• 0

Belasting

Hallo,

 

Ik heb een vraag over belasting.

Ik ben 28 jaar oud en ga in september afstuderen.

Om iets bij te verdienen ben ik een jaar geleden een appartement gaan schilderen.

Op een of andere manier is dit aangeslagen, en de opdrachten stromen binnen.

Ook heb ik er veel plezier in en word er al aardig handig in.

De inkomsten nemen ook toe tot enkele duizenden euro's per klus.

 

Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen? Moet ik dit als 'overige werkzaamheden' opgeven?

Of is het slim om mijzelf in te schrijven bij de KVK?

Misschien wil ik er namelijk na mijn studie nog een tijdje mee door.

 

 

Ik hoor graag van iemand die mij een advies kan geven.

 

Hartelijk dank!

 

 

Thijs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo, dat is een snelle reactie!

 

U bedoelt dus inschrijven bij de KVK. Kunt u mij uw reden daarvoor geven?

Wat is uw advies? Een eenmanszaak starten en voor de klussen facturen sturen ofzoiets?

U begrijpt dat ik er niet veel van weet...

 

 

Alvast bedankt!

 

 

Vriendelijke groet,

Link naar reactie
  • 0

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik als student een soort belastingvrij bedrag mocht bijverdienen.

Maar nu kom ik daar aardig overheen en daar schrok ik een beetje van.

Mijn plan was om de verdiensten op te geven bij de belastingaangifte in het voorjaar.

 

Ik neem aan dat ik anders problemen krijg met de belastingdienst.

Het geld wordt namelijk aldoor overgemaakt op mijn rekening.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je de heffingskorting gaat bruteren kom je op ongeveer 5800 uit en dat bedrag kan je in principe belastingvrij bijverdienen.

 

Tot hoever kan je zwart bijverdienen? No comment ;D

 

Bij de KVK kunnen ze je bijpraten over basis beginselen voor ondernemers en freelancers zoals jijzelf.

 

Het is dat ik nu richting bed vertrek anders had je wat meer antwoord gekregen ;)

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 1

Met deze extra gegevens is al meer te doen. Eind van de avond komt er hoogstwaarschijnlijk nog een belastingconsulent rond kijken hier, en zal je nu een gefundeerd antwoord kunnen geven. Even geduld, dus ;)

We lezen mee...

 

Je doelt ongetwijfeld op mij ;D

 

Ryan gaf hierboven al een prima reactie mbt het 'belastingvrij' verdienen. Bij jou speelt wel de winst een rol in relatie tot jouw beurs. Op www.ib-groep.nl kun je nalezen wat je als student in een jaar mag bijverdienen.

 

Je geeft aan dat je hiermee verder wilt. Dan begint er toch wel sprake te zijn van een ondernerming. Meerdere opdrachtgevers, omzet van enkele duizenden euro's per klus. Inschrijvingen fiscus en KvK worden daarmee verplicht. Je kunt zo gezegd 'je snor niet meer drukken' met een fooi per schilderklus. De inkomsten zijn immers voorzienbaar en beoogd.

 

Administratie opzetten of uitbesteden, fiscaal advies inwinnen, inschrijving KvK en aanmelding fiscus. Welkom in de wondere wereld der ondernemers. Gefeliciteerd ook.

 

Stel gerust nieuwe vragen, maar gebruik eerst de zoekfunctie rechtsboven (liever die laatste eerst omdat veel info al op HL staat en we niet het forum willen vullen met herhalingen van zetten).

 

Voor nu, trusten

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Overigens niet te lang wachten met uitzoeken, want naast de IB is op dit moment de btw voor jou nog méér van belang. De IB kun je - zoals je zelf al aangeeft - in het voorjaar nog wel regelen, maar voor de btw zul je ongetwijfeld een onderneming drijven en btw in rekening moeten brengen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.