• 0

BTW aangifte

Beste Leden

 

IK maak een paper over een bedrijf waarin ik onder andere moet bschrijven hoe een BTW aangifte binnen een bedrijf verloopt.

Wie verzamelt welke informatie, wie vult de aangifte in, wie controleert en verstuurt de aangifte?

Hierbij dient sprake te zijn van een controle technische functiescheiding.registrerend en controlerend.....

 

Zou iemand mij hierbij een beetje op weg kunnen helpen?

 

Alvast bedankt

 

Stan van Everdingen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oke dat begrijp ik, alleen is dit een onderdeel van een afstudeerscriptie die eventueel ook in de praktijk gebracht wordt.

Ik vraag alleen wat hulp hierbij omdat ik vastloop op dit onderdeel.

Als ik kijk op de rest van het forum denk ik niet dat deze vraag onder doet van de andere vragen die hier gesteld worden

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens in de rest van de scriptie wie er meedoen, die ervoor in aanmerking zouden komen.

Wie verzamelt welke informatie, wie vult de aangifte in, wie controleert en verstuurt de aangifte?

Bij een kleine onderneming: de ondernemer, de ondernemer, de ondernemer en de ondernemer. Eventueel kun je nog op een of meerdere plaatsen de boekhouder neerzetten.

 

Hierbij dient sprake te zijn van een controle technische functiescheiding.registrerend en controlerend.....

Wil je verschillende personen, dan kun je vaak kiezen uit de ondernemer, de boekhouder, de controller, de accountant, de belastingadviseur, de inhouse fiscalist, het administratiekantoor, etc.

 

Met de gegeven informatie kan ik verder niet zoveel, maar ik denk dat je nu wel genoeg informatie hebt om verder te zoeken. En anders: er zijn talloze boeken en publicaties over functiescheiding, onafhankelijkheid, in control, etc.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Beste Stan

 

Er is ontzettend veel geschreven over AO/IC op internet en in jouw studieboeken. Zoals aangegeven, dit topic gaat op slot. Het doel van een paper maken is dat je zelf je bronnen vindt en het niet vraagt op een forum, althans HL werkt daar niet aan mee. Anders kunnen we bezig blijven met antwoorden geven aan studenten en daar is HL niet voor bedoeld. Wij zijn er voor de ondernemers.

 

Groet en succes met je paper.

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.