• 0

GTD: welke software wordt het best gewaardeerd

Ik maak al geruime tijd gebruik van het programma "My Life Organized (MLO)". Op zich bevalt dit heel goed.

Wat ik eigenlijk mis in het programma is dat je niet kunt aangeven of een activiteit belangrijk is of niet en daardoor niet in 1 oogopslag kunt zien welke deadlines echt belangrijk en dringend zijn en welke ook belangrijk zijn maar eventueel doorgeschoven kunnen worden; voor de ingewijden in NLP: ik mis onderscheid in de kwadranten.

Ik ben benieuwd welke software andere HL-ers gebruiken en of ze daar goede ervaringen mee hebben.

Waar voor mij de GTD software aan moet voldoen is:

Taken moeten op rubriek gesorteerd kunnen worden.

Taken moeten een kwalificatie kunnen krijgen: belangrijk / niet belangrijk / dringend / niet dringend

Aan elke taak moet een due-date (deadline) gehangen kunnen worden.

Afgeronde taken moeten later weer op het scherm getoond kunnen worden.

Op de huidige dag moet je een vlot overzicht kunnen maken van de deadlines voor die dag.

Het programma moet gebruiksvriendelijk zijn. Wijzigingen moeten met een paar muisklikken afgerond zijn.

Ik zie graag jullie reacties.

 

www.reith.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

In Mac OS X heeft het programma iCal een takensectie die uitstekend werkt, ook met deadlines en prioriteiten. Ik meen dat er in Windows Vista ook zo'n programma zit, Windows Calendar? Geen idee of die ook een takensectie heeft. Om meerdere rubrieken te maken zou je meerdere agenda's kunnen gebruiken (deed ik ook lange tijd).

 

Voor meer bedrijfsmatige doeleinden kan ik TasksPro aanraden: www.taskspro.com. Een zeer uitgebreid takenmanagement-programma dat webbased is. Kost wel iets, maar kan je veel zorgen uit handen nemen. Doordat het zo uitgebreid is, is het mogelijk minder geschikt als persoonlijke Getting Things Done. Er is ook een gratis versie: Tasks JR, die wellicht ook als persoonlijke GTD kan dienen (maar heb daar geen ervaring mee).

 

Marco

Link naar reactie
  • 0

Things heb ik even uitgeprobeerd, maar besloten dat het niets voor mij is en vervolgens kwam ik er achter dat hij bij het importeren van taken uit iCal ze ook gelijk maar had verwijderd uit iCal. Dus wees gewaarschuwd...

 

Persoonlijk houd ik het bij iCal. Zou alleen wel leuk zijn als de taken daarvan ook met de iPhone gesynchroniseerd kunnen worden... (en iets heel banaals: dat de kleurtjes in de agenda in de iPhone hetzelfde zijn als in iCal)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb deze topic gevonden via de zoekfunctie en wil het graag een 'schopje omhoog' geven met de hoop dat er nog meer mensen zijn die een handige site / programma kennen voor het bijhouden van je to-do's en het hier kunnen aanraden.

 

Ik heb wel al gekeken naar de Things programma (aangeraden door Frank) en denk dat die heel handig is, maar ik ben toch nieuwsgierig hoe de rest het doen. Of houden de meesten het gewoon nog op papier bij?

 

Ikzelf heb ooit een php-scriptje gemaakt waarbij je per categorie to-do's kan toevoegen (boekhhouding, voorraad inkoop, webshop onderhoud, etc) en de pagina die je uitprint is dan gesorteerd op denkwerk, eenvoudig computerwerk, bewegend werk (kan je bv 's ochtends fris met denkwerk beginnen en tijdens cup-a-soup-tijd even wat bewegend werk om weer wakker te worden). Maar ik zoek toch naar een uitgebreider, meer geautomatiseerd systeem, die bv einde van de maand automatisch zegt dat ik boekhouding moet afronden en die ik vanaf overal kan bereiken (vandaar dat things zo leuk is, voor op je iphone). Daarom varieert mijn todo-lijstje nu ook van mailtjes naar mezelf (met de opsomming wat moet gebeuren) tot bestandje op pc tot verdwaalde post-it.....

 

Alvast bedankt voor input!

Link naar reactie
  • 0

Ik maak al geruime tijd gebruik van het programma "My Life Organized (MLO)". Op zich bevalt dit heel goed.

