• 0

Vervangende huurder gevonden, maar nu veranderen de huurvereisten opeens!

Hallo,

 

Ik heb een pandje gehuurd waar ik een kledingzaak in gehad heb. Dit is helaas niet van de grond gekomen en ik heb mijn bedrijfje per 1 november gesloten. Huurcontract loopt tot oktober 2009.

 

Ik doe mijn uiterste best een nieuwe huurder te vinden. De beheerder doet er niets mee.. wacht rustig af tot ik met een ander kom, want die zit wel goed. Werkt overigens wel mee als ik met een kandidaat kom, maar dat is dan ook alles. Ik weet niet wie de eigenaar is.

Ik heb al meerdere kandidaten gehad, maar nu ziet het er werkelijk uit dat uit dat er iemand per 1 maart gaat overnemen. Nu hoor ik net opeens uit het niets dat dan de huur omhoog gaat voor de nieuwe huurder, terwijl me dat nooit is meegedeeld en ik er altijd vanuit ben gegaan dat mijn contract overgenomen zou worden dus ook de huurprijs. Ze zeggen dat de indexering niet is toegepast en dat ze dat bij een nieuw contract wel gaan doen en dat de contractovername alleen van toepassing is als er wederom een kledingzaak in komt en niet een verpakkingsbedrijfje. Dit heeft niemand mij verteld en nu is nog maar de vraag of de nieuwe huurder nog geinteresseerd is in overname met deze vehoging.

Ik kan de huur niet betalen.. die is bijna even hoog als de uitkering die ik nu ontvang. Ik heb geen idee of ik rechten heb.. de plichten weet ik nu wel.

Alvast bedankt,

Anne Marie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het verhaal gaat verder.. klein vergissinkje, het eerder genoemde huurcontract loopt door tot oktover 2010 ipv 2009.

 

Ik had iemand gevonden die het over wilde nemen per 1 maart. Alles goed geregeld en doorgenomen dacht ik.

Nu heeft de verhuurder een voorstelcontract neergelegd bij de kandidaat huurder van:

contract voor 5 jaar in tegenstelling tot mijn 3-jarig contract

huurprijs € 800,00 ex BTW i.t.t. € 700,00 met vrijstelling BTW ivm bouwjaar pand

borg 3 maanden i.t.t. borg 1 maand

vooruit te betalen 3 maanden huur i.t.t. niets

 

Op deze manier wordt t mij praktisch onmogelijk gemaakt een nieuwe huurder te vinden in deze tijd. Het gaat hier om een hoekpandje in een woonwijk, een D-lokatie, met een beetje fantasie C, 75m2. Ziet er perfekt uit, maar dat is mijn verdienste.

Sta ik machteloos?

Bedankt voor de reakties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.