• 0

Gecompliceerde vraag facturatie

Beste leden,

 

Zoals enkelen van jullie weten zit ik in de laatste fase van mijn 2 nieuwe webshop xbox2go.nl en ps2go.nl. Nu is mijn bedrijfsnaam Max24.nl.

 

Het volgende:

 

Klant besteld artikel bij mij en krijgt factuur, welke naam staat er op het factuur? Aangezien xbox een merknaam is van Microsoft is dat vrij lastig, maar is er een mogelijkheid om logo + sitenaam linksbovenin te zetten met daaronder is onderdeel van of iets dergelijks? Of kan dit gewoonweg niet?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

De naam van je bedrijf moet er op staan. Dat wil niet zeggen dat dit groot moet. Als je gewoon onderaan vermeld dat xbox2go een handelsnaam is van max24 dan is dat geen probleem.

 

Als je een merkinbreuk issue hebt dan is dat niet zozeer een probleem betreft je factuur maar een meer algemeen probleem.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ok, dan heb je het dus over 2 totaal losstaande vragen:

 

1. Mag ik een handelsnaam, anders dan mijn bedrijfsnaam bij de KvK, op de factuur vermelden. En zo ja, op welke wijze en waar moet ik aan voldoen?

 

Daar kan je hier veel vinden verwacht ik: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-41.html

 

2. Mag ik een domein en handelsnaam bezitten met daarin een deel wat gelijk is aan een beschermde merknaam van het product wat ik lever?

 

Dat is iets wat je in de forums over merkrecht beter kunt vragen nadat je gezocht hebt of dit niet reeds besproken is op HigherLevel. Het lijkt me dan ook handig als we in dit topic in adminstratie het puur over vraag 1 hebben.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
  • 0

Je bedoelt die de games maken etc? Daar kan ik nooit bij aangezien dat contact verboden wordt door groothandels. De consolewereld is zeer strikt, ook in je verkoopprijs die max XX mag zijn bijvoorbeeld. Ik kan nooit of te nimmer contact krijgen met fabrikanten ook de grote jongens niet, alles loopt via de groothandels.

 

Een groothandel is heel wat anders dan een officiele importeur of fabrikant, je kan toch gewoon met b.v. sony Nederland contact opnemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.