• 0

Huisstijl keuze

Beste levelaars,

 

Ik ben voor een hostingbedrijf bezig om een huisstijl te ontwikkelen. Nu heb ik twee uiteenlopende logo's ontwikkeld en zou graag jullie mening hier over horen. De klant is meer gecharmeerd van de eerste, ik van de tweede.

 

Graag hoor ik daarom jullie onderbouwde mening hierover.

 

proeflogo6.jpg

of

test starhost.jpg

 

Alvast bedankt!

Christian :)

 

(p.s. de kleuren zijn niet helemaal lichtecht, dat komt door de kwaliteit van de plaatjes )

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind de ster van het eerste logo best mooi, maar het lettertype minder. De tweede vind ik ook mooi, alleen misschien net niet passend bij een hostingbedrijf. Dat sterretje in die 0 is wel leuk, maar wordt geloof ik al vaker gebruikt.

 

Ik denk dat je gewoon tegen je klant moet zeggen dat je het eerste logo het beste vind. De klant vind het immers mooi, en slecht is het zeker niet.

 

Hoort dit topic niet in een ander forum thuis?

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans, alvast bedankt voor je reactie.

 

Je zegt dat ik misschien gewoon moet zeggen dat ik het eerste logo mooi vindt. Maar dat is niet helemaal zo, zelf vind ik het tweede logo beter omdat er een sterkere filosofie achter zit. Het eerste logo vind ik ook een beetje een te sterk cliche.

 

Ik weet natuurlijk dat uiteindelijk de klant de keuze moet maken, maar ik persoonlijk denk dat nummertje 2 op briefpapier en visitekaartjes wat sterker uit komt. Zelf vind ik het ook een moeilijke keuze, aan de ene kant denk ik, ik moet het de klant gewoon naar de zin maken, maar ik wil hem aan de andere kant niet iets aansmeren waar ik niet tevreden over ben.

 

Betreft je opmerking of het bericht niet in een ander forum thuis hoort. Ik weet het eigenlijk niet, ik heb het hier geplaatst omdat me dit de geschikste locatie leek. Mocht een van de moddereters hier anders over denken dan verontschuldig ik me, en vraag ik om dit bericht dan te verplaatsen naar de juiste locatie.

 

Christian

Link naar reactie
  • 0

Clichéverhaal? mee eens, maar wel in een erg mooie uitvoering.

 

Ontwerpers willen clichés vaak vermijden (ik ook), maar commercieel gezien kan het juist erg aantrekkelijk zijn om iets herkenbaars te hebben.

 

Ik zou ook voor de eerste gaan, maar een iets andere, beetje grotere letter en dan in de kleur blauw. Anders moet je het zwart in het logo laten terugkeren.

 

Heb je al geprobeerd om de tekst in de ster te laten beginnen?

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Als ik 'per ongeluk' iets maak waar ik zelf niet helemaal mee wegloop en de klant wel, dan wordt het wél dat ontwerp dat de klant mag kopen ;). Ik kan moeilijk zeggen: sorry, ik heb je per ongeluk iets laten zien wat ik zelf niet echt mooi vind.

Ik heb laatst na een aantal voorstelrondes ook iets gemaakt waarvan ik dacht: zelf vind ik dit niet écht mooi, maar ik denk wel dat het is wat de klant wil... en ja hoor! Bingo, schot in de roos. Dan is de klant tevreden, ik heb bewezen toch meer vormgever dan kunstenaar te zijn (moest natuurlijk wel even mijn eigen vormgeversego opzij zetten ;D ).

 

Logo's zonder fotografische onderdelen of veel verloopjes kun je het beste als .gif wegschrijven, dan krijg je die gefruckte jpg-effectjes niet.

 

Wat voor filosofie zit er achter die tweede?

 

Zelf vind ik de eerste ook mooier trouwens ;D

 

succes! (klanten zijn het leukst én het lastigst aan ontwerpen, vind ik)

 

Annedien

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties tot zover,

 

Ik zal eerst even de volstrekt rare filosofie van het tweede logo uitleggen. In het plaatje wat ik heb bijgevoegd zie je dat de twee 't's toelopen naar de H. Dit is eigenlijk een beetje het ontlopen van de cliche achtige dingen, maar een ster staat natuurlijk altijd hoog, zo lopen de lijnen langs de T en de H ook. Dus naar boven gericht. Dit houdt in dat er binnen het bedrijf gekeken wordt naar groei en dat men altijd klantgericht te werk gaat ( krankzinnig he, maar als je de filosofie achter het essentlogo weet dan kijk je nergens meer raar van op ;D)

 

Ja ik denk verder dat ik toch maar het eerste logo verder uit ga werken, beetje andere typografie en in ieder geval een andere kleurkeuze. Dan moet er toch iets uitkomen wat we allemaal mooi vinden.

