• 0

herenhuis omtoveren in hotel

 

Een oud herenhuis (3 verdiepingen, 11 kamers) wil ik gaan omtoveren in een hotel. Het hoeft geen luxe hotel te worden, meer een hotel voor mensen die tijdelijk komen werk in NL.

 

Weet iemand welke stappen er doorlopen moeten worden om dit allemaal netjes te regelen (gemeente / vergunningen et cetera).

 

En weet iemand aan welke voorwaarden het pand dan moet voldoen.

 

Uitgebreide antwoorden of verwijzingen naar externe websites zijn welkom !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Er zijn diverse bedrijven die expats begeleiden in hun "avonturen" in Nederland, daar zit natuurlijk veel kennis.

Verder heb ik ooit in Asd ZO (de Bijlmer) een zootje flats ingericht voor een dergelijk doel, maar daar zat onder meer een vraag achter van wat bedrijven (zoals het AMC) die op zoek waren naar ruimte voor gasten en dergelijke, dus die flats waren ook snel verhuurd op tijdelijke contracten.

Je zou dus met wat grote bedrijven in de regio contact op kunnen nemen of er vraag is naar een dergelijke dienst en naast hun wensenlijstje kun je meteen zien of er zaken gedaan kunnen worden!

 

Verder zullen de diverse gemeentelijke diensten, zoals de brandweer, waarschijnlijk wel kunnen aangeven wat hun voorwaarden zijn.

Ga ook eens shoppen bij vergelijkbare bedrijven in de buurt, wellicht kunnen zij je verder helpen. Misschien ligt daar ook een basis tot samenwerken, je weet maar nooit.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Heren, beiden bedankt voor jullie input.

 

Klanten heb ik voor deze dienst, alleen de realisatie van het hotel, daar heb ik moeite mee.

Weet niet wat er bij komt kijken. Het pand is ook geen probleem, alleen het omtoveren naar een hotel dus.

 

 

Hoi,

 

Er zijn diverse bedrijven die expats begeleiden in hun "avonturen" in Nederland, daar zit natuurlijk veel kennis.

Verder heb ik ooit in Asd ZO (de Bijlmer) een zootje flats ingericht voor een dergelijk doel, maar daar zat onder meer een vraag achter van wat bedrijven (zoals het AMC) die op zoek waren naar ruimte voor gasten en dergelijke, dus die flats waren ook snel verhuurd op tijdelijke contracten.

Je zou dus met wat grote bedrijven in de regio contact op kunnen nemen of er vraag is naar een dergelijke dienst en naast hun wensenlijstje kun je meteen zien of er zaken gedaan kunnen worden!

 

Verder zullen de diverse gemeentelijke diensten, zoals de brandweer, waarschijnlijk wel kunnen aangeven wat hun voorwaarden zijn.

Ga ook eens shoppen bij vergelijkbare bedrijven in de buurt, wellicht kunnen zij je verder helpen. Misschien ligt daar ook een basis tot samenwerken, je weet maar nooit.

 

GJ

Link naar reactie
  • 1

Beste Deno,

 

Ik heb zelf vele jaren gewerkt aan het opzetten van hotels en hostels op internationaal vlak.

 

Naast de gewenste vergunningen moet je ook de veiligheidsnormen in acht nemen; denk aan brandsystemen, nooduitgangen, etc.

 

Hieronder een aantal links van het stadsdeel amsterdam waarmee je wel aan de slag kunt. Amsterdam heeft ooit een vergunningenstop gehad, maar nu ligt er een vraag in het hogere segment. Kanttekening van mijn kant is dat door de economie de 4 en 5 sterren hotels nu geen boekingen hebben op hun duurdere kamers.

 

Hier zijn wat links waarmee je aan de slag kunt.

 

http://www.centrum.amsterdam.nl/smartsite.dws?id=24434

 

http://www.centrum.amsterdam.nl/pdf/Formulier%20beginselaanvraag%20quotum%20hotelkamers.pdf

 

http://www.centrum.amsterdam.nl/pdf/FAQ%20DEF%20Hotelbeleid.pdf

 

http://www.hotelsterren.nl/

 

Als je dan klaar bent met het inrichten, neem dan een simpele bookng eingine in huis, zoals die van www.hotels.com zodat je meteen op de wereldkaart wordt gezet. ( er zijn legio andere, dit is slechts een idee)

 

Succes!

 

Julien.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je moet helemaal geen hotel willen worden ???

 

Een en al regelgeving, vergunningen etc etc etc

Als jij zorgt dat jij die appartementen legaal kunt verhuren, ga het dan mooi inrichten met oog voor functionaliteit

* geen grote keuken, maar kitchenette met magnetron, kookplaatje en kleine vaatwasser

* klapbed voor evt. extra gasten

* internet beschikbaar (al dan niet gratis)

* paar lcd tv's (minimaal in woonkamer en slaapkamer)

* goed buro om aan te werken

* luxe uitstraling, geen studentikoos iets

 

Stel jezelf voor dat je 3 maanden in het buitenland werkt......wat wil je dan in je appartementje hebben?

 

Als je dit voor elkaar hebt, hoef je alleen nog maar te flyeren in de regio Den Haag (afd PZ van grote bedrijven en instellingen)en gegarandeerd dat je een goede bezetting hebt (als kredietcrisis voorbij is). In die regio stikt het van de internationale bedrijven die voor hun buitenlandse werknemers zoiets zoeken.

 

Spreek uit ervaring, heb zelf ooit al eens iets soorgelijks gezocht in jouw regio en niets te krijgen!

Beroepsmatig gezien heb ik het afgelopen jaar voor enkele miljoenen van dit soort appartementen gerenoveerd (upperclass, 5 * nivo).

Verdere info via PB mogelijk, wil je met alle plezier wat tips geven. Ik heb er zelf geen belang bij want 11 kamers/appartementen is voor mij niet interessant qua aantallen.

 

Succes!

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.