Wat ik eigenlijk mis in het programma is dat je niet kunt aangeven of een activiteit belangrijk is of niet en daardoor niet in 1 oogopslag kunt zien welke deadlines echt belangrijk en dringend zijn en welke ook belangrijk zijn maar eventueel doorgeschoven kunnen worden; voor de ingewijden in NLP: ik mis onderscheid in de kwadranten.

 

Je kunt bij My Life Organized dit toch ook aangeven?

 

http://www.mylifeorganized.net/products/my-life-organized/how-it-works.htm , zie tweede puntje...

Link naar reactie
  • 0

Hoe ik het doe is natuurlijk ook afhankelijk van het feit dat ik de helpdesk run.

Maar ik heb een helpdesk software (kayako) die een compleet management gedeelte heeft en waar ik alles incl. het terug bellen inplan als taak.

 

Voor dit heb ik een tijdje gebruik gemaakt van http://www.magnacrm.com/, die ik opzich wel fijn vond maar enorm opslachtig.

 

Het fijne van kayako vind ik dat je altijd een overzicht heb van die dag met wat je moet doen, je een seintje krijgt wanneer de deadline bijna is verlopen, en dan je taken zo over kan zetten naar een collega. Dus wanneer jij er niet aan toe komt zet je het over aan je college, die ziet hem verschijnen en die kan die taak zo over nemen.

En het is allemaal online, dus ook thuis en met de mobiel versie kan je overal je taken zien, en je kan je support afdeling van je bedrijf gemakkelijk runnen. dmv een ticketsysteem.

 

 

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
  • 0

Maar ik heb een helpdesk software (kayako) die een compleet management gedeelte heeft en waar ik alles incl. het terug bellen inplan als taak.

 

Ik gebruik zelf ook Kayako, maar het is absoluut geen systeem wat van het GTD (Getting Things Done) principe uit gaat. Het is zeker bruikbaar als todo lijstje, daar gaat het in dit topic niet om. GTD is een bepaalde methode, zie onder andere http://en.wikipedia.org/wiki/Getting_Things_Done. Hetzelfde gaat op voor MagnaCRM, heeft niets te maken met GTD.

Link naar reactie
  • 0

Remember the Milk.

 

Daar kun je prioriteiten aan je taken. Zelf ben ik geen TMsoftware dus ik kan niet zeggen of het beter is dan MLO, maar toch zeker de moeite eens waard om te proberen.

 

www.remeberthemilk.com

 

groeten

Z.K.

Link naar reactie
  • 0

Voor het bijhouden van taken gebruik ik Things, op zowel de Mac als de iPhone & iPad. (Alternatief dat veel lijkt op Things: https://i.doit.im/ )

 

Email beheer ik in Gmail, waarbij er dankzij filters zo min mogelijk in mijn inbox terecht komt. Dankzij deze filters kan ik snel prioriteiten stellen, dit is vooral handig wanneer ik te weinig heb om al mijn email te verwerken. Voor mijn Email hanteer ik een inbox 0 policy.

 

Om snel gedachten te noteren zodat ik ze niet kan vergeten gebruik ik de app Captio.

 

Verder heb ik altijd een ongelinieerde moleskine bij me.

Link naar reactie
  • 0

ik gebruik evernote voor gtd en dossier en allerlei andere dingen. Door middel van een tag 1 en 2 geef ik prioriteit aan. Als dingen gedaan zijn haal ik die tag weg. Als ik tag 1 open dan heb ik alle dingen die door mij gedaan moeten worden. Evernote werkt op windows mac iphone android etc.

 

Wat ik wel een een goede 'les' vind in gtd systemen is om alleen volgende taken (stapjes) neer te zetten en niet hele projecten erin te gooien.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Ik ben begonnen met een Palm (net als David Allen) en vervolgens via iGTD doorgegroeid naar Omnifocus.

 

Voor Things heb ik nog wel een licentie liggen -- die kreeg ik toen de iGTD ontwikkelaar overstapte naar Things -- maar nooit gebruikt. Vroeger was dat omdat Things toen geen sync mogelijkheid bood tussen 2 macs + 1 iPhone, nu is het omdat ik de kracht van Omnifocus heb leren kennen.

 

Omnifocus heeft een vrij steile leercurve, maar als je die eenmaal in de vingers hebt kun je je hele GTD proces laten zingen en dansen. De beste 'handleiding' die ik heb gevonden is het boek Creating Flow With Omnifocus van Kourosh Dini. Warm aanbevolen!

 

Maar elke tool werkt. Als je er maar mee werkt.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.