• 0

Eerste sale blijft uit....

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds vorige week maandag "live" gegaan met mijn webshop.

Het heeft vrij veel tijd gekost, omdat ik alles in mijn uppie heb gedaan.

Heb veel tijd besteed aan de layout van de webshop / producten op de webshop.

Ook heb ik tijd besteed aan de SEO gedeelte.

 

Nu was ik benieuwd of dat ik wat tips van jullie kan krijgen, aangezien ik géén sale binnen krijg.

Ik ben nu live sinds vorige week maandag.

 

Ligt het misschien aan de website?

Ligt het misschien aan de producten?

Ligt het misschien aan de advertising?

Ligt het misschien aan de snelheid van de site?

Via de stats kan ik zien dat de site 34 keer per dag wordt bezocht. Daar zitten dan ook zoekmachines tussen.. maar kan het daar aan liggen?

 

Alle tips, en opbouwende kritiek, zijn welkom!

 

http://www.byso.nl (Mijn eigen kledingshop!)

http://www.linkedin.com/pub/3/326/381 (Linkedin)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Denk je ook aan de veiligheid van je shop?

Ik kan zo SQL injectie doen en prijzen aanpassen als ik dat zou willen

 

Bovendien krijg ik diverse sql dumps op mijn scherm,

DB function failed with error number 2006
MySQL server has gone away SQL=SELECT name, link,id FROM jos_menu WHERE published='1' AND link LIKE 'index.php?option=com_virtuemart%'

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

Bedankt alle voor de adviezen.

Heb mijn site nu ook, zo ver als het kan, op orde.

Echter moet ik nog het één en ander aan beveiliging doen.

En ikzelf wil nog wat kleine dingetjes aanpassen aan de site.

En marketing blijven doen :-)

 

Maar ik denk dat er wel een slotje op dit topic kan.

 

p.s. Orderaantal = 3 :)

http://www.byso.nl (Mijn eigen kledingshop!)

http://www.linkedin.com/pub/3/326/381 (Linkedin)

Link naar reactie
  • 0

De linkjes:

 

* Home

* Shop

* Over BYSO.nl

* Veel gestelde vragen

* Algemene Voorwaarden

* Contact

 

helemaal onderaan je website zijn niet te lezen (links zijn in het wit).

Je ziet dus een witte balk.

Deze ben je nog vergeten Bas.

 

Als het goed is heb ik het veranderd.

Bij mij zijn de linkjes goed te zien.

 

Meer mensen last van?

 

http://www.byso.nl (Mijn eigen kledingshop!)

http://www.linkedin.com/pub/3/326/381 (Linkedin)

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit de shop, :)

 

Maar even iets over een product. De baby Banz is er toch in verschillende maten? Of mis ik iets? Ik heb een dochter die ook zo'n bril heeft. Zij heeft er nu een van 0-2 jaar, en heeft straks dus eentje nodig van 2-4 jaar.

Misschien kun je dat nog aanpassen? Ook bij de petjes zie ik geen maat staan.

 

Ik ga je site maar eens even noemen op een groot forum, ;) ( 25.000 gebruikers). Ik koppel het gelijk aan een vraag waar ik al een tijdje mee zat.

 

Misschien verdrievoudigd je verkoop ineens, :P

 

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit de shop, :)

 

Maar even iets over een product. De baby Banz is er toch in verschillende maten? Of mis ik iets? Ik heb een dochter die ook zo'n bril heeft. Zij heeft er nu een van 0-2 jaar, en heeft straks dus eentje nodig van 2-4 jaar.

Misschien kun je dat nog aanpassen? Ook bij de petjes zie ik geen maat staan.

 

Ik ga je site maar eens even noemen op een groot forum, ;) ( 25.000 gebruikers). Ik koppel het gelijk aan een vraag waar ik al een tijdje mee zat.

 

Misschien verdrievoudigd je verkoop ineens, :P

 

 

Hey Bosi,

 

Bedankt:)

De "Baby" Banz heb je inderdaad in verschillende maten.

De Baby Banz zonnebrillen zijn idd van 0-2 jaar.

De Kidz Banz zonnebrillen zijn van 2-6 jaar.

Maar dit staat idd niet zo goed vermeld op de site, zal dit aanpassen. Ook bij de petjes zal ik het aanpassen.

 

Extra commercie kan natuurlijk nooit kwaad ;)

 

Groet,

Bas

http://www.byso.nl (Mijn eigen kledingshop!)

http://www.linkedin.com/pub/3/326/381 (Linkedin)

Link naar reactie
  • 0

Hmm.. de site ziet er nu wel veel beter uit maar je blijft blijkbaar de wet koop op afstand negeren..

