• 0

Hoe aantal klanten + verwachte omzet te berekenen voor in ondernemingsplan?

Beste allen,

 

Mijn vrouw is bezig om een eenmanszaak te starten in de bloemen.

Ze zal vanuit huis haar service gaan aanbieden aan klanten en bedrijven. Echter zitten wij met een vraag die ik, voordat ik verder ga, eerst even zal moeten toelichten om het plaatje voor u duidelijk te maken.

 

Mijn vrouw heeft een jaar of 3 geleden een auto ongeluk gehad door toedoen van een ander. Helaas moet ze nu, door dit ongeval, door het leven met een whiplash en zijn de juridische aspecten van deze zaak nog niet afgesloten, zoals afkoopsom keuring UWV en dergelijke.

Nou wil de tegenpartij dat, en mijn vrouw natuurlijk ook, zij het werk weer zal gaan hervatten echter door het ongeluk zal zij nooit meer het werk kunnen doen wat ze voorheen deed. Ook zitten we nog te wachten op een definitief oordeel vwb een afkeuringpercentage van het UWV.

Daar mijn vrouw uit een bloemen familie komt en zij zeer grote aanleg heeft voor het maken van bloemcreaties was het idee om voor haar zelf te beginnen snel gevormd en is ze gestart met een opleiding tot bloembindster.

De re-integratiebegeleider van de tegenpartij kwam dus met het voorstel om een plan te maken waarbij duidelijk moet worden of het idee haalbaar is.

Nou komt de eigenlijke vraag.

 

Wie kan mij vertellen, aangezien dit in het ondernemingsplan ook naar voren komt hoe te bepalen valt hoeveel klanten je het eerste jaar zal bedienen, wellicht middels een formule of andere informatie. Tevens zal daaruit ook naar voren komen wat haar jaaromzet zal zijn.

Daar er nog geen afkoopsom is vastgesteld door de tegenpartij moet hier goed over worden nagedacht en valt dat ons best zwaar, gezien dit niet echt ons terrein is.

 

Ik hoop dat iemand ons hierbij kan en wil helpen.

 

Mvg,

 

Frank Oosthoek

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn veel verschillende manieren om dit te bepalen. Ik zou beginnen bij je sales kant, hoeveel producten denk je te kunnen verkopen. Dat begint dus bij redeneren van de potentiële klant: Hoe kan die jullie vinden. Vervolgens ga je de vraag stellen, als de klant bijvoorbeeld een flyer heeft gekregen, hoeveel % jullie zal bellen. Enz. Op die manier kan je het enigzins onderbouwen maar het blijft altijd last, bijvoorbeeld door de factor netwerken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Beste lezer,

 

Kijk op site's als HBD.nl (aanrader) CBS.nl CPB.nl Rabobank trends en cijfers.. Hier vind je cijfers van concurrenten en potentiële klanten. Je moet jou marktaandeel bepalen. Het marktaandeel van een product wil zeggen hoeveel procent van de markt dit product gebruikt ten opzichte van soortgelijke producten.

 

Dus,

 

Hoeveel concurrenten heb je, wat is hun omzet(HBD.nl)? hoeveel mensen wonen er in jou omgeving? hoeveel van deze mensen houden van bloemen of bloemstukken?(HBD.nl) Denk aan 65plussers, huisvrouwen, horeca ondernemingen, gezinnen(potentiele kopers).. hoeveel geld geven deze mensen gemiddeld uit aan huishoudelijke producten zoals bloemen(CBS.nl) hoeveel van deze mensen gaan daadwerkelijk bij jou kopen en niet bij de concurrent?? Bereken de toevloeing en afvloeing. Heb je een enquete dag gehouden?? Hoeveel van de ondervraagde personen is geinterreseerd?? Hoeveel personen zijn tevreden en ontevreden met de concurrent? Wat ga jij anders doen om deze klanten toch tevreden te stellen(toegevoegde waarde)? Heb je martkonderzoek gedaan?? Is het een internet winkel?? Als je geen directe concurrentie hebt in jou omgeving, denk dan aan indirecte concurrentie zoals Fleurop.nl en de lokale bloemist..

 

 

Al deze cijfers zijn te vinden, soms met een beetje fantasie op bovenstaande site's. Zelf kan je natuurlijk ook nog een enqute dag houden.. stel duidelijke vragen aan de mensen..

 

Kortom: Hoeveel personen kopen? hoeveel geven zij gemiddeld uit per jaar? hoeveel van deze mensen kopen bij jou of bij andere(afvloeing toevloeing) met deze kerncijfers bereken je jou omzet.

 

Hopelijk heb je er wat aan en heb ik het een beetje in normaal Nederlands kunnen uitleggen,

 

Groetjes Patrick

 

 

Entrepreneur, MotoGP fanalist, Owner scooterking the Hague, Living in Amsterdam.

Link naar reactie
  • 0

Beide bedankt voor een reactie, René ik heb een email naar je getuurd en hoor graag van je.

 

Ik weet dat het altijd giswerk zal blijven want zo zie ik het, ik bedoel als ik 100 fllyers verstuur dan is het naar mijn mening bijna onmogelijk om te kunnen berekenen hoeveel er zullen reageren, zeker in deze money crisis tijd.

Vwb de producten zijn het er natuurlijk best wel een aantal, daar niet elk boeket het zelfde is en elke service op de klant afgestemd zal worden.

Ze heeft al een aantal klanten en die zullen voor haar netwerken dus die factor hebben we, voor nu dan, tenminste mee.

 

Link naar reactie
  • 0

Patrick,

 

Ook jij bedankt voor de info duidelijk wat er gedaan kan worden om de cijfers boven tafel te halen dacht ik zo.

Vwb de concurrentie op een zeer klein niet veel zeggend bloemwinkeltje is er hier niks, dus dat bied weer perspectieven voor haar onderneming.

Een enquête zou ook een mogelijkheid zijn wellicht wagen wij ons daar nog wel aan.

De door jou aangeven sites zullen wij zeker gaan bekijken ook hier voor mijn

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.