• 0

Personeel in dienst nemen eenmanszaak

Beste dames en heren,

 

Ik ben een zzp'er in koerierdienst sinds juni 2008,

Onlangst is mijn bestelbus van me beroofd omdat ik vergat dat de sleutel nog erop zat en de motor was toen uit,

tijdens me werktijd in de drukke december maand had ik per ongeluk sleutel op de contact gelaten en de resultaat was tijdens uitladen van pakketten is mijn bestelbus met piepende banden weg gereden in de beruchte stad Hoensbroek.

Met alle pakketten in.

 

Ik ben verhoord door UPS veiligheidsagent en ze zullen uiteindelijk beslissen of ik zal werken of niet.

 

eergisteren kreeg ik antwoord dat ze langer niet meer pakketten bij mij in willen laden, omdat de kans (volgens hun) op herhaling groot is.

al die maanden dat ik voor die bedrijf hard voor heb gewerkt met 12 urige werkweek (alleen in november en december), ik weet niet of dit een onterecht of terechte beslissing is voor een zzp'er, het is mijn eigen bus die gestolen werd.

 

Dus ik kwam op het idee om een personeel in dienst te nemen om alsnog te pakketten te bezorgen in die route, dus ups heeft daar niet veel over te zeggen.

maar ik hoor allemaal verhalen dat het personeel erg duur is, dat weet ik wel alleen ik wil weten of het voor mij haalbaar is om de kosten te kunnen dokken?

Ik wil niet terug naar mijn oude leven waar ik heel de dag naar uitzendbureau moest gaan of er werk is en ik reken er ook niet erop dat ik uitkering zal krijgen.

ik heb al een kandidaat gevonden en ik heb tegen de kandidaat gezegd dat het salaris op eerste maand 1100 bruto is en na 2de maand 1350 euro uitbetaald en ik heb al tegen de kandidaat verteld, dat ik ga kijken of het voor mijn financieel haalbaar is sinds het voor mij nieuw is en dat ie nog niet kan rekenen op vaste contract.

 

ik probeer elders te solliciteren bij opdrachtgevers.

 

maar mijn vraag is, hoeveel procent komt er meer bij?

als ik begrepen hebt komt er 30% bij boven op die 1350, is dit alles? of komt er nog meer?

welke verzekeringen moet ik ook dan ook regelen?

ik heb hier mijn berekening:

 

Mijn gemiddelde inkomsten is €3900,- exclusief btw

 

vaste kosten:

salaris €1350,- + 0,30% = €1755,-

Brandstof (gemiddeld) = € 550,-

Belasting bestelbus = € 39,-

Verzekering bestelbus = € 75,-

Telefoonkosten = € 50,-

boekhoud salaris = € 20,-

 

===============================

Totaal = € 2489,- per maand vaste kosten

mijn inkomsten = €3900,- -

===============================

Totaal = €1411,- over

 

of mis ik aantal kosten?

 

alvast bedankt

 

Yon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede morgen,

 

Je mist in elk geval de afschrijving op de bus. Dat is weliswaar geen uitgave, maar zijn toch kosten.

Verder is onduidelijk of je de af te dragen btw al uit je inkomsten gehaald hebt.

 

Ikzelf houd meestal 40 % aan als opslag op het brutoloon.

 

de vraag van u "Verder is onduidelijk of je de af te dragen btw al uit je inkomsten gehaald hebt."

ik heb bij geschreven dat mijn inkomsten 3900 euro exclusief btw is, of is er nog een ander btw?

Link naar reactie
  • 0

Dan nog iemand vinden die 12 uur wil werken tegen een normaal loon.

Ik weet niet hoe dat geregeld is in jullie CAO maar dat gaat behoorlijk meer kosten aan loonkosten.

 

Hoe wil je het regelen met de vakantie/snipperdagen?

 

Edit: En dan heb ik het nog niet eens over ziekte of nog erger een flink auto ongeluk.

Link naar reactie
  • 0

Dan nog iemand vinden die 12 uur wil werken tegen een normaal loon.

Ik weet niet hoe dat geregeld is in jullie CAO maar dat gaat behoorlijk meer kosten aan loonkosten.

 

Hoe wil je het regelen met de vakantie/snipperdagen?

 

Edit: En dan heb ik het nog niet eens over ziekte of nog erger een flink auto ongeluk.

ik snap best dat er risico's zijn maar wat moet ik anders?

ik heb geen keuze, ik kan niet rechtsbijstand niet bellen om ups aan te klagen omdat ze me geen werk geven, ze hebben vast altijd een goed argument. ze zeiden wel dit: als het ups medewerker was zouden we hem op staande voet ontslaan (dat staat op de contract) maar voor zzp'er is het anders (ik heb geen contract met hun) maar uiteindelijk hebben ze gezegd dat ze langer niet meer met mij willen werken....

