• 0

Structuur website

Beste HL'ers,

 

Vorig jaar ben ik begonnen met een informatieve website over reizen. Hierbij maak ik gebruik van enthousiaste vrijwilligers, die het leuk vinden om te schrijven voor ons, en die het leuk vinden om hun foto en werk terug te zien op het internet.

 

Hiervoor heb ik een designer in de arm genomen, die naar mijn mening een hele overzichtelijke site heeft gemaakt. Hierbij verzorg ik zelf de structuur en inhoud van de website, en ik ben daarover dan ook heel erg benieuwd wat jullie er van vinden. Hiermee bedoel ik de opbouw van de menu's, hoe snel informatie wordt gevonden, dat soort zaken. Een zoekfunctie is nog in de maak, dus die zal er binnenkort aan toegevoegd worden. Daarnaast zijn we aan het werk om het concept commercieel te maken, waarvoor in de nabije toekomst een aantal wijzigingen aangebracht zullen worden.

 

Om een lang verhaal kort te maken; is dit een website die jullie zelf zouden bezoeken voordat jullie op reis gaan? De site is geboren uit het idee dat reisinformatie niet altijd even makkelijk toegankelijk is, en dat bestaande grote reis websites vaak te commercieel zijn (dit wil ik dus ook niet doen, ondanks dat ik er geld aan wil gaan verdienen), en te veel gebruik maken van fancy woorden in plaats van duidelijke informatie.

 

http://www.travelapproved.com/

 

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen. De menu-balk met de sneeuw erover is van tijdelijke aard, en is slechts voor de wintermaanden aanwezig. Hierna zal onze standaard blauwe menu-balk teruggeplaatst worden.

 

PS Ik ben op zoek naar ongezouten meningen, dus wees niet bang om te zeggen wat je denkt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja of iemand je site gaat bezoeken???? Er zijn zoveel van dit soort sites.

 

Een gemiste kans gisteren voor je, de vakdag van de vakantiebeurs....

 

Kijk ook eens http://www.emerce.nl/insight.jsp?rubriek=1902637&id=2718919 daar was ik geselecteerd als start-up

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hoi Iwan,

 

Klopt er zijn een heleboel van dit soort sites. Wij zijn echter van plan om binnenkort iets nieuws toe te voegen aan het reeds bestaande concept, waar ik op dit moment eigenlijk liever nog niet te veel over zeg. Voordat ik dat ga lanceren, heb ik het liefst een site met een behoorlijk bezoekersaantal, en daar stuurt de site nu eigenlijk al op aan. Het bezoekersaantal groeit exponentieel per maand, waarbij ik ook vaak zie dat mensen die één keer op de site zijn geweest, weer terugkomen.

 

Wat vind jullie van de structuur zelf? Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe de tone of voice op jullie over komt, en of jullie het idee hebben dat hiermee een persoon wordt aangesproken die voor het eerst (of één van de eerste keren) op een verre reis gaat, en dus onbekend is met een heleboel zaken die met reizen te maken hebben.

 

EDIT: Van het menu klopt inderdaad; dat heb ik meer gehoord. Mocht je er in geïnteresseerd zijn om te zien hoe de site er normaalgesproken uit ziet, dan kan ik je dat best even laten zien. Ik zal voor het gemak de site even op één van de andere foto-composities zetten.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben lekker bezig, ik ga je site steeds leuker vinden! Hij is in ieder geval lekker fris en duidelijk, nu mijn laatste comment de rest (als dat er is) zal ik opsparen; als ik op een continent click krijg ik een overzicht van landen, deze is alfabetisch maar dan van links naar rechts. Ik persoonlijk zie het liever van boven naar beneden

 

En ik mis twee tips bij informatie over vliegen :P

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een leuke frisse site, en mooie foto's erboven doet ook een heleboel trouwens

 

Paar dingen:

 

[*]Ik zou de reisverslagen/blogs op een of andere manier koppelen aan de landen/plaatsen. Zoiets als googlemaps doet met de foto's

[*] als ik afghanistan opzoek heb ik rechtsonder een foutmelding van degene die je site heeft gebouwd.

