• 0

YESSSSS: Investering rond! Mijn 2 tips

Na 7 maanden door heel Nederland rondzeulen hebben we eindelijk de financiering van 230.000 euro rond en kunnen we aan de slag!!!!!! WE ARE VERY HAPPY ;D ;D ;D Het heeft even geduurd en ik wil 2 tips geven aan de mensen die nog bezig zijn.

 

Investeerders krijgen dagelijks tig verzoeken en daar moet je maar zien uit te springen zonder dat er een grote rode strik voor nodig is. Ik heb afspraken gehad bij 12 investeerders en die liepen allemaal op niets uit. Als ik naar het 'waarom' vroeg had ik het gevoel ontwijkende antwoorden te krijgen. Stomtoevallig kwam ik iemand in een hotellobby tegen die voor een investeerder had gewerkt en na 4 weken heb ik de beslissing genomen hem voor een paar honderd euro een dag in te huren. Had ik eerder moeten doen, maanden achter investeerders aanjagen heeft me veel meer geld gekost.

 

Dat was mijn verstandigste beslissing denk ik want mijn propositie werd door hem doorgelicht en dat bleek nodig. Daar werden een paar belangrijke begrotingsfoutjes uitgehaald die iedereen over het hoofd had gezien (zelfs 2 banken) en door een paar goeie ideetjes werd ons product opeens interessanter. We deden rollenspellen waardoor ik beter wist wat ik aan het doen was en ik kreeg tips wie ik kon bellen. En 6 weken later ondertekend contract in de map en geld op de rekening.

 

Mijn tip: zoek een ondernemer die weet hoe het spel bij investeerders werkt en je zo op weg kan helpen, voor ons was die man echt onze redding in ieder geval. En de 2e tip: luister naar mensen die je advies geven ook al doet het soms pijn!

 

Succes allemaal,

Christel

 

"Er is altijd iemand sneller, beter en slimmer dan jezelf..."

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst super gefeliciteerd Christel!!

 

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat je het eerste gedaan hebt toen je het goede nieuws hoorde? :)

 

En waar ik benieuwd naar ben: hoe gaat het binnenkrijgen van deze investering je bedrijf de komende tijd beïnvloeden? Wat ga je ermee doen, wat verwacht je er van, wat gaat het je brengen? Ik hoop dat je daar meer over wilt vertellen, dat is erg interessant en altijd leerzaam!

 

Nogmaals gefeliciteerd!

Link naar reactie
  • 0

 

Wat ik het eerst heb gedaan? Toen ik het advocatenkantoor uitliep op een bankje geprobeerd m'n tranen te bedwingen! Ik was 20.000 euro armer en bijna aan het eind van m'n latijn door overal achterna te lopen!

 

De invloed is beperkt: 2x per maand telefonisch voortgangsoverleg en 1x per maand schriftelijk rapporteren. We zijn 25% van de aandelen kwijt en hebben een verplichting om nog eens 24% aan ze te moeten leveren per December 2010.

 

Het belangrijkste van deze deal is het vertrouwen van de club in ons en het netwerk waar we onderdeel van worden!!

"Er is altijd iemand sneller, beter en slimmer dan jezelf..."

Link naar reactie
  • 0

W-Media, als er geld te verdienen is, is er altijd wel een investeerder te vinden.

-------------------------------------

Edo, ik dank God ook op m'n blote knieen voor deze consultant, zonder zijn bijdrage hadden we waarschijnlijk moeten stoppen.

 

 

"Er is altijd iemand sneller, beter en slimmer dan jezelf..."

Link naar reactie
  • 0
W-Media, als er geld te verdienen is, is er altijd wel een investeerder te vinden.

 

Edo, ik dank God ook op m'n blote knieen voor deze consultant, zonder zijn bijdrage hadden we waarschijnlijk moeten stoppen.

 

Lees beide zinnen nu nog eens tesamen, waarschijnlijk bedoel je deze combi van zinnen niet letterlijk op deze manier :)

Link naar reactie
  • 0

Christel, gefeliciteerd! Wij hebben ook net getekend dus ik ken het gevoel...

 

Ook wat je zegt over expertise en ervaring inhuren/inzetten beaam ik ten volle. Ik heb veel collega ondernemers en coaches gevraagd naar hun mening (en ook ongevraagd gekregen!), en langzamerhand leer je pas echt hoe het zit en waar een investeerder op let. Het duurt lang voordat je echt weet hoe het wereldje in elkaar zit (ik weet ook nog lang niet alles)!

 

Wij gebruiken de investering om ons team uit te breiden en zo sneller en meer dingen te kunnen maken. Waarvoor gebruik jij het?

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.