• 0

Mening over de layout.

Aanbevolen berichten

  • 0

Reageren op een WIP is altijd lastig, maar wellicht heb je hier iets aan:

 

- Je logo is een lelijke JPG die vlekt (teveel/verkeerde compressie). Gif of PNG is beter;

- Die kassa's zien er, vooral omdat ze gespiegeld zijn, erg ouderwets uit;

- De background eveneens: een mooie gradiënt of een wat subtieler, uitgebreider design zou mooier zijn;

- Maak van © gewoon echt copyrightteken, maak dat font een stuk kleiner en zet er ook links naar de sitemap, contact e.d. neer

- Waarom ook copyright op 2008? Als je lanceert in 2009 zou ik het bij dat laten;

- De breedte van de site verspringt (vb. tussen home en links);

- De subtitel is een beetje vaag: 'meer rendement' snap ik, maar waarom die tweede 'en meer'?

- Bij contact staat 'Gender', en die twee sterretjes zijn dubbelop (waarom niet één), en 'Wissen' is overbodig;

- Tekst centreren (zoals bij Gegevens), komt erg ouderwets over;

- Ik zou contact en gegevens combineren, en helemaal rechts in de rij zetten. Verder mis ik een 'Over ons'

- Je blog zou ik qua design mooi integreren als dat kan, dan is het meer één geheel.

- Het algehele design komt erg ouderwets over, kun je geen grafisch designer in de arm nemen die je kan assisteren met het maken van een aansprekende huisstijl en een mooi logo? Dat betaalt zich in mijn ogen erg snel terug.

 

Al met al best wat opmerkingen, ik hoop dat je er iets aan hebt!

Link naar reactie
  • 0

Zie PM... ;)

 

Sorry, wil eigenlijk dit bericht verwijderen, maar lukt op één of andere manier niet. Dacht nl dat Rene al weg was...

 

In ieder geval ben ik van mening dat je op sommige berichten beter persoonlijk kunt reageren, ipv via het topic. In mijn geval betekent dat (bijna altijd) op een positieve manier.

 

Dus niet om buiten het draadje om, iets te delen.

Wanneer er iets van geleerd kan worden (zie hierboven, Jeroen) of ik kan er zelf van leren ben ik er zeker voorstander van.

Dit even ter verduidelijking...

Link naar reactie
  • 0

Reageren op een WIP is altijd lastig, maar wellicht heb je hier iets aan:

 

- Je logo is een lelijke JPG die vlekt (teveel/verkeerde compressie). Gif of PNG is beter;

- Die kassa's zien er, vooral omdat ze gespiegeld zijn, erg ouderwets uit;

- De background eveneens: een mooie gradiënt of een wat subtieler, uitgebreider design zou mooier zijn;

- Maak van © gewoon echt copyrightteken, maak dat font een stuk kleiner en zet er ook links naar de sitemap, contact e.d. neer

- Waarom ook copyright op 2008? Als je lanceert in 2009 zou ik het bij dat laten;

- De breedte van de site verspringt (vb. tussen home en links);

- De subtitel is een beetje vaag: 'meer rendement' snap ik, maar waarom die tweede 'en meer'?

- Bij contact staat 'Gender', en die twee sterretjes zijn dubbelop (waarom niet één), en 'Wissen' is overbodig;

- Tekst centreren (zoals bij Gegevens), komt erg ouderwets over;

- Ik zou contact en gegevens combineren, en helemaal rechts in de rij zetten. Verder mis ik een 'Over ons'

- Je blog zou ik qua design mooi integreren als dat kan, dan is het meer één geheel.

- Het algehele design komt erg ouderwets over, kun je geen grafisch designer in de arm nemen die je kan assisteren met het maken van een aansprekende huisstijl en een mooi logo? Dat betaalt zich in mijn ogen erg snel terug.

 

Al met al best wat opmerkingen, ik hoop dat je er iets aan hebt!

 

Ik heb hier zeker wat aan.

 

Ga er meteen mee aan de slag, probleem is wel dat de software voor de site niet optimaal is, zit in het hostingpakket, en ben daarom gebonden aan bepaalde maten, kleuren etc.

 

Logo wordt anders, ik moet er maar eens tijd aan besteden en het in een vectorbestand maken.

 

Jeroen en Down beide thanx.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij dat het vooral gaat om straks een mooie site te presenteren waardoor potentiele klanten sneller overstag gaan om van je adviezen gebruik te maken ipv je aan te passen aan de beperkingen van de software van je hoster en daardoor een minder mooie site op het net te zetten.