[*] Bij vaccination staat er: Yes, see chart : Welke chart en kan ik daarop klikken ?

 

Verder in ieder geval aantrekkelijk genoeg om vanaavond nog eens een blik op te werpen.

 

Frans

 

En ik mis twee tips bij informatie over vliegen :P

;D

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een leuke frisse site, en mooie foto's erboven doet ook een heleboel trouwens

 

Paar dingen:

 

[*]Ik zou de reisverslagen/blogs op een of andere manier koppelen aan de landen/plaatsen. Zoiets als googlemaps doet met de foto's

[*] als ik afghanistan opzoek heb ik rechtsonder een foutmelding van degene die je site heeft gebouwd.

[*] Bij vaccination staat er: Yes, see chart : Welke chart en kan ik daarop klikken ?

 

Hoi Frans,

 

Dank voor je mening. Hoe precies bedoel je het koppelen van de reisverslagen? Bedoel je hiermee de artikelen op de hoofdpagina? Hier ben ik pas zeer kort geleden mee begonnen, en ik kan hier nog zeker wat tips voor gebruiken. Probleem is dat deze artikelen zelf niet op een eigen pagina staan, dus ik zou hooguit naar de news sectie kunnen linken. Wat ik wel kan doen is het hele artikel in een nieuwe pagina bij een land plakken, en dat doe ik dan misschien ook wel.

 

De foutmelding is bekend bij mij. Probleem is dat ik kort na het starten van de site een affiliate program met een site ben begonnen waar reizen te boeken zijn, en de zogenaamde IFRAME code die hiervoor gebruikt wordt geeft vaak fouten. Ik ben dan ook begonnen om al deze widgets van mijn site te verwijderen, wat nogal wat werk kost omdat Travel Approved op dit moment meer dan 450 pagina's telt.

 

De vaccination chart is ietwat aangepast, en ook dit moet nog op alle pagina's aangepast worden. Diseases and Vaccinations zijn te vinden onder de Information section, en daarnaast zie je bij bijvoorbeeld Afghanistan een knop met 'Vaccinations' staan.

 

Ik weet dat de site nog verre van af is, maar er wordt aan gewerkt.

Link naar reactie
  • 0

Je site ziet er netjes uit RSyx. Duidelijk en echt in de stijl van een travelsite.

Heeft een hoop werk gekost zeker om alles in de lucht te krijgen met al die informatie.

 

Wat ik persoonlijk niet zo mooi vind zijn die fotolijsten. Die komen een beetje onscherp over terwijl je foto's

wel scherp zijn. Daarnaast zou het misschien leuk zijn om een achtergrond te plaatsen die wegfade

naar de kleur wit. Het is naar mijn idee teveel wit en dus te steriel maar dat is mijn persoonlijke mening.

 

Succes verder ;)

Link naar reactie
  • 0

@ Kroon: Ik gebruik inderdaad een CMS. Het CMS is echter zo geschreven dat ik per pagina advertenties kan toevoegen. Dit betekent dat ik destijds voor elke pagina de Iframe code heb ingeplakt, die ik nu dan ook weer voor elke pagina moet verwijderen.

 

@ Prededator: Het heeft inderdaad zeer veel werk gekost, vooral omdat ik pas een aantal maanden gebruik maak van zogenaamde contributors, die content schrijven. Het witte heb ik bewust voor gekozen omdat het een zekere rust utistraalt, vooral wanneer er veel content op een site staat. De fotolijstjes vind ik persoonlijk niet storend, maar dank voor je signaal. Ik zal anderen ook eens vragen wat ze daarvan vinden, en mogelijk even in gesprek gaan met m'n designer.

Link naar reactie
  • 0

Aan de ene kant zijn je polaraids leuk, maar ik denk dat wanneer je 1 grote foto plaatst aan de bovenkant en deze mooi in/uit laad faden (zodat er zeg maar 10 foto's wisselen) dat het effect dan veel mooier is en de website rustiger oogt

 

Daarnaast zou ik het zo maken dat wanneer ik bijvoorbeeld brazilië aanklikt. er dan ook echt een foto van brazilië getoond wordt en niet één van zuid-afrika.

