Televisieprogramma "Het Ei van Columbus"

Aanbevolen berichten

Het is BizWorld uiteindelijk allemaal toch nog gelukt en a.s. zaterdag gaat de eerste aflevering van het televisieprogramma van start.

 

Het programma heet "Het Ei van Columbus" (jammergenoeg geen Tiny Tycoons) en er worden 9 afleveringen uitgezonden bij de Tros op Nederland 3. Het begint om 19.45 uur tot 20.15 uur.

 

Kinderen hebben innovatieve plannen (gechecked door het Nederlands Octrooicentrum) gepresenteerd aan een jury (Michiel Mol, Horace Cohen - de Vrolijke noot en Fleur Kriegsman - onderneemster van 17 jaar met al 3 jaar een eigen webwinkel.). O.l.v. een Pabostudent gaan zij stappen ondernemen om van hun idee een eigen bedrijf op te zetten.

 

Ik ben reuze benieuwd wat jullie er van vinden!

 

Ik zie jullie reacties dus graag tegemoet.

 

met vriendelijke groet,

 

Pauline

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

Met de eerste uitzending hebben we meer dan een half miljoen kijkers weten te bereiken, dus we zijn uiteraard heel blij met dit succes! We hadden rekening gehouden met 300.000 kijkers, dus dat betekent bijna een verdubbeling.

 

Indien je het gemist hebt kun je het programma nog altijd bekijken bij www.uitzendinggemist.nl. A.s. zaterdag komt de volgende aflevering. Ik kan je alvast aanraden om te kijken hoe inventief en innovatief een jongetje van 8 jaar kan zijn!

 

met vriendelijke groet,

 

Pauline

 

 

 

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

O.l.v. een Pabostudent gaan zij stappen ondernemen om van hun idee een eigen bedrijf op te zetten.

 

Lijkt me een super programam. Alleen snap ik dat van die Pabo-student niet... Waarom niet iemand gekozen van een ander soort opleiding? Commercieel/juridisch/marketing?

Link naar reactie

Er is voor Pabo studenten gekozen om het communicatiestuk tussen kind en volwassene te begeleiden. Met name het stuk waar ze een prototype gaan maken. Ook in de finale ondergaan ze o.a. een ondernemersquiz om hun kennis over ondernemerschap te testen wat meetelt voor het eindresultaat. De Pabostudent helpt ze met huiswerk die de kinderen tijdens een workshop meekrijgen.

 

De Pabostudenten hebben overigens een training BizWorld gehad, zodat ze in ieder geval de basiskennis hebben meegekregen m.b.t. wat er zoal bij ondernemerschap komt kijken.

 

Ik pleit ervoor dat ondernemermschap vast in het programma van de PABO en het (basis)onderwijs wordt opgenomen, maar dat is een stap verder.

 

 

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

 

14 maart a.s. is de Finale van "Het Ei van Columbus"!

 

De finalisten hebben een echt reclamefilmpje gemaakt en een ondernemerscursus gehad waar ze nog een quiz over krijgen.

Voor de winnaar staat een interim management team klaar om het product naar de markt te brengen.

 

Heeeeel spannend!!!

 

groet,

 

Pauline

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

De finale is afgelopen zaterdag uitgezonden. Ik ben benieuwd of jullie het met de jury eens zijn.

 

groet,

Pauline

 

PS - De uitzending is eventueel te bekijken op www.uitzendinggemist.nl

 

 

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.