• 0

Is hier een markt voor?

Oke, ik kijk al een tijdje rond op higherrlevel en zat nu met een vraag die ik toch wel wou posten.

 

 

Mijn idee was om via een site 2dehands mobiele telefoons aan te bieden, nu zit ik met de garantie, kan ik de telefoons doorverkopen met behoud van de originele garantie (indien faktuur/bon ect. uiteraard aanwezig is)?

 

Nu zit ik echter te denken, de markt is best levendig, veel mensen krijgen nieuwe telefoons uit abbonementen en willen er niets mee ect. Wat als ik nu gewoon een site opzet, telefoons uit abbonementen inkoop (particulier) (echt nieuwe dus met de doos gesealed). En deze ook weer aan particulieren verkoop met een marge van bv. 65 euro.

 

 

 

Kan ik de garantie via de originele aanbieder laten lopen of moet dit vanaf dan via mij omdat ik dan officieel wederverkoper ben? En wat vinden jullie hiervan? Is er een markt voor? Is het haalbaar om er wat mee te gaan verdienen?

 

 

Een domeinnaam heb ik al geregistreerd.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je al een tijdje rondkijkt op dit forum is je ongetwijfeld ook opgevallen dat het lang niet altijd verstandig is om bepaalde informatie open en bloot neer te zetten, zoals jouw eerste alinea. En dit zeker niet in combinatie met een door jou geregistreerde domeinnaam want daarmee kan iedereen binnen 1 muisklik jouw volledig naam, adres en telefoonnummer achterhalen.

 

Mijn advies daarom: haal de eerste alinea weg, m.i. biedt die toch geen toegevoegde waarde voor de vraag.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Omdat jij de wederverkoper bent en zeker als je echt een bedrijf bent, ben jij aansprakelijk voor de garantie je bent hun eerste aanspreekpunt.

 

Waarschijnlijk zullen de verschillende leveranciers verschillende garantie voorwaarden hanteren. Hierin zul je je een klein beetje moeten verdiepen.

 

Je kunt ze ook zonder garantie verkopen echter drukt dit de prijs.

 

Bel gewoon is een helpdesk op (nokia LG apple etc) en vraag is als ik mijn nieuwe tel verkoop kan ik de garantie dan overdragen op derde.

 

Grtz

Bob

Link naar reactie
  • 0
Je kunt ze ook zonder garantie verkopen echter drukt dit de prijs.

 

Je kunt de wettelijke garantie op consumentengoederen nooit uitsluiten en die wettelijke garantie sluit niet aan op de fabrieksgarantie: als verkoper heb je dus altijd een eigen garantierisico dat je niet kunt uitsluiten of beperken.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Goede middag,

 

Omdat je de toestellen bedrijfsmatig aan particulieren verkoopt ben je wettelijk produktaansprakelijk.

Deze wettelijke aansprakelijkheid staat helemaal los van de garantie-faciliteiten van producenten en importeurs.

 

Bovendien lijkt me ook de regelgeving voor verkoop op afstand (week bedenktijd voor klant) van toepassing.

 

Je loopt dus meer risico dan je denkt.

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0
Omdat je de toestellen bedrijfsmatig aan particulieren verkoopt ben je wettelijk produktaansprakelijk.

Deze wettelijke aansprakelijkheid staat helemaal los van de garantie-faciliteiten van producenten en importeurs.

 

hmm... productaansprakelijkheid is iets totaal anders en m.i. hier niet aan de orde.

M.i. bedoel jij ook de Wet koop en Garanties waar ik in vorige post al naar verwees?

 

het productaansprakelijkheidsrisico ( zaak- en letselschade als gevolg van een ondeugdelijk product, bijv ontwerp- of productiefout) ligt bij de fabrikant of, als deze buiten de EU gevestigd is, bij de importeur. Als verkoper mag je bij productenaansprakelijkheid doorverwijzen naar fabrikant of importeur: je maakt geen onderdeel uit van die aansprakelijkheidsketen.

Indien je ook reparaties en/of (hardwarematige) modificaties uitvoert kun je wel productaansprakelijk zijn voor hiermee gemaakte fouten.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ze ook zonder garantie verkopen echter drukt dit de prijs.

 

Je kunt de wettelijke garantie op consumentengoederen nooit uitsluiten en die wettelijke garantie sluit niet aan op de fabrieksgarantie: als verkoper heb je dus altijd een eigen garantierisico dat je niet kunt uitsluiten of beperken.

 

Omdat het (ook) om tweede hands gaat is dit niet helemaal waar en kan je garantie behoorlijk beperken in sommige gevallen ook tot nul, maar je moet afvragen of je dat wel wil; je hebt namelijk dan wel een toegevoegde waarde ten opzichte van andere aanbieder (particulieren) die tweede hands verkopen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Omdat het (ook) om tweede hands gaat is dit niet helemaal waar en kan je garantie behoorlijk beperken in sommige gevallen ook tot nul

 

Je kunt bij B2C verkoop niet beperken wat wettelijk geregeld is, ook ten aanzien van 2e, 3e en 4e-hands verkoop. Alleen loop je als verkoper wat minder garantie-risico omdat door de ouderdom van het product de klant automatisch ook minder mag verwachten.

 

Zie ook de reacties in deze draad "garantie op tweedehands verkoop"

 

Volgens de wet moet bij elke verkoop garantie worden gegeven. Als het gaat om een b2b transactie dan kun je deze garantie inperken, maar gaat het om b2c, dan is het dwingend recht.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Op Marktplaats.nl bestaat een levendige handel in 2de hands toestellen. Zonder garantie-prpblematiek, want particuliere handel.

Ik denk dat zowel verkopers, die hun toestel kwijt willen als kopers - vanwege de naamsbekendheid - hier het eerst zoeken.

Weinig ruimte voor een intermediair, denk ik.

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is er wel de mogelijkheid om 2e hands producten 'as is' te verkopen - je verkoopt dan in feite surplus/dump, artikelen waarvan feitelijk verwacht kan worden dat ze wellicht onbruikbaar of defect zijn. Uiteraard liggen de prijzen hiervoor ver beneden de markprijs van werkende toestellen, en dient het een en ander duidelijk vermeld te worden.

 

Verkoop je de toestellen als werken of zelfs 'nieuw' dan kun je er, terecht, op rekenen dat je het aanspreekpunt voor alle problemen bent, en de garantie zoals de wet die eist dient uit te voeren. Het kan wel zo zijn dat de fabrikant garantieproblemen in de praktijk oplost, maar een verkoop betreft een transactie tussen jouw als verkoper en je klant, en je blijft aansprakelijk voor de wettelijke garantie, ook als bijv de fabrikant een en ander niet (naar wens van je klant) oplost.

Link naar reactie
  • 0

Als je al een tijdje rondkijkt op dit forum is je ongetwijfeld ook opgevallen dat het lang niet altijd verstandig is om bepaalde informatie open en bloot neer te zetten, zoals jouw eerste alinea. En dit zeker niet in combinatie met een door jou geregistreerde domeinnaam want daarmee kan iedereen binnen 1 muisklik jouw volledig naam, adres en telefoonnummer achterhalen.

 

Mijn advies daarom: haal de eerste alinea weg, m.i. biedt die toch geen toegevoegde waarde voor de vraag.

 

 

 

 

Ach, op dit moment kan hij er nog rekening mee houden met z'n belastingaangifte...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.