 

Verder staat er alleen wat 'Quick Facts' op de pagina.

Misschien kan je dit uitbreiden met wat informatie over het land, klimaat & weer, reistips, ervaring e.d.?

Professioneel webdesign te vinden op http://www.erush.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Dennis,

 

Het gebruik van een grote foto heb ik inderdaad overwogen, maar in de praktijk hebben de meeste reiswebsites dat al natuurlijk, waaronder - en dat is niet de kleinste - Lonely Planet. Er is in overleg dan ook gekozen voor het plaatsen van een aantal kleinere foto's die elke keer in een andere compositie neergezet kunnen worden. Op dit moment heb ik ongeveer 15- 20 van die composities, en deze pas ik een paar keer per week aan.

 

Als je die foto's bovenaan bedoelt met Zuid-Afrika, dan klopt het dat die niet altijd bij het land zelf horen. Bij veel landen staat informatie met foto's, maar het zal helaas nog wel een tijdje duren voordat ik alles volledig ingevuld heb met informatie. Ik kies er bewust voor om geen informatie van Wikipedia of andere sites te halen; alle informatie op de site is geschreven door mensen met first-hand ervaring in dat specifieke land. (De foto's waren trouwens ook niet van Zuid-Afrika, maar die compositie was van Peru en Uganda, maar dat doet niet echt terzake)

 

 

Alhoewel ik natuurlijk heel veel uitleg geef hier, is het niet zo dat ik dat doe omdat ik het advies in de wind sla. Ik heb al verschillende goede dingen gehoord en ga er eens goed over andenken. Keep 'em coming! ;)

Link naar reactie
  • 0

Keep 'em coming! ;)

 

Vooruit nog één dan ;)

 

Maak gebruik van "friendly url's":

 

Vriendelijke URL’s hebben de volgende voordelen.

 

* Ze tonen de locatie van de pagina binnen de hiërarchie van de website: de bezoeker kan er aan aflezen waar op de site hij zich bevindt. Hierdoor ligt de informatieve waarde van een link ook hoger. Immers, de bezoeker weet waar hij naartoe wordt gestuurd zodra hij de link volgt.

* Ze zijn eenvoudig reproduceerbaar en daardoor beter linkbaar door contentbeheerders en webontwikkelaars.

* Ze zijn gemakkelijker te onthouden door bezoekers.

* Zoek-spiders hebben minder moeite met het indexeren van dit soort URL’s en zullen ze zelfs hoger waarderen. Het indexeren van URL’s met Query Strings daarentegen is lastig voor zoek-spiders, en vele beperken dan ook het indexeren van dergelijke links.

 

 

 

Tweede:

Ik vind zelf dat ik te veel moet scrollen op je indexpagina.

Waarom laat je niet de eerste 10 regels zien van het laatste nieuws, journal, specials?

Zo zie je dus in één opslag wat er op te lezen valt. Nu moet je dus eerst scrollen

 

Professioneel webdesign te vinden op http://www.erush.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat van die indexering vind ik een goed idee, daar ga ik het ook eens over hebben met de designer. Vooralsnog ben ik bang dat ik de URL's voorlopig even zo moet laten, ik heb 2 andere projecten lopen (waar ik overigens wel goed gebruik maak van friendly URL's), en ben bang dat ik die eerst even verder wil laten gaan. Ik zal kijken of de indexering ergens mogelijk is, bedankt voor de tip!

 

Link naar reactie
  • 0

Beste RSyx,

 

Persoonlijk vind ik de header erg mooi, maar ontzettend onpraktisch omdat het zoveel ruimte inneemt en ik bij iedere klik weer naar beneden moet scrollen.

Verder zou ik van de landen mooie vlaggetjes maken (EN | NL | FR staat niet zo netjes). Daardoor overlapt het ook niet meer met de naam van de fotograaf.

 

Verder vind ik de site er goed verzorgd uitzien en het maakt een goede indruk!

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter Gelderblom

Gelderblom Webdesign

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie Wouter.

 

Header is inderdaad aan de grote kant, en ik heb dit al eens vaker gehoord. Persoonlijk vind ik de grote foto's juist wel mooi, maar ik kan me goed voorstellen dat het niet op alle monitors optimaal naar voren komt.

