• 0

Bestelsysteem boeken in boekhouding?

Als we er even er van uitgaan dat er per dag xx bestellingen binnenkomen in mijn webshop. Nu is het de bedoelingen dat deze bestellingen in mijn boekhouding komen. Alleen hoe kan ik zoiets het beste doen? Het zou wel onzinnig zijn als je dagelijks al die bestellingen moet copy/pasten om de gegevens vanuit je bestelsysteem in je boekhouding te krijgen. Kan zoiets geautomatiseerd worden, of is het ook mogelijk om al deze bestellingen bij elkaar op te tellen en na een x aantal maanden in je boekhouding te boeken?

 

Ik denk (mocht ik op termijn een onderneming beginnen) om een boekhouder in te schakelen. Alleen zit ik dan nog met het probleem dat al deze boekhouders vast ook weer verschillende boekhoudpakketten gebruiken. Mocht ik niet tevreden zijn met de boekhouder, hoe kan ik dan makkelijk overschakelen zonder dat de boekhouder alles opnieuw moet invoeren?

Trouwens, welke boekhoud software worden eigenlijk het meeste gebruikt in de benelux door deze professionals?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet eerst onderscheiden of je altijd vooraf laat betalen of dat ook de mogelijkheid van achteraf betalen wordt geboden.

Vervolgens moet je van beide mogelijkheden de geldstroom gaan volgen.

 

Voor vooraf betalen is die uiteraard eenvoudiger dan voor achteraf betalen. Houd ook rekening met de mogeliijkheid dat een bestelling wordt afgebroken en dus uiteindelijk niets wordt besteld resp. betaald. Staat er al ergens een bedrag dan wil je dat getal niet meenemen in je tellingen.

 

Een eventuele mogelijkheid van achteraf betalen leidt onherroepelijk tot een debiteurenadministratie dus meer individueel boeken van de order.

 

Maarten heeft dus gelijk als hij stelt dat je een koppeling nodig hebt (waarom zou je immers in totalen per periode gaan verwerken als het automatisch kan); dat is de eenvoudigste weg.

 

Hoe het ook zij; deze weg is al door velen bewandeld en er is dus ook een heleboel op fora te vinden hierover.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.