld noem ik even een invulscherm in b.v. een boekhoudprogramma of iets dergelijks.

 

 

 

Ik heb een aangepaste versie hier, linker kolommen blijven staan, zo en nu wil ene appeltaat ;D

voorbeeld2.xls

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik heb een aangepaste versie hier, linker kolommen blijven staan, zo en nu wil ene appeltaat ;D

 

Dit is minstens een hele bakkerij waard! ;D

 

Wat je zoekt is wel mogelijk in Excel maar vraagt het nodige programmeren. Google maar op: data entry form +excel.

Link naar reactie
  • 0

Hey super bedankt, ik wist niet eens dat dat kon. zo kan ik tenminste wel ziet met wel artikel ik bezig ben.

ik ga kijken of ik die kan vullen.

 

Daarnaast ga ik kijken of dat store maneger iets voor mij is, ik ga idd met os commerce werken.

ziet er wel goed uit, en ik ga even met mijn webdesigner overleggen of dit interesant is.

 

Heeft iemand eventueel ervaring met dat programma. oscommerce-manager

Link naar reactie
  • 0

Of nog makkelijker: open Iwan's aangepaste versie, en kies uit het Excel menu de optie Data > Formulier.

 

Heb je de tab functionaliteit en het lijkt net een boekhoudprogramma of iets dergelijks 8)

 

Lust je slagoom op de appeltaat, Iwan?

 

[geheimpje] ik lust helemaal geen appeltaart ;D ;D ;D

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Nog een tip om het werken met Excel in horizontale regels te vergemakkelijken:

 

Je kunt Excel instellen dat als je op Enter drukt, deze naar de volgende kolom springt ipv naar de volgende regel (ook naar vorige regel of naar vorige kolom, mocht je dat handig vinden)

 

Tools -> Options -> tab Edit -> Move selection after Enter, Direction (Down, Right, Up, Left)

 

Astblieft.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Hey super bedankt, ik wist niet eens dat dat kon. zo kan ik tenminste wel ziet met wel artikel ik bezig ben.

ik ga kijken of ik die kan vullen.

 

 

Denk nog wel even na hoe je de afbeeldingen invult. 6.000 artikelen a 5 foto's is nogal wat.

Link naar reactie
  • 0

De afbeeldingen krijgen allemaal een apparte naam

b.v artikel_1kg_1 artikel_1kg_2 enz

artikel_klein_rood_1 artikel_klein_rood_2 enz

 

Het zijn er idd veel op dit moment maak ik ook gemmideld 12 uur per dag en ook op zaterdag en zondag.

maar het moet wel allemaal goed en heb daarom ook een packshot creator aangeschaft en daarmee gaat het erg gemakkelijk. alleen hetoverzigtelijk houden is erg moeilijk.

 

Ik gebruik geen foto's van fabrikanten maar maak ze allemaal zelf om ze er ok allemaal het zelfde uit te laten zien.

Kwalitijd lijkt mij erg belangrijk.

Link naar reactie
  • 0

De afbeeldingen krijgen allemaal een apparte naam

b.v artikel_1kg_1 artikel_1kg_2 enz

artikel_klein_rood_1 artikel_klein_rood_2 enz

 

Het zijn er idd veel op dit moment maak ik ook gemmideld 12 uur per dag en ook op zaterdag en zondag.

maar het moet wel allemaal goed en heb daarom ook een packshot creator aangeschaft en daarmee gaat het erg gemakkelijk. alleen hetoverzigtelijk houden is erg moeilijk.

 

Ik gebruik geen foto's van fabrikanten maar maak ze allemaal zelf om ze er ok allemaal het zelfde uit te laten zien.

Kwalitijd lijkt mij erg belangrijk.

 

Zet wel het format achter de foto naam artikel_1kg_1.jpg

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik ben bezig een webwinkel op te starten met producten voor de veehouderij

De voorraad hebben we wel maar een webwinkel nog niet.

 

Nu verkopen we de producten nog ofline en daar zijn we best goed in,

nu ga ik voor mij zelf beginnen door de zelfde producten online aan te bieden

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook kunnen beginnen met de 20% artikelen die 80% van de offline omzet betekenen. Ben je een stuk efficienter.

 

Om bestandsnamen te genereren in excel kan je volgende formules proberen:

 

B2=TEKST.SAMENVOEGEN(A2;"_1.jpg")

C2=TEKST.SAMENVOEGEN(A2;"_2.jpg")

D2=TEKST.SAMENVOEGEN(A2;"_3.jpg")

E2=TEKST.SAMENVOEGEN(A2;"_4.jpg")

F2=TEKST.SAMENVOEGEN(A2;"_5.jpg")

 

met in A2 de korte artikelnaam zonder spaties, zoals "artikel_1kg".

Link naar reactie
  • 0

Let dan wel even op dat je bij het importeren van het artikelbestand niet de formules importeer.

 

Oplossing : maak een reservekopie en vervolgens

[*][ctrl]+'a' (alles selecteren)

[*][ctrl]+'c' (alles kopieren)

[*] [bewerken]

[*] plakken speciaal

[*] selecteer 'waarden plakken'

 

Dan zijn alle formules uit je bestand verdwenen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.