• 0

Verkoop via Marktplaats ebay etc...

Goedendag,

 

Ik ben bezig om een webwinkel op te zetten met het verkoop van binnen/buitenspeelgoed.

 

alleen wil ik eerst gaan kijken als het wel een beetje verkoopt.

 

dit wou ik gaan doen via marktplaats. ik heb al leveranciers van speelgoed..!!!

 

Dus eigenlijk advertentie op marktplaats, wanneer iemand intresse heeft, besteld het product en dan bestel ik het product bij leverancier en verzend het naar klant.

 

Heeft iemand hier wat meer informatie over..?? waar moet ik aan denken?

 

alvast bedankt

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Bjentsie, welkom op het forum! Zoals je misschien gezien hebt staan er al flink wat berichten op dit forum. Daarbij zitten vele discussies over webshops, verkopen via eBay/Marktplaats en alles wat er bij komt kijken. Zou je daar zelf eens heen willen bladeren, of via de zoekfunctie wat gerichter willen zoeken? Mocht je dan specifieke vragen hebben dan kun je ze natuurlijk altijd in die lopende discussies stellen, of gericht een nieuw topic openen.

Link naar reactie
  • 0

Ok heb gekeken, op het forum staan wel berichten tussen maar dat geeft niet echt antwoord om mijn vraag :-[

 

Mijn vraag is eigenlijk:

 

Ik wil dus producten aanbieden via marktplaats, ebay..etc...

Moet ik dan me ook laten inschrijven bij de belastingdienst... of kan Kvk alleen ook.

Hoe zit het met verzekering..

 

Eigenlijk waar moet ik aan denken??

 

Alvast bedankt..

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil dus producten aanbieden via marktplaats, ebay..etc...

 

Dat zegt op zichzelf niks. Zowel particulieren als bedrijven doen dat. De eerste vraag die je voor jezelf moet beantwoorden is: wil ik ondernemer worden / een onderneming starten met alles wat daarbij komt kijken?

 

Zo ja, dan moet je inderdaad aan al die dingen denken, en meer. Zoals Jeroen al zegt is daarover van alles op dit forum en in andere bronnen (websites, boeken) te vinden. Van een ondernemer wordt wat dat betreft een beetje zelfwerkzaamheid verwacht.

 

Zo nee, beperk je dan tot dingen die particulieren normaliter doen.

Link naar reactie
  • 1

Ik ben zelf begonnen op de manier waarop je beschrijft... dingen verkopen via marktplaats en dan langzaam uitbouwen.

 

Als ik jou een tip mag geven: beslis óf om dingen af en toe uit hobby of voor een extra zakcentje op marktplaats aan te bieden óf om een onderneming te starten (met alle voor en nadelen van dien). Houd er goed rekening mee dat dit twee verschillende dingen zijn die niet logisch in elkaar overvloeien.

 

Als je niet duurzaam deel uitmaakt van het economisch verkeer (dus als particulier heel af en toe wat aanbiedt), dan val je niet onder ondernemingsverplichtingen als kvk en belastingdienst. Verkoop je relatief veel, dan ben je verplicht je in te schrijven bij de KvK, Daar regelen ze ook de aanmelding voor je bij de belastingdienst.

 

Bijvoorbeeld op marktplaats zijn er speciale programma's voor ondernemers, die voordelig zijn als je veel van dezelfde producten verhandeld (bijvoorbeeld per klik betalen in plaats van per advertentie).

 

Sinds ik mijn professionele webwinkel in de lucht heb is in één maand mijn handel gaan boomen. Binnen één maand na lanceren van mijn website moest ik dus opeens alles regelen... voorraad nabestellen, KvK, belastingen, algemene voorwaarden, heel veel klanten e-mails afhandelen, ruimtes in mijn huis leeghalen om voorraad kwijt te kunnen, bedrijfswagen kopen, zakenpartners regelen om dingen af te handelen die ik zelf niet kan (bijvoorbeeld afladen van zeecontainers om maar wat te noemen).

 

En dan heb ik het, omdat ik bedrijfseconoom ben, nog relatief makkelijk gehad, omdat administratie voeren, belastingaangiftes doen en wat andere formaliteiten bekend voor me waren.

 

Kortom: van je hobby handel een onderneming maken betekent enorm veel werk, veel stress, veel formaliteiten, maar als je ondernemersbloed hebt en er tegenaan gaat... super! Weet waar je aan begint...

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.