 

(p.s. de volgende keer zal ik de plaatjes omzetten in gif)

 

Christian

ziemaar.gif.db86aef12cf127478a0d1ca62f9adcae.gif

Link naar reactie
  • 0

Yep Bunnie! De tweede is beter. Denk even praktisch. Presenteer je idee niet alleen op zich, maar ook toegepast in verschillende omgevingen met concurrerende visuals. Op een website, visitekaartje, in een advertentie, in een immetje, op een verpakking: alles mag als er maar signaalcompetitie is. Dan zie je dat een simpele visual sterker is dan een variant met teveel effecten. Keep it simple, stupid! De komeetstaart is teveel van het goede.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor de reactie,

 

Ik heb deze vakantie een afspraak dat ik de klant het logo ga presenteren. Zelf vond ik inderdaad ook de tweede beter. Ik zal je tips meenemen en er een paar mooie visuals bijmaken, en tevens het logo op wat verschillende producten toepassen.

 

Bedankt voor de tips, en ik laat weten als de klant uiteindelijk zijn keuze heeft gemaakt.

 

Christian

Link naar reactie
  • 0

Christiaan,

 

Als je een klant de keuze geeft kiest 'ie ALTIJD de verkeerde...>:(

 

Het is altijd goed om een logo ook in het dagelijks gebruikt te laten zien. Het moet immers ook nog goed gebruikt kunnen worden op bijvoorbeeld briefpapier, auto's en vlaggen enz. Dit kan de keuze voor een bepaald logo sterk beinvloeden.

 

De tweede is bovendien in twee kleuren ipv. drie. Drie kleuren drukwerk is helaas in verhouding een stuk duurder (je kunt dan bijna kiezen voor full color, omdat er geen drie kleuren persen gebruikt worden kom je dus op een te dure vierkleuren of een combinatie van twee en 1kleuren pers...)

 

In het eerste logo vind ik de verhouding tussen de naam en het beeldmerk te veel gericht op het beeldmerk. Een beeldmerk is ter ondersteuning van de naam. Bovendien erg Amerikaans (tenzij het een Amerikaans bedrijf is natuurlijk...)

 

Ik zou dus def. kiezen voor versie 2, wellicht nog ff experimenteren met de kleuren? het logo op zich is niet het allerbelangrijkste, het gaat erom hoe je eea in de praktijk gebruikt! (waar doet me dat aan denken...)

 

Ennehhh... als ontwerper mag je best een beetje eigenwijs zijn hoor! Probeer dan wel heeeeel goed uit te leggen waarom je deze voorkeur hebt! Mooi is immers niet het belangrijkste criterium.

 

Succes!

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste levelaars,

 

Ik ben voor een hostingbedrijf bezig om een huisstijl te ontwikkelen. Nu heb ik twee uiteenlopende logo's ontwikkeld en zou graag jullie mening hier over horen. De klant is meer gecharmeerd van de eerste, ik van de tweede.

 

Graag hoor ik daarom jullie onderbouwde mening hierover.

 

proeflogo6.jpg

of

test starhost.jpg

 

Alvast bedankt!

Christian :)

 

(p.s. de kleuren zijn niet helemaal lichtecht, dat komt door de kwaliteit van de plaatjes )

 

De eerste vind ik persoonlijk beter passen bij een hostingbedrijf. Het komt mij - maar dat is perceptie/persoonlijk - wat moderner en vlotter over dan het alternatief. Ligt voornamelijk aan lettertype.

 

Qua toepassingsmogelijkheden denk ik ook dat je aan de eerste iets meer hebt, de elementen daaruit kun je ook los (zelfs als animatie e.d.) gebruiken.

 

Kleurstelling is mooi en opvallend.

 

 

www.essentie.nl <-- opvallende site van een onderscheidend communicatie-adviesbureau: divine bv.

Link naar reactie
  • 1

Zijn die verschillende hoogtes in de T's een designer ding? Het zegt mij namelijk niks en het viel me eerlijk gezegd ook niet op totdat je het duidelijk maakte.

 

De ster van de eerste vind ik persoonlijk wat te groot. Misschien is alleen de blauwe en oranje streep van die ster ook interessant als logo?

 

De tweede vind ik wat strakker.

 

Maareh, I aint no designer weetjewel :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Nog niet, maar ik zal het zeer zeker laten weten als het gebeurd is. De klant heeft al wel enkele voorbeeldjes gezien maar nog niet het eigenlijke eindresultaat. Als ik meer weet over de datum/dag dat ik het spulletje aan de klant laat zien, dan meldt ik het hier.

 

Christian ;)

Link naar reactie
  • 0

Misschien wat aan de late kant, maar toch.

 

Waarom maak je geen collage die de sfeer weergeeft waarin je klant wil werken en wat zijn visie en missie weergeeft. Denk aan een entree, waarin logo is verwerkt, voetbalshirt met logo en weet ik wat niet meer! Voordeel, logo is niet meer logo maar marketing wordt ook gevoed, ten tweede geeft het "zingeving" je laat zien dat je met je klant hebt meegedacht, verder dan de typografie en uitwerking van het logo zelf. Daarnaast is huisstijl meer dan alleen logo, en geef je je zelf een kans voor vervolgwerk. Je moet het dan wel goed doen. Mooie grote platen, juiste sfeer en goed verhaal.

 

Succes Ronno

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.