• 0

advies nodig mbt constructie bv holding

Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe ik aandeelhouder wordt zonder dat een opdrachtgever dit kan weten, heb een bestaande bv, en wil hier een holding aankoppelen, en een nieuwe bv werkmaatschappij opzetten met een vennoot, deze wil ook een eigen holding oprichten.

 

De werkmaatschappij draait het om, hier wil ik de holding aandeelhouder van maken, eveneens als de vennoot, 2 holdings als aandeelhouder van de werkmaatschappij, hoe wordt dit vermeld op het uitreksel kvk, onze bedrijfsnamen of onze prive namen? wie kan mij advies geven.

 

Heb in het verleden een concurrentiebeding getekend, ben eigenlijks in het ootje genomen, ik zou graag deze werkzaamheden willen voortzetten, echter wil ik geen lugubere praktijken uithalen, gewoon volgens de wet en regelgeving.

 

Jelle de Vries,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Let er wel op dat via de concernrelaties (andere optie op kvk.nl) jouw naam uiteindelijk wel boven komt.

 

 

 

Is dat nog steeds zo Joost? Ik zie namelijk op https://server.db.kvk.nl/wwwsrvu/html/hl_concernhelp.html het volgende:

 

" Concernrelaties zijn actuele relaties tussen rechtspersonen. Vanuit het handelsregister van kamers van koophandel worden de volgende concernrelaties getoond:

-rechtspersonen die optreden als bestuurder van een andere rechtspersoon. Dit kunnen ook holdings of management B.V.'s zijn.

-rechtspersonen die enig aandeelhouder zijn van een B.V. of N.V.

-rechtspersonen ingeschreven in het Nederlands handelsregister die zich aansprakelijk stellen voor een andere rechtspersoon

 

De volgende typen worden dus niet getoond:

-relaties van natuurlijke personen met een rechtspersoon (in verband met privacy); deze zijn uiteraard wel opvraagbaar per uittreksel

-aandeelhouders die minder dan 100% van de aandelen bezitten

-rechtspersonen niet ingeschreven in het Nederlands handelsregister die zich aansprakelijk stellen voor een andere rechtspersoon"

 

Stel ik draag 0,11% van de aandelen over aan iemand anders dan wordt de enig aandeelhouder niet meer genoemd in het uittreksel KvK? Maar dan wordt de bestuuder nog wel genoemd?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet wie die 0,11% van de aandelen krijgt, maar daar zul je wel slim genoeg voor zijn ;)

 

Ik zie verder niet direct een nadeel, behalve dat je een deel van je aanmerkelijk belang vervreemdt en dus mogelijk 25% IB in box 2 moet betalen over het verschil tussen de waarde van die 0,11% aandelen en de oorspronkelijke kostprijs ervan.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.