 

Het zou sowieso bij nagenoeg elke hoster ook gewoon mogelijk moeten zijn een site te uploaden die helemaal naar je eigen inzichten gebouwd is en gebruik maakt van een CMS naar keuze.

 

Dus dat advies zou ik je sowieso willen geven.

 

Qua kleuren oogt het allemaal erg grauw door het vele grijs, dat zou ik zeker aanpassen. Laat het allemaal wat frisser en gelikter ogen. Met de layout kan ook veel meer gedaan worden, wellicht niet binnen de software van je hoster maar da's dan eens te meer een reden om dit anders op te lossen. Momenteel oogt het, zoals Jeroen al aangaf: ouderwets.

 

Evt een ontwerper in de hand nemen kan om die reden zeker een goed idee zijn. Dat hoeft niet eens heel duur te zijn. Maar dan heb je wel 3 vliegen in 1 klap: een logo, een mooi website ontwerp en een huisstijl.

 

Maar sowieso, ook als je het allemaal zelf doet kan je op een relatief eenvoudige manier al heel wat winst qua site ontwerp halen door het logo te vervangen, de kleuren aan te passen, de site achtergrond te vervangen en wat meer te doen met je layout.

 

Succes!

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Ziet er al een stuk beter uit, oogt al een stuk frisser. Al zou ik het qua achtergrond eerder omdraaien: een subtiele licht-grijze gradient als algehele achtergrond (zie bijvoorbeeld het grijs van HL site, beetje richting die tint) en de achtergrond van de inhoud van je site wit. Eventueel met de kleur rood terugkomend in je footer.

 

Misschien tevens het bordeaux rood vervangen voor een wat sprekender en feller rood.

 

Dank je voor het compliment over die gothic sites, voor Edica (onderdeel van ons bedrijf) is trouwens een spectaculair nieuw ontwerp klaar, denk dat die je dan helemaal kan bekoren. Helaas is het wachten op het moment dat de nieuwe winkelwagen software gereed is over een paar maanden voordat we hem kunnen implementeren.

 

 

 

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Kijk ook eens op http://www.crowdspring.com/

een site waar je allerlei design klussen kunt neerleggen en designers over de hele wereld een voorstel voor je gaan maken.

 

Via: http://www.dutchcowgirls.nl/online/1397

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hallo René!

 

(Ik zal mijzelf eerst even voorstellen aangezien ik een nieuw "gezicht" ben hier.

 

Zoals mijn username al verraad, heet ik Rico. Ik ben 18 jaar en een student (Lees: Commercieel Medewerker buitendienst

Volg HL al een tijdje dus weet wat wel/niet door de beugel kan ;))

 

Genoeg over mij en back on topic (tevens mijn eerste post).

 

Ik persoonlijk vind het een stuk aangenamer om naar te kijken (ten opzichte van de oude lay-out kleur)

Is er een bepaalde reden dat er op de homepage wel een (tabel?) staat en op de andere pagina's niet?

 

 

Deze "balk" (die ik voor het gemak even een kleurtje heb gegeven). Komt daar nog iets in te staan of ? (Anders is scrollen waarschijnlijk niet nodig)

http://img261.imageshack.us/img261/6432/puntjege7.jpg (Wist niet zeker of direct-linking toe werd gestaan)

 

Mocht je geintresseerd zijn, wellicht kan ik een "header" ontwerpen.

Dit is geen reclame of iets in die trand. Maar gewoon omdat ik photoshoppen erg leuk vind ;)

 

EDIT: spelling

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ben nog druk bezig met de inhoud maar moet eerst de basis goed hebben.

 

 

Hallo Rene,

 

Weet je zeker dat de basis van je site de vormgeving is en niet de inhoud/teksten die passen bij jouw doel met de site?

En weet je zeker dat je die vromgeving wilt aanpassen op basis van reacties van de mensen alhier ipv na feedback door je doelgroep?

Heeft jouw doelgroep niet meer behoefte aan praktische en bruikbare info, dan aan een modern design?

Zomaar wat vragen die de reacties in combinatie met mijn kennis over detaillisten bij mij opriepen.

 

Hierbij daarom mijn vraag aan jou: Wat wil je bereiken met je website?

