• 0

Merknaam met de tekst 'original' erin

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is alleen al wel iemand je voor zie ik :)

 

2571211022_a5a1bca386.jpg?v=0

 

haha ja ik had ook al ff gegoogled.

 

Het gaat natuurlijk niet om cola maar om een product wat in NL in opkomst is. Er is in NL nu 1 serieuze partij, en een andere partij is in opkomst. De 1 zegt uitvinder te zijn en op beide sites staat dat het 100% origineel is. Ik vraag me dan af of het een goede zet is als1 van die partijen dan original in de naam zet en dan natuurlijk of het mag...

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie
  • 0

Er staan op dit moment minimaal 525 bedrijven ingeschreven bij de KvK met 'original' of 'originals' als bedrijfsnaam of als onderdeel van hun bedrijfsnaam zie ik. Dus ik gok van wel ;)

 

thnx

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie
  • 0

Er staan op dit moment minimaal 525 bedrijven ingeschreven bij de KvK met 'original' of 'originals' als bedrijfsnaam of als onderdeel van hun bedrijfsnaam zie ik. Dus ik gok van wel ;)

 

thnx

 

Dus ik gok van wel!!!

 

Gelukkig sarcastisch bedoeld , maar het woord gok hoort niet thuis op een ondernemers site. ZEKER WETEN!!!

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 1

Original als toevoeging lijk me geen probleem ansich. Echter een van de eisen aan een merk is dat het merk niet misleidend mag zijn. Je zou kunnen stellen dat er maar één de originele kan zijn. Origineel is "niet van iemand anders afgekeken".

 

Anderzijds moet het gaat om een voor het publiek relevante misleiding. Met andere woorden kiest het publiek een product op grond van een toevoeging als "original"? Persoonlijk vind ik het een nietszeggende toevoeging. Iedereen vind zichzelf en zijn of haar merk origineel.

 

Als het BOIP ook vind dat het een niets zeggende algemene toevoeging is dan wordt het merk geweigerd wegens gebrek aan onderscheidend vermogen. Original Cola zal zeker niet worden geacepteerd. Original als toevoeging aan een op zich ondersheidend merk zoals Pepsi Original lijkt me geen probleem.

Link naar reactie
  • 1

Eens met Hans.

 

Echter als je een geregistreerde MERKnaam gebruikt met alleen de toevoeging van de niet onderscheidende toevoeging ORIGINAL kunnen er m.i. 2 problemen opdoemen.

 

Ten eerste: Merkinbreuk t.o.v. de MERKnaam, want 'original' voegt niets toe en zal dus niet in aanmerking worden genomen.

Ten tweede: misleiding en dus wellicht onrechtmatige daad, want het is dus niet origineel. Er is maar één originele MERKnaam.

 

Rudolf

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.