• 0

Lancering Nieuw Marketing Platform/Website

Beste Mensen,

Ik ben van plan om dit jaar een nieuw marketing platform op te zetten. Hiermee wil ik alle geïnteresseerden in het marketing vakgebied informeren, adviseren en up to date houden. Dit volledig vrijblijvend uiteraard. Er zijn voorlopig geen commerciële plannen want ik doe dit omdat ik het leuk vind. Het opzetten van een professionele website, het schrijven van de content en eventueel de naamsbekendheid is waar ik mijn voldoening uit haal. Geldt dat ook voor u?

De onderwerpen die ik op de website wil behandelen zijn voornamelijk gerelateerd aan de beroepspraktijk van een (strategisch) marketeer. Van conventionele technieken zoals een marketingplan tot internet marketing en zoekmachine marketing. Nu ben ik mijzelf terdege bewust van de hevige concurrentie op dit gebied. Er zijn op dit moment een aantal sterke marketing sites actief zoals; marketingfacts, karelgeenen en molblog . Ondanks dat denk ik dat er plaats is voor mijn website omdat er ook onderdelen zijn waar deze sites niet goed in zijn. Zo is er bijvoorbeeld (na herhaaldelijke pogingen) nog steeds geen Nederlands marketing forum/ ontmoetingsplaats voor marketing professionals.

Op dit moment heb ik een .nl domeinnaam geregistreerd en werk ik hard aan de website. Hierin wil ik graag uw suggesties en aanbevelingen verwerken. Daarnaast kunt u als u geïnteresseerd bent ook actief deelnemen aan het project. Ik ben namelijk op zoek naar partners en zou heel graag met u willen samenwerken.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik hier geen cent mee verdien, het is een uitdaging voor mij en ik wil gaan proberen of dat het lukt. Ik hoop dat u samen met mij deze uitdaging aan wilt gaan en mijn "expertise" aan wilt vullen met de uwe.

Binnen een paar dagen zal ik een eerste versie van de website online zetten. Mocht u geïnteresseerd zijn kunt u mij bereiken op edwinmuilwijk@live.nl of 06-30643253 en natuurlijk lees ik ook dit forum. Graag hoor ik van u!

Groet,

Edwin Muilwijk

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

• 0

Waarom zet je dit bericht niet in Vraag&Aanbod, je zoekt immers partners?

Zo is er bijvoorbeeld (na herhaaldelijke pogingen) nog steeds geen Nederlands marketing forum/ ontmoetingsplaats voor marketing professionals.

Niet? Commercie & marketing is hier op Higherlevel.nl best een actief board, met een aantal ervaren en creatieve marketeers die ik zeer hoog heb zitten. Waarom wéér een nieuw eiland creëeren, als er gemakkelijk aangehaakt kan worden op een bestaand continent?

• 0

Vriendelijk bedankt voor uw reactie.

De belangrijkste reden voor het plaatsen binnen dit onderdeel van het forum is omdat ik een nieuw platform op wil starten en hierop reacties vraag. Dit zou niet goed passen binnen het onderdeel vraag & aanbod. Daarnaast vraag ik ook om partners maar mag helaas niet dubbel posten.

Verder twijfel ik niet aan de deskundigheid van de experts op dit forum en hoop ook niet dat ik deze suggestie heb gewekt. Zoals je kunt zien ben ik niet nieuw hier en ken ik het commercie & marketing onderdeel van dit forum. Ik zie alleen een groot verschil tussen het higherlevel forum en de website die ik wil gaan opstarten. Het verschil zal ik proberen hieronder weer te geven.

Higherlevel Forum

Vraag & Antwoord + zoekfunctie

Mijn website

Informatief & Educatief

Mijn forum

Ontmoetingsplaats om bepaalde onderwerpen te bespreken

Dat is in elk geval mijn perceptie waar u uiteraard anders over kunt denken.

Groet, Edwin

• 0

Ik doe mee, als je mij kunt vertellen waarom mf en de rest niet voldoende is....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 1

Dat is een zeer goede vraag waarover ik uiteraard lang heb nagedacht. Elke succesvolle marketingwebsite doet natuurlijk iets goed. Zo brengt marketingfacts reeds jarenlang interessant marketingnieuws. Door een aantal keer per week deze website te bezoeken blijft men op de hoogte van het nieuws en wellicht zo nu en dan een idee opdoen. Hierna moet men op onderzoek uit door andere bronnen te raadplegen.

Marketingonline heeft nieuws, onderzoek en een enigszins educatieve ervaring. Nadelen zijn de website zelf, het zoeken duurt te lang en je moet betalen voor de interessante artikelen.

