• 0

Uit-en-inschrijven

Beste lezers,

 

Ik ben ongeveer 18 maanden bezig met mijn bedrijfsactiviteiten, deze activiteiten lopen op een laag pitje en wil ik versterken met andere werkzaamheden in de zelfde trand. Een goed ondernemingsplan en volle hoop op een mooi gesprek met mijn adviseur liep echter 'apart' af. Hij cancelde de afspraak omdat een starterskrediet niet meer mogelijk is. Het nummer staat te lang ingeschreven bij de KVK. Dus ik weer met volle moed naar de KVK om een tweede handelsnaam vast te leggen, in de hoop weer starter te zijn. zo gezegd zo gedaan. Sinds eind november zijn er dus andere werkzaamheden en handelsnamen bekend bij de kvk.

 

Bank: Meneer groen, het systeem geeft nog steeds aan dat u al langer dan een jaar staat ingeschreven. U zult zich opnieuw moeten uit-en-in schrijven wilt u nog in aanmerking komen voor een starterskrediet.

 

 

Ik: Goededag ik zou mij graag in-en-uit willen schrijven

KVK: uit-en-in?

Ik: ja, uit en in

KVK: Dat mag niet...

 

De KVK medewerker stelde de bank adviseur echter voor gek en vind dat banken verder moeten kijken dan de datum van inschrijving. Uit-en-in schrijven is dus verboden.

 

Oke duidelijk,

 

Ik(boos): (lang verhaal kort maken) De KVK vertelde dat banken dus verder moeten kijken naar datum van inschrijving

Bank: Echt waar? ik heb dit al vaker meegemaakt en dat ging altijd goed. (kwam met een verhaal over een andere man die al tien jaar stond ingeschreven)

Bank: Het systeem laat mij niet verder gaan hoor meneer Groen, want die begint te vragen om jaar cijfers

Ik: nou dan zal ik maar weer contact op nemen met de KVK.

 

 

Voor dat ik dat dus ga doen, vraag ik hier eerst maar even om advies of mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.

Als ik nu naar de kamer van koophandel ga, zonder iets te vertellen en gewoon die andere handelsnaam als eenmanzaak inschrijf, dan bestaat die al.

 

 

Alle tips zijn welkom heren/dames en alvast bedankt!

 

Patrick

 

Entrepreneur, MotoGP fanalist, Owner scooterking the Hague, Living in Amsterdam.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Patrick

 

Gezien recente posts op HL over de KvK denk ik dat ze intern het beleid hebben aangescherpt tav gelijke handelsnamen en uit- en weer inschrijven van een onderneming. De bank heeft echter ook wel een punt, maar laat zich van haar slechtste kant zien door de KvK inschrijving als leidend te beschouwen.

 

Hebben ze jou wel gevraagd naar hoe lang de onderneming al inactief is? Hebben ze gevraagd naar cijfers van de laatste jaren? Tijd om wellicht de junior-bankier even over te slaan en te vragen naar iemand die wel keuzes mag maken tav het starterskrediet zonder zich druk te hoeven maken over regeltjes.

 

De KvK doet op zich niets verkeerd. Je hebt een onderneming en die draait nu weer. De inschrijving doorhalen en weer opstarten is dan ook wat vreemd.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie,

 

Het is inderdaad een erg jonge bank medewerker. Ik heb uiteraard het hele verhaal vier keer uitgelegd dus ik ga er van de week maar eens even persoonlijk langs..

 

hou jullie op de hoogte

 

patrick

Entrepreneur, MotoGP fanalist, Owner scooterking the Hague, Living in Amsterdam.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.