• 0

Privé-gebruik btw correctie van een vanuit privé ingebrachte computer.

Beste lezers,

 

Bij de start van mijn onderneneming (2006), heb ik vanuit mijn privé vermogen mijn computer ingebracht. Hierop kon ik natuurlijk geen btw in rekening brengen. De computer is dus zonder Btw ingebracht.

Nu begreep ik uit andere forum threads dat je (in beginsel) alleen BTW privé-gebruik hoeft te corrigeren, als je ook BTW hebt afgetrokken als voorbelasting over dat product. Dus in beginsel hoef ik dan geen correctie privé gebruik op te geven. (Corrigeer me maar als ik ongelijk heb a.u.b.).

Alleen wat er in tussentijd is gebeurd, is dat ik onderhoud/uitbreidings uitgaven aan deze computer heb verricht (extra hd-schrijf/ nieuwe computerkaarten (of hoe je zoiets ook maar noemt)/ nieuwe toestenbord/ nieuwe monitor/ etc.). En deze kosten heb ik als zakelijk opgevoerd, en de BTW die er op deze kosten/dingen zat ook opgevoerd en opgegeven als voorbelasting bij de latere BTW aangiftes.

Nu vraag ik mij af:

- Moet ik nu correctie voor het privé gebruik van de computer op de btw aangifte invullen (ookal is hij ooit ingebracht zonder BTW)?

- En zo ja voor hoeveel? (Ikzelf meende te begrijpen voor jaarlijks: de waarde econmische verkeer * 19 procent. En dat maal het percentage privé gebruik t.o.v. zakelijk gebruik (in mijn geval ongeveer 50%). Dus bijvoorbeeld: (200 * 19%) * 50% is 19,- euro?

 

Bij voorbaat alvast bedankt voor de reacties.

Groeten, Petra Post

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.