 

Ik ken genoeg voorbeelden van ondernemers die zich zonder modern design met hun website hun bedrijf op de kaart hebben gezet. Zij trekken veel bezoekers met hun site omdat die veel en goede informatie voor de doelgroep bevat.

 

De belangrijkste redenen waarom mensen weggaan van websites hebben weinig met de vormgeving te maken (zolang je wegblijft van irritanten flashzooi), maar met de inhoud. Een gebrek aan lezenswaardige teksten, maar ook taalfouten, jagen bezoekers weg.

 

Mijn advies is dus simpel:

1. Vraag je af wat je met je website wilt bereiken en stop je tijd vervolgens eerst in een aantal lezenswaardige en goede teksten die daarbij helpen.

2. Vraag iemand even met een rode pen door je webteksten te lopen (als je zelf niemand kent, kan ik je wel aan iemand helpen die dat voor een schappelijke prijs doet). Taalfouten als: "een huismerk betekend meer winst" en meerdere malen me ipv mijn op je weblog passen niet bij een adviseur van jouw kaliber...

 

 

Tot zover mijn 2 centen.

Succes met de site

 

Karen

 

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Allen weer bedankt voor de reacties.

 

Site is inmiddels weer wat aangepast, begin het programma nu door te krijgen, en gaat vanavond nog online.

 

Gelukkig heeft er al iemand zich aangemeld om de gramatica en schrijffouten na te kijken.

Dat is zeker niet mijn sterkste punt mede doordat ik nogal impulsief schrijf zonder het daarna na te kijken.

 

Zodra de site online staat zal weer een beroep op jullie doen.

Link naar reactie
  • 0

René, wat is er verandert t.o.v gisteren ? Buiten die kolom links ?

 

 

 

Wat niet ;D.

 

De header en kleur grijs als zijbalken en de kolom links in het rood.

In de kolom links komen linken naar 3 retailsite's met het laatste nieuws en nog wat andere linken zoals b.v. me blog en Higherlevel.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Rene,

 

In ieder geval een hele verbetering qua kleuren, denk dat je met me eens bent dat het allemaal al wat frisser en aantrekkelijker oogt.

 

Ik ben niet kapot van de transparantie van 'winkelmarketing', komt de leesbaarheid niet echt ten goede. Wordt dat trouwens je logo of ben je nog ergens op aan het broeden?

 

Persoonlijk vind ik het niet mooi wanneer websites een verspringende footer hebben. Klik eens door de site heen en je ziet wat ik bedoel. Dit wordt veroorzaakt door het verschil in inhoud van de verschillende pagina's. Je ziet dit heel vaak op het web en om die reden denken veel mensen dat het nu eenmaal zo hoort (wellicht is het ook een bewuste keuze van de desbetreffende designer, hou me te goede) maar mij kan het in ieder geval nooit bekoren. Ik hou van eenheid van presentatie en dus ook op die manier (elke pagina netjes doorlopend tot de onderkant van het scherm).

 

In mijn optiek zou het voor jouw site ook mooier zijn wanneer de witte achtergrond gewoon altijd doorloopt tot de onderkant van het scherm. Op zich is dat qua css eenvoudig in te stellen, al weet ik natuurlijk niet in hoeverre de software van je provider je hiertoe de mogelijkheid geeft...

 

Gezien het feit dat je een sidebar lijkt te gaan gebruiken op elke pagina, is het misschien een idee het content gedeelte van je website op te delen in 2 vlakken, de side bar rood (hetzelfde rood als je navigatiebalk) en de rest wit. Zo kleedt je dat gedeelte ook wat meer aan.

 

Wil je dat beide kolommen even hoog zijn dan is dat op zich eenvoudig op te lossen door een achtergrond plaatje te gebruiken verdeeld in die 2 kolommen dat zich verticaal herhaalt. Zo loopt de sidebar optisch dan altijd even lang door als je content.

 

Hoop dat je hier weer wat aan hebt.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb je ook gekeken naar of de kleuren en de letterstypes die je gebruikt passen bij je doelgroep?

Uiteraard moet je zelf tevreden zijn met je ontwerp, maar ik ben van mening als je ontwerp een iets frissere uitstraling geeft dat het meer een site is van deze tijd.

 

Een paar voorbeelden waarmee je dit kunt behalen:

 

Kleurgebruik

Je huisstijl / logo

Herkenbaarheid

Interactie

 

Als je hulp in het design nodig hebt: mail mij maar.

 

Succes!

Wij zoeken leuke contacten om kennis mee te delen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.