 

ik citeer maar even:

De wet koop op afstand regelt dat u bij aankopen op internet een bedenktijd heeft van zeven werkdagen na ontvangst van het gekochte product, of als het om een dienst gaat zeven werkdagen na het afsluiten van de dienst.

 

en:

Als u gebruik wilt maken van een bedenktijd, moet u het product terugsturen, eventueel volgens aanwijzingen van de ondernemer. Hoogstens mogen u de kosten van de retourzending in rekening worden gebracht.

 

Als iemand gebruik maakt van zijn bedenktijd ben je als webshop VERPLICHT de verzendkosten OOK terug te betalen...

 

Ik lees bij je veel gestelde vragen nog steeds dat je dat niet doet.. en dat vind ik een hele slechte zaak.

Je reputatie als shop is heel vlot onderuit als mensen hier boos over worden en e.e.a. op fora gaan zetten..

 

Ga alsjeblieft de wet koop op afstand goed lezen en bedenk je daarbij hoe een klant zich voelt als hij iets koopt wat niet goed staat of niet blijkt te passen en hij dan ook nog eens de verzendkosten kwijt is..

Dat is zeker geen terugkomende klant..

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

haha leuk,

 

Ik heb een component geinstalleerd waarbij ik kan van allerlei leuke dingetjes kan zien.

Zo kan ik zien wie er online zijn, en waar ze naar aan het kijken zijn.

Maar ik kan ook zien waar ze vandaan komen.

En nu zie ik dat er toch nog veel mensen vanuit Higherlevel op mijn site komen kijken :)

 

 

http://www.byso.nl (Mijn eigen kledingshop!)

http://www.linkedin.com/pub/3/326/381 (Linkedin)

Link naar reactie
  • 0

haha leuk,

 

Ik heb een component geinstalleerd waarbij ik kan van allerlei leuke dingetjes kan zien.

Zo kan ik zien wie er online zijn, en waar ze naar aan het kijken zijn.

Maar ik kan ook zien waar ze vandaan komen.

En nu zie ik dat er toch nog veel mensen vanuit Higherlevel op mijn site komen kijken :)

 

 

 

En dan te bedenken dat er ook talloze fora zijn over baby's, kinderen, surfen, skaten, etc. etc.

Link naar reactie
  • 0

haha leuk,

 

Ik heb een component geinstalleerd waarbij ik kan van allerlei leuke dingetjes kan zien.

Zo kan ik zien wie er online zijn, en waar ze naar aan het kijken zijn.

Maar ik kan ook zien waar ze vandaan komen.

En nu zie ik dat er toch nog veel mensen vanuit Higherlevel op mijn site komen kijken :)

 

 

 

En dan te bedenken dat er ook talloze fora zijn over baby's, kinderen, surfen, skaten, etc. etc.

Ben bezig :)

http://www.byso.nl (Mijn eigen kledingshop!)

http://www.linkedin.com/pub/3/326/381 (Linkedin)

Link naar reactie
  • 0

Even over de fora: ik verkoop ook zo'n produkt waarvan ik wel op ieder gerelateerd forum een melding zou willen plaatsen.

Echter, de 'netiquette' houden mij tegen: ik vind het zelf 'not done' om zomaar plompverloren op zo'n forum binnen te vallen en te roepen: "ik ben van bedrijf x en wij verkopen produkt y, dat vinden jullie vast wel leuk! Kom op onze website kijken!"

 

Dat werkt beter als mensen die al lid zijn van zo'n forum reclame voor je gaan maken. Dat moet je m.i. niet zelf doen.

Bij sommige fora kun je wel meekletsen als het onderwerp je ligt, dan wordt je gewoon 'lid', maar bij andere fora ligt dat toch een stuk lastiger. Dan heb je zelf weinig meer toe te voegen dan het pluggen van je produkten.

 

Ik denk daarom dat de produkten die je verkoopt, je moeten liggen en je moet er 'iets' mee hebben. Je moet het leuk vinden om al die fora actief te benaderen (zowel off topic als over je produkten) en als je nou helemaal niets met kleine kinderen hebt lijkt het me lastig om op een baby forum rond te hangen (puur hypothetisch voorbeeld).

 

Ik ben benieuwd wat jullie mening daarover is?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Bas,

hoe doen vergelijkende shops het, heb je al benchmarketing gedaan om te zien hoe je concurenten zich presenteren, wat hun topproducten zijn, hoe de doelgroep daar op reageerd en hoe aantrekkelijk je kan zijn voor je doelgroep.

 

Misschien dat je focus teveel is op functionaliteit van je website en inhoud met een breed scala van artikelen die jij interessant vindt. Maar wat vindt je doelgroep ervan?

 

Hebben zij het budget voor de producten die je vraagt of shoppen zij eerder bij winkels die aan uitverkoop doen (in dat geval zou je een deal kunnen maken met zo'n winkel om een op=op promo te maken, zij fysiek via de winkels en jij via internet).

 

Je via fora aanmelden is op zich niet verkeerd maar doe het vanaf een ander IP adres. Suggestief kun je dan artikelen promoten zonder je identiteit prijs te geven. Ook advertenties plaatsen via www.advertentieplanet.nl kan helpen, lekker agressief daar inhoud aan geven en de focus vanuit je doelgroep leggen (ipv jezelf)

 

Succes en met groet,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Even over de fora: ik verkoop ook zo'n produkt waarvan ik wel op ieder gerelateerd forum een melding zou willen plaatsen.

Echter, de 'netiquette' houden mij tegen: ik vind het zelf 'not done' om zomaar plompverloren op zo'n forum binnen te vallen en te roepen: "ik ben van bedrijf x en wij verkopen produkt y, dat vinden jullie vast wel leuk! Kom op onze website kijken!"

 

Dat werkt beter als mensen die al lid zijn van zo'n forum reclame voor je gaan maken. Dat moet je m.i. niet zelf doen.

Bij sommige fora kun je wel meekletsen als het onderwerp je ligt, dan wordt je gewoon 'lid', maar bij andere fora ligt dat toch een stuk lastiger. Dan heb je zelf weinig meer toe te voegen dan het pluggen van je produkten.

 

Ik denk daarom dat de produkten die je verkoopt, je moeten liggen en je moet er 'iets' mee hebben. Je moet het leuk vinden om al die fora actief te benaderen (zowel off topic als over je produkten) en als je nou helemaal niets met kleine kinderen hebt lijkt het me lastig om op een baby forum rond te hangen (puur hypothetisch voorbeeld).

 

Ik ben benieuwd wat jullie mening daarover is?

 

Inderdaad moet je niet zomaar op een forum een link neerzetten. Dat mag niet eens.

 

Ik heb de link op een forum gezet waar ik nu ongeveer bijna 3 jaar kom ( 08-2006) en inmiddels 7400 berichten heb gepost. Dus dat kan prima, ;). En zodra ik de bril nodig heb voor mijn dochter weet ik hem te vinden.

 

ProRi, daar heb je zeker een punt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Idd heren,

 

Ik ben ook van mening dat je niet zomaar een link op een forum neer kan zetten. De BYSO link heb ik gezet op 2 forums waar ik al langere tijd kom.

Verder ben ik nu aan het stoeien met Google Adwords.

 

Mijn focus was inderdaad erg veel op de functionaliteit van de website gericht. De website vind ik ook belangrijk. Ik wil namelijk het wegeringspercentage zo laag mogelijk zien te houden. Weigeringspercentage is blijkbaar het aantal procent van de bezoekers die de site direct wegklikken.

 

Nu ligt mijn focus meer op advertising. www.advertentieplanet.nl lijkt me een goede tip, deze zal ik binnenkort is onderzoeken.

Verder heb ik geen benchmarking gedaan van andere shops. Misschien moet ik dat ook oppakken.

 

In ieder geval ben ik al redelijk tevreden over de aantal bezoekers. (Ligt nu gemiddeld rond de 150 per dag). Ook heeft dat al een aantal orders opgeleved.

http://www.byso.nl (Mijn eigen kledingshop!)

http://www.linkedin.com/pub/3/326/381 (Linkedin)

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg een briljante brainwave (gebeurt niet vaak):

 

Ik ga iedere klant belonen met een speciaal cadeautje, als ze mijn site of een produkt van mijn site promoten op een forum, blog of andere 'openbaar' internet gebeuren! Hiervoor moeten ze mij een mailtje sturen met de link naar het betreffende stukje tekst ter controle.

 

En nog een: als een bestaande klant een nieuwe klant werft, dan krijgen zowel de nieuwe klant als de bestaande klant 10% korting op hun volgende bestelling. Hiervoor moet de nieuwe klant de naam & klantnummer mailen van de 'bestaande' klant.

 

Succes ermee, ik ga dit actief promoten op mijn website!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik wil namelijk het wegeringspercentage zo laag mogelijk zien te houden. Weigeringspercentage is blijkbaar het aantal procent van de bezoekers die de site direct wegklikken.