 

Wat betreft de afkortingen voor de talen, dat is een lastige. Probleem is dat de foto banner te veranderen is, en ik denk juist dat een vlag van een land meer wegvalt op een gekleurde achtergrond, en dat deze afkortingen dus beter te zien zijn. De Franse en Nederlandse gedeeltes zijn overigens nog in ontwikkeling.

 

Bedankt voor je commentaar!

Link naar reactie
  • 0

Op zich staan de landen wel in alfabetische volgorde gerangschikt, echter wel van links naar rechts. Nadeel is dat sommigen het wat overzichtelijker vinden, voordeel is wel dat je echt van boven naar beneden A t/m Z hebt. In het andere geval zou het bijvoorbeeld eerst A t/m L, 2e kolom M t/m R, 3e kolom S t/m Z zijn.

Link naar reactie
  • 1

Vind de navigatie erg onhandig. Ik kies Italie en het eerste wat ik zie zijn de quick facts (waarschijnlijk niet waar de meeste mensen op zitten te wachte) met daar onder pas iets van navigatie. Klik ik nu op 'The Italian Kitchen' dan krijg ik een pagina te zien met alleen een linkje 'back to Italy'. Erg omslachtig als je verder wilt lezen over de Italiaanse cultuur.

 

Ik zou per land tenminste zorgen voor een navigatie naar de losse onderdelen (en zie dat je op een compleet andere plek ook korte Italiaanse zinnetjes hebt staat, waarom zijn die niet te vinden als ik via 'land' op de Italie pagina kom?) Daarnaast kunnen links naar 'andere landen aan de middellandse zee', 'andere landen in de buurt', 'landen waar ze ook pizza eten' etc het wat 'opleuken' cq. uitnodigen om door je site te bladeren (al is zo'n klikfuik wel interessant voor advertenties ;D)

 

Tip! Kijk eens naar panoramio.com. Daarmee kun je vrij eenvoudig fotos van de diverse landen invoegen op de pagina's.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Willem,

 

Je hebt gelijk dat er qua interne links nog veel toegevoegd moet worden, en ik besef nu dat dit een heleboel kan uitmaken voor hoe lang visitors op m`n site blijven en hoe snel ze terug zullen komen. Wanneer ze 10 interessante dingen hebben gezien zullen ze ongetwijfeld eerder iets gezien hebben om voor terug te komen.

 

Dan de quickfacts; we krijgen vaak te horen dat mensen het leuk vinden om deze door te kijken alvorens verder in een land te kijken. Deze snelle feitjes geven natuurlijk wel een eerste indruk van het land, in de toekomst is het de bedoeling dat hier een kaartje aan toegevoegd wordt, de door jou genoemde website lijkt daarvoor erg geschikt.

 

Ik ga eens verder kijken naar hoe we het linken binnenin de site op een bijzondere manier op kunnen pakken, heel goed idee. Misschien kunnen we dat wel met zinnetjes doen die de visitor lekker maakt, zoiets als "Want to find out where the pizza really originated? Click here....". Hartstikke bedankt, de tips zijn zeer gewaardeerd!

 

@ Iwan; Ik heb de artikelen gelezen. Ik zie dat Cruiming nu een studentensite opricht, laat mijn nieuwe site daar nou ook net veel raakvlakken mee hebben.. Ik ga het in de gaten houden, bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Hierbij even een korte update. Ik heb geprobeerd een aantal tekortkomingen op te pakken over de afgelopen dagen, en ben benieuwd of jullie het een vooruitgang vinden.

 

Allereerst heb ik ervoor gezorgd dat de homepage overzichtelijker wordt door het nieuws in stukken te knippen, waarbij alleen een korte intro op de homepage staat.

 

Daarnaast ben ik bezig om de artikelen beter van onderlinge links te voorzien. Dit kan je hier bijvoorbeeld zien: http://travelapproved.com/content.php?idmenu=160.

 

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties!

 

NB: Dit is natuurlijk op de meeste pagina's nog niet opgenomen, ik heb het vooralsnog op een paar pagina's getest.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.