Molblog is nieuws en discussie over een nieuwsfeitje.

karelgeenen is voornamelijk Internet Marketing nieuws, educatief en het meest vergelijkbaar met de klant die ik op wil gaan. Het mist wat mij betreft het overkoepelende geheel en is wat mij betreft niet eenvoudig genoeg voor mensen zonder voorkennis.

Zo zijn er nog meer sites die ik mee zou kunnen nemen in dit verhaal maar ik moet over een half uurtje weg dus dat kan ik zo nodig de volgende keer doen. Belangrijker is nu dat ik de kern toelicht van wat ik mis in de bestaande sites.

Ik denk dat de bestaande sites weinig adviserend en educatief zijn voor mensen die iets willen leren over het marketing vakgebied. Dat gat wil ik opvullen door mijn website. Ik zie als mijn grootste concurrenten bijvoorbeeld de NIMA Marketing-B cursus of bijvoorbeeld het zoekmachinemarketing boek van Keesjan Deelstra. Deze bronnen nemen veel tijd in beslag waar mijn website een veel sneller alternatief moet worden. Een website waar mensen zich vrij gemakkelijk kunnen investeren in zichzelf.

Ik moet nu even een paar uurtjes weg maar ben uiteraard later beschikbaar om eventueel het een en ander toe te lichten.

Groet, Edwin

PS. Ik wil geen enkel persoon beledigen met mijn bericht en heb veel respect voor alles wat de bovengenoemde websites en personen bereikt hebben.

• 1

heel netjes hoe je reageert, een voorbeeld voor velen! van mij alvast een reus!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

Vriendelijk bedankt Iwan! Het gaat goed met de website en verwacht zondag een eerste opzet hier te plaatsen... als het je dan wat lijkt kun je wat mij betreft redacteur worden of zo.

Dennis,

Helaas kan ik je nog niet aan een opdracht helpen... ik heb namelijk besloten om het voorlopig laagdrempelig te houden en gebruik te maken van een custom drupal theme. Wanneer ik eventueel een aantal partners heb en het een beetje begint te lopen kan ik wel investeren maar ik wil het eerst even afwachten. In ieder geval bedankt voor je reactie!

• 0

Wie weet doe ik het wel gewoon gratis? Omdat ik het leuk vind?

Ik heb niet gezegd dat er betaald moest worden.

Dat klopt, maar door te spreken van 'opdrachten' en niet te vermelden dat je gratis helpt met het design wek je wat mij betreft wel de indruk (het is hier namelijk een ondernemersforum, en daarbij gaat een groot deel over geld verdienen)

laten we het er dan maar op houden dat je formulering op z'n minst ongelukkig was

Frans

• 0

Zo bedoelde ik het echter niet, meer in de zin van:

Aangezien ik op dit moment nog tijd over heb zou ik je misschien op vrijwillige basis kunnen helpen. Wellicht dat dit beter geweest was. Excuses :) Leuke projecten en of stichtingen wil ik altijd graag helpen.

Maargoed, het is niet nodig dus verder discussiëren hierover heeft geen zin.

Ik lees het wel wanneer de lancering is.

(Ik ga een weekend weg nu).

Professioneel webdesign te vinden op http://www.erush.nl

• 0

Hoi Dennis,

Misschien wil je wel een logo voor me maken? In principe kan ik het zelf ook wel met illustrator maar ik ben benieuwd naar wat jij er van zou maken! Ik ga er vanuit dat het geheel kosteloos is.

Grt, Edwin

• 1

Ik denk dat je direct tegen het feit aanloopt dat je in je eentje nooit genoeg content kunt verzamelen, verwerken, schrijven en plaatsen om een boeiend platvorm te vormen dat concurrerend is aan de al bestaande sites. Deze hebben minimaal een redactie van 6 man en dan nog de techniek,marketing en sales. Kortom het kost heel veel tijd en energie om up to date te blijven. Je kunt met zoiets niet elke week een nieuw onderwerp plaatsen.

Dus wat ik denk wat verstandig is om te doen is iets unieks / nieuws bieden wat er nog niet is. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan een forum en blog site in een marketing niche markt of een nieuwe manier van content genereren. Of bijvoorbeeld nieuwe onderwerpen aansnijden en zelf op onderzoek gaan. Ik vind dat de sites elkaar nu een beetje napraten en slechts de feiten publiceren. Dus meer diepgang is ook een optie.

In ieder geval iets waardoor je kleinschaliger kunt beginnen.

• -1

Ik kwam ook wat oudere plannen en een website uit 2007 van je tegen in de Google cache - was dat een valse start of je plannen nu aangescherpt en op volle kracht aan de bak nu?