En wat heb je concreet gedaan om dit te voorkomen? Zo zie ik op je pagina al geen 'gerelateerde producten' onder het product dat ik aan het bekijken ben. Ook een 'Klanten die dit product kochten, kochten ook:' zou helpen. Kijk eens goed naar Amazon, wat mij betreft de koning onder de webshoppen. Vanwaar precies de focus op dit onderdeel van je statistieken?

 

Verder wil ik je sterk afraden het Hyves-blok van je homepage te verwijderen. Het neemt bijzonder veel ruimte in, staat op een prominente plek, en heeft wat mij betreft praktisch 0 meerwaarde (indien geen 'minderwaarde', want ik wil graag producten van jou kopen, en heb daar geen Hyves voor nodig.). Waarom heb je hier voor gekozen?

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg een briljante brainwave (gebeurt niet vaak):

 

Ik ga iedere klant belonen met een speciaal cadeautje, als ze mijn site of een produkt van mijn site promoten op een forum, blog of andere 'openbaar' internet gebeuren! Hiervoor moeten ze mij een mailtje sturen met de link naar het betreffende stukje tekst ter controle.

 

En nog een: als een bestaande klant een nieuwe klant werft, dan krijgen zowel de nieuwe klant als de bestaande klant 10% korting op hun volgende bestelling. Hiervoor moet de nieuwe klant de naam & klantnummer mailen van de 'bestaande' klant.

 

Succes ermee, ik ga dit actief promoten op mijn website!

 

Offtopic:

Goed idee Henri :)

 

Wel zou ik je aanraden wat richtlijnen mee te geven voordat iedere klant in het wilde weg met links gaat gooien en ook op niet relevante websites mensen daarmee lastig valt. Je wilt namelijk voorkomen dat wanneer een klant jouw website ergens niet zo tactisch heeft gepromoot, jij daarop wordt aangekeken. Het mailtje is zeker een goede stap om alles te kunnen blijven controleren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil namelijk het wegeringspercentage zo laag mogelijk zien te houden. Weigeringspercentage is blijkbaar het aantal procent van de bezoekers die de site direct wegklikken.

En wat heb je concreet gedaan om dit te voorkomen? Zo zie ik op je pagina al geen 'gerelateerde producten' onder het product dat ik aan het bekijken ben. Ook een 'Klanten die dit product kochten, kochten ook:' zou helpen. Kijk eens goed naar Amazon, wat mij betreft de koning onder de webshoppen. Vanwaar precies de focus op dit onderdeel van je statistieken?

 

Verder wil ik je sterk afraden het Hyves-blok van je homepage te verwijderen. Het neemt bijzonder veel ruimte in, staat op een prominente plek, en heeft wat mij betreft praktisch 0 meerwaarde (indien geen 'minderwaarde', want ik wil graag producten van jou kopen, en heb daar geen Hyves voor nodig.). Waarom heb je hier voor gekozen?

 

Dag Theo,

 

Mijn site was eerst een beetje een rommeltje. Veel plaatjes van producten, en kopjes van "Nieuwste producten", "Laatste Producten", "Producten in de aanbieding. Maar ook de achtergrond was te druk, hier en daar wat taalfouten. Allemaal dingetjes die niet proffesioneel overkomen. Maar ook dat mijn hoofdpagina te "Groot" was. Deze was ongeveer 500 kb, waarbij aangeraden word een pagina van niet groter dan 220 kb.

Allemaal redenen waarom bezoekers direct de site wegklikken (Site was niet overzichtelijk, Duurde lang met laden).

Dit heb ik,hoop ik, allemaal aangepast. Echter wil ik nog overgaan naar een "snellere" hoster. Ik heb al een wat duurder/beter pakket besteld.

 

Dat Hyves gebeuren vond ik eigenlijk wel grappig... Het is natuurlijk niet alleen een Hyves blok, maar dat blok kan ik gebruiken om reclame te maken. Nu staat er 3 Topics in: "BYSO Nu op Hyves" / "Jack & Jones" / "Veilig Betalen".

Maar ik merk dat niemand op "Jack & Jones" of "Veilig Betalen" drukt...

Maar hier over dit "Hyves blok" heb ik al meer commentaar gehad. Zal er eens over na denken om het dan toch maar weg te laten.

 

 

Henri, Klinkt als een briljante brainwave! Zal hier ook eens over nadenken om het toe te passen.

 

 

 

 

http://www.byso.nl (Mijn eigen kledingshop!)

http://www.linkedin.com/pub/3/326/381 (Linkedin)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.