• 0

Help!: Sterke drank exporteren uit Nederland.

Beste mensen,

 

Normaal gezien exporteer ik produkten uit China naar USA, Australie en Europa, maar af en toe kom ik iets tegen waar ik niet alles van af weet.

 

Mijn klant is in dit geval een Chinees die sterke drank wil importeren uit Europa. In eerste instantie gaat het om een aanvraag waarbij de kosten duidelijk in beeld gebracht dienen te worden.

 

Ik kan natuurlijk de groothandels in nederland wel vinden, maar het exporteren is natuurlijk andere koek.

 

Mijn vraag is of mensen hier ervaring mee hebben, wellicht personen zijn die hierbij van dienst kunnen zijn ??? Het mooiste zou zijn als een nederlandse partner opstaat die deze export taak op zich neemt, dan verzorg ik de Chinese kant van het verhaal.

 

Stuur een PM, dan stuur ik de lijst met dranken en meer info door.

 

Alvast bedankt.

 

Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Groothandels en dergelijke heb je denk ik niet zoveel aan.

 

Sterke drank in Nederland is voornamelijk accijns, en om eea een beetje fatsoenlijk in China in de markt te zetten, moet je die eerst terugkrijgen. De producent lijkt me dan makkelijker (of het moet om 30-40 jaar oude Whiskey oid gaan, dan maakt het allemaal wat minder uit).

Helaas hebben de grote producenten in Nederland (oa Bols) al agenten en distributeurs, die zullen waarschijnlijk niet echt zitten te wachten op jou.Kleinere clubs zonder vertegenwoordiging in China zou je natuurlijk wel kunnen proberen, maar vraag me af of hun kruidendrankjes wel aanslaan.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

nee, op de bols etc zit men hier niet te wachten, het gaat meer om de Johnny walker, hennesy, Martell, Remy XO etc.

 

De grote jongens hebben hun importeurs hier allemaal al, ik ken deze importeurs ook hier in China. Het is inderdaad zo dat het hier gaat om veel kleinschaligere import in China. Dat kan dus prima via een ander kanaal.

 

Alles moet van verschillende merken in een container, dus kom je toch uit op een groothandel denk ik dan maar, anders is het helemaal niet te doen.

 

Bedankt voor de reactie, al is nog niets duidelijker.

 

Groet,

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me nog een gedateerd verhaal herinneren dat een slijterij de whiskey in Australië kocht en in een container verscheepte naar Nederland. Het inkoopvoordeel was veel groter dan de vrachtkosten. Inmiddels is die slijterij overgenomen door 1 van de grote ketens. Geen idee of dit soort voordelen nog steeds te behalen valt.

Link naar reactie
  • 0

Benm, bedankt.

 

Ik ga eerst maar eens wat informatie bij de douane inwinnen. Zover ik nu kan overzien is het een projektje waar nogal wat haken en ogen aan zitten qua transport, vergunningen etc.. Ik kan de onderste steen wel boven krijgen, maar uiteidelijk denk ik dat het verschil tov. direkt bij importeur hier in China inkopen niet groot zal zijn. Plus ik heb het gevoel dat ik een hoop romplslomp op mn schouders neem in deze "branche"

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als er al een importeur in china actief is, kun je je inderdaad grondig afvragen of er nog wel zoveel aan te handelen valt... maar dat ligt uiteraard anders als het om producten gaat die hier wel, maar daar (nog) niet verkrijgbaar zijn. Niet dat ik denk dat je gemiddelde chinees om oranjebitter verlegen zit, maarja, je weet nooit ;)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad Benm,

 

Alle grote merken zijn hier al vertegenwoordigd, de markt voor wiskey, liquer etc is hier werkelijk enorm.

 

Als je buiten de grote steden naar een bar of club gaat staan ze raar te kijken als je zegt : doe mij maar een vodka jus.Wordt alleen per fles verkocht :P

 

Voor midden en lage klasse franse en italiaanse wijnen is de markt nog heel goed om tussen te komen als "starter" in deze sector. Als er mensen zijn die in deze tak iets kunnen betekenen is dat ook gewenst te horen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar een importeur van dranken, het gaat erom dat ze naar hotels, restaurants en cafe's worden gestuurd over de hele wereld.

 

Een bedrijf die dit kan realiseren graag contact opnemen met mij.

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

Groeten,

 

Sharmineh

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.