Mijn ervaring is dat iets neerzetten in marketingland een kwestie van een lange adem is; iets wat ik er met mijn initiatief (Marketingforum.nl) in elk geval niet voor overhad, zo leuk vond ik marketing nou ook weer niet dat ik het bij mensen door de strot zou moeten duwen ;-)

Het is een branche waar mensen erg veel met zichzelf bezig zijn, de pro-actieve, leuke mensen zijn er dungezaaid.

Als je daar tegen kan staat weinig je in de weg, maar dan mensen vinden die het ook gewoon leuk vinden en gaan bijdragen aan je platform is niet realistisch.

Er is na herhaaldelijke pogingen nog steeds geen marketingforum; dat wil misschien ook iets zeggen over de markt die er voor is?

Mensen kunnen middels jouw site op een gemakkelijke manier meer leren over marketing.

Waarom willen ze dit volgens jouw scenario? Je zegt "investeren in zichzelf" maar wat drijft ze en wat kunnen ze er vervolgens mee in hun leven?

• 0

En wat vind je van het volgende voorstel:

Begin hier op higherlevel een marketing column!

Voordelen:

Je hebt meteen een behoorlijke doelgroep te pakken.

Wanneer je onder je echte naam publiceert kan je naamsbekendheid kweken.

Interactief door de reacties op je column.

Mogelijkheid om een netwerk van mede-marketeers op te bouwen

Wanneer eea goed begint te lopen kan je altijd nog met dat netwerk een eigen marketlevel opzetten :)

• 0

Bedankt voor de reacties weer :) Ben even druk bezig geweest met de website en het schrijven van een aantal teksten vandaar mijn late reactie.

Annedien, dat was inderdaad een oude website om te oefenen met het internet & websites... Ik wist nog niet veel van websites en moest het een en ander aanleren. Nu is het serieus.

Jouw ervaringen in marketingland kan ik alleen maar beamen. Voordat ik met de website begon heb ik mijzelf precies dezelfde vragen gesteld en moet zeggen dat je gelijk hebt. Ik heb me daarom ook voorgenomen om er in ieder geval dit jaar voor uit te trekken. Het zou leuk zijn als het gaat lukken maar mocht dat niet zo zijn dan zal ik er ook niet van wakker liggen. Ik leer veel van alles wat ik doe voor mijn website en vind het ook leuk om te doen. Ik werk en studeer maar doe vrijwel niks met mensen en dat vind ik jammer. Ik wil graag met mensen omgaan en contact hebben maar dat mis ik op dit moment. Op deze manier kan ik proberen iets op te bouwen en tegelijkertijd mensen helpen (hopelijk).

Walter: dat is een goed idee ik zal er eens over nadenken!

Als er mensen zijn die feedback willen geven op de website: www.intemarketing.nl (ik wil geenszins reclame maken en zal de link er over een dag weer afhalen)

• 0

Bedankt voor de reacties weer :) Ben even druk bezig geweest met de website en het schrijven van een aantal teksten vandaar mijn late reactie.

Annedien, dat was inderdaad een oude website om te oefenen met het internet & websites... Ik wist nog niet veel van websites en moest het een en ander aanleren. Nu is het serieus.

Jouw ervaringen in marketingland kan ik alleen maar beamen. Voordat ik met de website begon heb ik mijzelf precies dezelfde vragen gesteld en moet zeggen dat je gelijk hebt. Ik heb me daarom ook voorgenomen om er in ieder geval dit jaar voor uit te trekken. Het zou leuk zijn als het gaat lukken maar mocht dat niet zo zijn dan zal ik er ook niet van wakker liggen. Ik leer veel van alles wat ik doe voor mijn website en vind het ook leuk om te doen. Ik werk en studeer maar doe vrijwel niks met mensen en dat vind ik jammer. Ik wil graag met mensen omgaan en contact hebben maar dat mis ik op dit moment. Op deze manier kan ik proberen iets op te bouwen en tegelijkertijd mensen helpen (hopelijk).

Walter: dat is een goed idee ik zal er eens over nadenken!

Als er mensen zijn die feedback willen geven op de website: www.intemarketing.nl (ik wil geenszins reclame maken en zal de link er over een dag weer afhalen)

Het begint volgens mij wel ergens op te lijken....

• 0

De "online marketing group" op Linked In is wel erg actief. Zitten niet alleen online marketeers en er worden inhoudelijk goede antwoorden gegeven. Ik heb niet gecheckt of je een soortgelijk berichtje daar hebt geplaatst maar daar zou je misschien geinteresseerden kunnen vinden om je te helpen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar