• 0

Mening over advertentie website

Beste Higherlevelers, ;)

 

Sinds kort ben ik een nieuwe advertentie website begonnen genaamd Mijnitems.nl gericht voor verzamelaars die

hun antiek en curosa spullen op de website kunnen plaatsen.

Nou hoor ik jullie uiteraard al gelijk denken van, daar zijn er al zoveel van, maar toch heb ik de gok willen wagen

ook vanwege een goede domeinnaam die ik heb kunnen bemachtigen.

 

Het probleem is, ondanks dat het gratis is, dat bijna niemand wil adverteren laat staan voor een klein bedrag.

Tevens heb al het één en ander geflyerd en nieuwsbrieven de deur uitgestuurd maar bijna niemand

heeft interesse met als argument dat er al zoveel van zijn en reeds adverteren bij een andere partij.

 

De vraag is of mijn website wel duidelijk/aantrekkelijk genoeg is en hoe ik in de toekomst toch bezoekers kan overhalen

om te adverteren. Heeft iemand tips of een idee hoe ik toch van deze website er iets van kan maken.

Overigens ben ik al bekend mij Google en sta ik al op diverse verzamelsites.

Webdesignen is voor mij totaal geen probleem maar het marketing verhaal is schijnbaar niet voor mij weggelegd.

 

Het gaat om de website: http://www.mijnitems.nl

 

Alvast bedankt voor jullie reacties. :)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou hoor ik jullie uiteraard al gelijk denken van, daar zijn er al zoveel van, maar toch heb ik de gok willen wagen

 

Tevens heb al het één en maar bijna niemand heeft interesse met als argument dat er al zoveel van zijn en reeds adverteren bij een andere partij.

 

Je geeft zelf het antwoord al... Als je niets interessants/unieks/opvallends/van toegevoegde waarde te bieden hebt, dan kun je toch niet verwachten dat men je deur platloopt? Dus is ondernemen 101 prededator :-\

Link naar reactie
  • 0

Hoi Prededator,

 

Zoals reeds aangegeven, zou ik proberen om een uniek aspect aan te brengen op je website, waardoor mensen weggaan bij Marktplaats en bij jou komen. Zo kan je bijvoorbeeld je site profileren als een plek waar ware liefhebbers komen, en waar je ervoor zorgt dat prullen wegblijven. Ook kan je ervoor kiezen om een soort van discussiebord aan de site te koppelen, waar liefhebbers over antiek kunnen praten.

 

Het is de bedoeling dat je mensen de intentie gaat geven om terug te komen, en ik denk dat je dat inderdaad niet doet wanneer je een paar items te koop hebt staan. Op het moment dat je voor antiek liefhebbers een plek gaat aanbieden waar ze hun passie kunnen uiten, zul je zien dat mensen terug gaan komen. Ik denk dat het daarbij ook aan te raden is om meer informatie bij producten te gaan zetten. Ik zag bijvoorbeeld een rode koffiemolen, en als je dan als omschrijving "rode koffiemolen" hebt, voeg je weinig toe. Wanneer je hier meer over de oorsprong van deze molen zou vermelden, gedetailleerder ingaat op de ambachtelijke manier van koffiezetten, en andere informatie zou vermelden die een rode koffiemolen een bijzondere koffiemolen kunnen maken voor een liefhebber, denk ik dat je meer bekijk zal trekken.

 

Als laatste zou ik je nog aan willen raden om het inschrijven wat duidelijker te maken. Je hebt het over 20 en 120 items die te plaatsen zijn, waarbij de 120 items in 12 maanden geplaatst moeten worden?, maar hierbij is totaal onduidelijk of je hiervoor kosten in rekening brengt, en waarom niet iedereen zou kiezen voor het grotere aantal items.

 

Kortom, profileer je als een site waar ware antiekliefhebbers komen, en zorg dat je de juiste snaar raakt bij je doelgroep. Marktplaats is een gigant, maar jij kan juist je bezoekers halen uit het feit dat je specifiek een website kunt ontwikkelen die jouw doelgroep perfect vindt.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je heldere uitleg RSyx.

Het is inderdaad beter om meer te gaan specificeren naar een bepaalde doelgroep.

Overigens moeten de artikelen nog worden voorzien van wat prijzen en uitgebreidere omschrijvingen.

 

Betreft het aanmelden is het de bedoeling dat bezoekers gratis 20 items kunnen plaatsen.

Willen ze echter hun hele collectie erop zetten dan kiezen ze voor het betaalde pakket waar ze 120 items kunnen plaatsen.

Hoe zou ik de aanmeld procedure kunnen verbeteren dat het duidelijker wordt?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zelf in de aanmeldprocedure ervoor zorgen dat precies duidelijk wordt wat er aangeboden wordt. Okay, de 20 gratis items zijn duidelijk. Is het bij de 120 items zo dat deze na 12 maanden vervallen of worden er elke 12 maanden 120 credits aan je account toegevoegd? Ik zou hier ook direct de prijs ervan vermelden, en of het iets éénmaligs is of niet. Een hele goede manier om uit te zoeken wat je in je aanmeldprocedure wilt hebben is het gaan naar concurrenten. Kijk bij Marktplaats en the like, pak handige elementen, en probeer een paar verbeteringen te vinden.

 

Als je trouwens wilt dat mensen ook betaalde links gaan plaatsen (bijvoorbeeld bovenaan de pagina of iets dergelijks), dan kan je misschien één gratis advertentie aanbieden bij het premium pakket dat je aanbiedt. Op deze manier kunnen je leden zien hoeveel impact het plaatsen van een advertentie heeft.

Link naar reactie
  • 0

Het begin van zoiets is gewoon moeilijk. Je moet ook niet verwachten dat mensen je site spontaan komen bezoeken en hun spullen plaatsen. Verder met bovenstaande reacties.

 

Wat doet eigenlijk de tekst "Uw eigen complete webwinkel voor € 37,50 per maand. Voor meer info ga naar w w w.e ntersite.nl" daar? Lijkt me niet iets wat op de juiste doelgroep is gemikt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.