 

het 12 urige werk week komt doordat ik extra opdrachten van hun aanneem. maar in het werkelijkheid is het van 9 tot 5

 

dus als ik de risico niet neem wat moet ik dan wel doen?

Link naar reactie
  • 0

Dan nog iemand vinden die 12 uur wil werken tegen een normaal loon.

Ik weet niet hoe dat geregeld is in jullie CAO maar dat gaat behoorlijk meer kosten aan loonkosten.

 

Hoe wil je het regelen met de vakantie/snipperdagen?

 

Edit: En dan heb ik het nog niet eens over ziekte of nog erger een flink auto ongeluk.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat deze constructie, nog los van de financiën niet gaat werken. UPS wil geen zaken meer doen met jou (terecht of niet). Als jij personeel in dienst neemt zal UPS toch met jou een contract moeten aangaan en ik begrijp uit je verhaal dat ze dat niet willen. Personeel in dienst nemen om de opdrachtgever te behouden lijkt me dus geen oplossing.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat deze constructie, nog los van de financiën niet gaat werken. UPS wil geen zaken meer doen met jou (terecht of niet). Als jij personeel in dienst neemt zal UPS toch met jou een contract moeten aangaan en ik begrijp uit je verhaal dat ze dat niet willen. Personeel in dienst nemen om de opdrachtgever te behouden lijkt me dus geen oplossing.

 

er was nooit een contract geweest, omdat ik een zzp'er ben was er geen contract, ze zeiden als je een vervanger hebt voor de route waar ik rij dan heb ik geen probleem, zolang het maar ik het niet bent

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe dat geregeld is in jullie CAO maar dat gaat behoorlijk meer kosten aan loonkosten.

 

€ 1.350 bruto per maand op basis van een 12-urige werkweek is lang niet zo slecht betaald.

12 uur p/week komt neer op een parttime percentage van 30% (uitgaande van 40urige werkweek).

Dat is een bruto uurtarief rond € 25 - €26.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe dat geregeld is in jullie CAO maar dat gaat behoorlijk meer kosten aan loonkosten.

 

€ 1.350 bruto per maand op basis van een 12-urige werkweek is lang niet zo slecht betaald.

12 uur p/week komt neer op een parttime percentage van 30% (uitgaande van 40urige werkweek).

Dat is een bruto uurtarief rond € 25 - €26.

 

 

 

maar het is niet altijd 12 urige werkweek, het was voor mij een 12 urige werkweek tussen maanden van november tot nu januari (vanwege sinterklaas en kerst mensen gaan meer inkoop doen) daarna is het gemiddeld 32 uur per week.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe dat geregeld is in jullie CAO maar dat gaat behoorlijk meer kosten aan loonkosten.

 

€ 1.350 bruto per maand op basis van een 12-urige werkweek is lang niet zo slecht betaald.

12 uur p/week komt neer op een parttime percentage van 30% (uitgaande van 40urige werkweek).

Dat is een bruto uurtarief rond € 25 - €26.

 

 

 

maar het is niet altijd 12 urige werkweek, het was voor mij een 12 urige werkweek tussen maanden van november tot nu januari (vanwege sinterklaas en kerst mensen gaan meer inkoop doen) daarna is het gemiddeld 32 uur per week.

 

Bedoel je nou 12 uur werken per dag of per week?

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe dat geregeld is in jullie CAO maar dat gaat behoorlijk meer kosten aan loonkosten.

 

€ 1.350 bruto per maand op basis van een 12-urige werkweek is lang niet zo slecht betaald.

12 uur p/week komt neer op een parttime percentage van 30% (uitgaande van 40urige werkweek).

Dat is een bruto uurtarief rond € 25 - €26.

 

 

 

 

maar het is niet altijd 12 urige werkweek, het was voor mij een 12 urige werkweek tussen maanden van november tot nu januari (vanwege sinterklaas en kerst mensen gaan meer inkoop doen) daarna is het gemiddeld 32 uur per week.

 

Bedoel je nou 12 uur werken per dag of per week?

per dag, sorry ik heb een misverstand van gemaakt, het moest een 12 urige werkdag en 60 urige-werkweek

Link naar reactie
  • 0

Hij wilt niemand 60 uur laten werken, hij geeft aan zelf 60 uur te hebben gewerkt tijdens de feestdagen..

 

Vraagje aan Yon, hoe bereken je jou inkomsten? je krijgt betaald per afgeleverd pakketje? hoeveel euro? hoeveel adressen ga je gemiddeld af per dag ? Misschien iemand anders die antwoord kan geven op deze vragen?

 

je zal een deel van de inkomsten iedergeval apart moeten zetten om eventuele schade's of onvoorziene kosten te kunnen dekken.

 

Patrick

Entrepreneur, MotoGP fanalist, Owner scooterking the Hague, Living in Amsterdam.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.