• 0

Een kind kan de fietsband plakken

Misschien bestaat het allang, het patent wat de goede man heeft aangevraagd is waarschijnlijk zo'n snel patent zonder nieuwheidsonderzoek (gezien de tijdspanne van 8 weken), maar wel een leuk idee :) Misschien kan iemenad er hier wat mee (nee, ik heb geen aandelen of andere relatie)

 

http://www.ed.nl/regio/helmondregio/4324182/Een-kind-kan-de-fietsband-plakken.ece

 

Starke is geen fietsenmaker, maar pijpfitter van beroep. De uitvinding was eigenlijk toeval. "Ik wilde de band uit het achterwiel van mijn fiets halen, want die zat vol met gaatjes. Ik had helemaal geen zin om het hele wiel los te maken en pakte er een schaar bij." Toen Starke de band eenmaal had doorgeknipt ging er een lampje branden. "Ik ben er een beetje mee gaan prutsen, heb de uiteinden dichtgeplakt met bandenplakspul. Daarna pompte ik hem op en stopte hem terug onder de buitenband."
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

:) Ik vind het wel interessant hoe wisselend de reacties zijn geweest in de media. Van negatief tot super positief. Ik weet niet wat hij hier verder mee wilt maar de markt is groot genoeg om dit erbij te hebben. Als hij verder werk van maakt lijkt het me zinnig om in het buitenland hier wat mee te doen.

Misschien een samenwerking met het Fietsfabriek. 8)

 

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit dus echt geniaal, ik fiets iedere dag 20 minuten en afgelopen donderdag was mijn band halverwege de rit leeg, nou dan moet je maar weer zien dat je op school komt (uiteindelijk de bus gepakt, was wel een half uur te laat).

 

Het lijkt me een geniale zet om een simpel en compact kitje te maken met zo'n band erin en bandenlichters, als je dat gewoon altijd meeneemt kun je als het nodig is in 3 minuten je complete band vervangen, ook handig voor bijvoorbeeld fietskoeriers.

 

Echt geweldig als dit er komt ben ik de eerste die het koopt!

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me een geniale zet om een simpel en compact kitje te maken met zo'n band erin en bandenlichters, als je dat gewoon altijd meeneemt kun je als het nodig is in 3 minuten je complete band vervangen, ook handig voor bijvoorbeeld fietskoeriers.

 

Als fietskoerier zijnde fiets ik altijd al met een dergelijk hulpsetje: 2 nieuwe binnenbandjes, bandenlichters, een tool, patronen om de band weer op te pompen en voor de echte pech nog een plaksetje (mocht ik meer dan 3 keer lek rijden).

 

Om snel je binnenband te verwisselen wil je echt niet in de weer gaan met plaksel. Alleen in noodgevallen. Tevens is het al erg makkelijk om een bandje te verwisselen op een racefiets aangezien je je wielen uit het frame kan halen i.v.m. de snelspanners.

 

Goed, dit neemt niet weg dat dit een leuke vondst is en hopelijk zijn weg gaat vinden naar de consument. Het is namelijk wel een gedoe om je binnenband te vervangen op je stadfiets. Ben benieuwd wat we er nog van gaan horen!

--

Anyway you want it, that's the way you need it!

Link naar reactie
  • 0

Ik had hem eerst ook niet helemaal door maar de bedoeling is dus om uit de fabriek de uiteinden dicht te plakken. Je hoeft dus bij vervanging niet met plaksel in de weer. Dus in plaats van een binnenband monteer je een binnenslang.

 

In de huidige wegwerpmaatschappij misschien nog wel sneller dan met een bakje water dat ene kleine lekje zien te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Dit deed ik serieus 5 jaar geleden ook al.

Ik kan je verzekeren, dat de band gaat verschuiven en dat er bobbels en putten ontstaan

Bij mij werkte het iig niet lang

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.